دانلود ترجمه مقاله توسعه چابکی سازمانی در نوآوری محصولات: نقش قابلیت های IT
عنوان فارسی |
توسعه چابکی سازمانی در نوآوری محصولات: نقش قابلیت های IT، قابلیت های KM، و جو نوآوری |
عنوان انگلیسی |
Developing organizational agility in product innovation: the roles of IT capability, KM capability, and innovative climate |
کلمات کلیدی : |
  فناوری اطلاعات (IT)؛ چابکی سازمانی؛ نوآوری محصولات؛ مدیریت دانش |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Wiley |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 108 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری و مروری بر مقالات 3. توسعه فرضیات 4. روش تحقیق 5. تجزیه و تحلیل و نتایج 6. بحث و بررسی 7. دلالت ها، محدودیت ها و تحقیقات آینده
چکیده – این مطالعه به بررسی نحوه استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های فناوری اطلاعات به منظور ایجاد چابکی سازمانی در حوزه ی نوآوری محصول می پردازد. یک مدل واسطه از دیدگاه فرایندهای ایجاد – قابلیت پیشنهاد گردید. اطلاعات جمع آوری شده از 194 مدیر ارشد شرکت های چینی نشان داد که قابلیت مدیریت دانش تاحدی، ارتباط بین قابلیت فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی را کنترل می کند. جوّ نوآورانه نیز به صورت مثبت، ارتباط غیرمستقیم بین قابلیت فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی در حوزه نوآوری محصول را کنترل می کند. بحث، پیامدها و جهت گیری برای تحقیقات آینده در انتهای این مقاله ارائه شده است. مقدمه: نوآوری های محصول شرکت ها از نرخ بالای شکست تقریبا 40 درصدی رنج می برد (کاستلیون و مارخام، 2013). بسیاری از متخصصان و محققان، چنین شکست هایی را به عدم تمرکز بر روی تغییرات مداوم در بازار نسبت می دهند (جالونن، 2011، گیوبینگر و همکاران، 2015). به عنوان مثال، برندز و همکاران (2014)، پیشنهاد کردند که شرکت ها باید به طور مداوم بازار کار را تحت نظارت خود قرار دهند و نوآوری محصول این بازارها را بر اساس روندهای فعلی بازار تنظیم کنند. بر همین اساس، چابکی سازمانی که منعکس کننده ی توانایی شرکت ها به منظور حس کردن و پاسخ دادن به تغییرات بازار است، به طور گسترده به عنوان قابلیت کلیدی برای تنظیم سریع و مناسب فعالیت های نوآورانه محصول جهت دستیابی به فرصت های نوظهور در نظر گرفته می شود (پاولو و ال ساوی، 2006، لیو و رامارتی، 2011). این چابکی نه تنها شرکت ها را حساس به اطلاعات ارزشمند و به موقع بازار جهت تصمیم گیری درباره نوآوری محصول می سازد (سامبامرتی و همکاران، 2003، نجفی تاوانی و همکاران، 2013)، بلکه اجراء کارآمد برنامه های نوآورانه جدید را نیز تسهیل می بخشند (کووپر و کلینسمیت، 2007، چاکاراورتی و همکاران، 2013). به عنوان مثال، شرکت اپل هنگامی که پتانسیل بازار دستگاه های wearable را حس کرد، به سرعت در حوزه ساخت ساعت هوشمند سرمایه گذاری کرد و ساعت اپل طی دو سال منتشر شد، بنابراین، 5/75 درصد سهم بازار جهانی ساعت هوشمند را به خود اختصاص داد (رواسی زاده و همکاران، 2015). با این حال، دستیابی به چنین چابکی برای اکثر شرکت ها دشوار می باشد (لیو و رامارتی، 2011، لیی و همکاران، 2015). در عین حال، درک گسترده درباره نحوه توسعه ی چابکی سازمانی در نوآوری محصول هنوز محدود می باشد (پاوالو و ال ساوی، 2006، چاکراورتی و همکاران، 2013).
This study investigates how to leverage information technology (IT) capability to build organizational agility in the context of product innovation. A moderated mediating model is proposed from the capability‐building processes perspective. The data collected from 194 senior executives of firms in China show that knowledge management capability partially mediates the relationship between IT capability and organizational agility. Innovative climate also positively moderates the indirect relationship between IT capability and organizational agility in the context of product innovation. Discussion, implications, and direction for future research are offered at the end of this paper. Introduction: The product innovations of firms are suffering from a high failure rate of approximately 40% (Castellion and Markham, 2013). An increasing number of practitioners and scholars have attributed such failures to the lack of focus on the continuous changes in the marketplace (Jalonen, 2011; Gaubinger et al., 2015). Berends et al. (2014), for example, suggested that firms should constantly monitor the marketplace and adjust their product innovation based on current market trends. Accordingly, organizational agility, which reflects a firm’s ability to sense and respond to market changes, has been widely regarded as the key capability for quickly and appropriately adjusting product innovation activities to seize emerging opportunities (Pavlou and El Sawy, 2006; Lu and Ramamurthy, 2011). This agility not onlymakes firms sensitive to the timely and valuable market information for decision making regarding product innovation (Sambamurthy et al., 2003; Najafi Tavani et al., 2013) but also facilitates their efficient execution of new innovation plans (Cooper and Kleinschmidt, 2007; Chakravarty et al., 2013). For example, Apple quickly invested in the smartwatch when it sensed the potential of the wearable devices market and released the Apple Watch in 2 years, thereby obtaining 75.5% of the global smartwatch market share (Rawassizadeh et al., 2015). However, attaining such agility is difficult for most firms (Lu and Ramamurthy, 2011; Lee et al., 2015). Meanwhile, extant understanding on how to develop organizational agility in product innovation remains limited (Pavlou and El Sawy, 2006; Chakravarty et al., 2013).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.