دانلود ترجمه مقاله تاثیر فرهنگ سازمانی روی عملکرد شرکت
عنوان فارسی |
تاثیر فرهنگ سازمانی روی عملکرد شرکت: شواهدی از چین |
عنوان انگلیسی |
The effect of corporate culture on firm performance: Evidence from China |
کلمات کلیدی : |
  ترویج فرهنگ سازمانی؛ عملکرد شرکت؛ چین |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 32 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیش بینی ها و بررسی مقالات 3. داده ها و روش تحقیق 4. نتایج و مدل چندمتغیره 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – این مقاله بررسی کرده که آیا ترویج فرهنگ سازمانی روی عملکرد شرکت های چینی از لحاظ ارزش بازاری شرکت، عملکرد مالی شرکت و نتایج نوآورانه آن تاثیر گذار است یا نه. ما شواهد سازگاری یافتیم که ترویج فرهنگ سازمانی، رابطه ای منفی با ارزش بازاری شرکت، و ارتباطی مثبت با نتایج نوآورانه داشته و هیچ تاثیر چشم گیری روی عملکرد مالی شرکت ندارد. علاوه بر این، تاثیر منفی ترویج فرهنگ سازمانی روی ارزش بازاری شرکت توسط شرکت های کوچک و شرکت های مستقر در استان های کمتر توسعه یافته تحریک می گردد. علاوه بر این، ما دریافتیم که برخی از ترویجات خاص فرهنگ سازمانی مانند ترویج فرهنگ نوآوری و ترویج فرهنگ یکپارچگی ارتباطی با ارزش شرکت یا عملکرد مالی آن ندارند. با این حال، ترویج فرهنگ نوآوری ارتباطی مثبت با نتایج نوآورانه دارد.
This study examines whether corporate culture promotion affects firm performance in China in terms of firm market value, firm financial performance and innovation output. We find consistent evidence that corporate culture promotion is negatively related to firm market value, positively related to innovation output and not significantly related to firm financial performance. In addition, the negative effect of corporate culture promotion on firm market value is driven by small firms and firms located in less developed provinces. Furthermore, we find that some specific corporate culture promotions, such as innovation culture promotion and integrity culture promotion, are not related to firm value or financial performance. However, innovation culture promotion is positively associated with innovation output.
تاریخچه فرهنگ سازمانی
با اینکه آگاهی از فرهنگ سازمانی در کسب و کارها و سازمان های دیگری مانند دانشگاه ها در دهه 1960 ظهور یافت، اصطلاح فرهنگ سازمانی در اوایل دهه 1980 توسعه یافته و در دهه 1990 به خوبی شناخته شد. فرهنگ سازمانی در این سال ها توسط مدیران، جامعه شناسان و دیگر دانشگاهیان به منظور تشریح مشخصه های شرکت نه تنها از طریق رفتارها و عقاید کلی شرکت بلکه از طریق سیستم های ارزش شرکتی، استراتژی های مدیریتی، ارتباط با کارکنان، محیط کاری، نگرش، و حتی ریشه ها و اسطوره های شرکتی چون مدیران کاریزماتیک و نیز نمادهای بصری چون لوگوها و علائم تجاری مورد استفاده قرار گرفت.
تا سال 2015، فرهنگ سازمانی نه تنها توسط بنیان گذاران، مدیریت و کارکنان شرکت ایجاد شد بلکه تحت تاثیر فرهنگ و سنت های ملی، روند اقتصادی، اندازه شرکت و محصولات تولیدی قرار گرفت. یک نمونه تاریخی شناخته شده از تمایزات بین فرهنگ های سازمانی عبارت است از شیوه های سنتی کسب و کار ژاپنی ها و آمریکایی ها و فرهنگ سازانی کارآفرینی در دهه 1960.
اصطلاحات متعددی وجود دارند که در ارتباط با شرکت ها بوده و تحت تاثیر فرهنگ های متعدد قرار گرفته اند، مخصوصا در شرایط جهانی شدن و تعاملات بین المللی در محیط کسب و کارهای امروزی. به این ترتیب، فرهنگ متقابل اشاره به تعامل افراد با پیش زمینه های مختلف در جهان کسب و کار دارد. شوک فرهنگی اشاره به آشفتگی یا اضطراب افراد هنگام پیاده سازی یک کسب و کار در جامعه ای غیر از جامعه خود دارد و شوک فرهنگی معکوس نیز غالبا توسط افرادی تجربه می شود که زمان زیادی را خارج از مرزهای کشور خود برای پیاده سازی یک کسب و کار گذاشته اند و مشکل بازگشت دارند. به منظور ایجاد تجربیات مثبت میان فرهنگی و تسهیل و ترویج یک فرهنگ سازمانی انعطاف پذیر و سازنده، شرکت ها غالبا منابع زیادی را برای بهبود این موارد اختصاص می دهند که شامل آموزش های تخصصی برای بهبود تعاملات تجاری میان فرهنگی می باشد.
همانطوری که فرهنگ ملی می تواند فرهنگ سازمانی را شکل داده و آن را تحت تاثیر قرار دهد، می تواند استراتژی های مدیریتی شرکت را نیز خلق کند. در بین شرکت های برتر قرن بیست و یکم مانند گوگل، اپل، و نت فلیکس، استراتژی های مدیریت سنتی که شامل ارتقای خلاقیت، حل جمعی مسائل، و آرادی بیشتر کارکنان می باشد به یک هنجار تبدیل شده است. اینگونه استدلال شده که این ها، موارد کلیدی در موفقیت شرکت هستند. سیاست های پیشروانه مانند مزایای جامع کارکنان و جایگزین هایی برای رهبری سلسله مراتبی، رویه هایی هستند که منعکس کننده تولید مدرن می باشند. این ها نشانه هایی برای دوری از رفتارهای پرخاشگرایانه، فردگرایانه و پرمخاطره در شرکت ها محسوب می گردند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.