دانلود ترجمه مقاله مطالعه ای بر استخدام آنلاین در کشور پرتغال
عنوان فارسی |
استخدام آنلاین در کشور پرتغال: نظریه ها و مشخصه های کاندید |
عنوان انگلیسی |
Online recruitment in Portugal: Theories and candidate profiles |
کلمات کلیدی : |
  استخدام آنلاین؛ داوطلبین شغلی؛ نظریه های اقدام؛ ذینفعان پرسنل |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 32 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش 3. نتایج و بحث و بررسی 4. نتیجه گیری
مقدمه: استخدام عبارت است از فرآیند جذب مجموعه ای از داوطلبان برای تصدی یک موقعیت خاص پس از مرحله گزینش. این دو مورد در کنار یکدیگر، فرآیند گزینش و استخدام (R&S) نامیده می شود که یکی از سنتی ترین و متداول ترین زمینه های مرتبط با تحقیق و مداخله روانشناسی سازمانی محسوب می شود. اهمیت دسترسی به کارکنانی ماهر و حرفه ای و افزایش رقابت سازمانی در محیط پیچیده امروزه، منجر به تغییرات و تحولاتی در فرآیند استخدام شده و اهمیت جذب و استخدام تقاضیان بیش از پیش اهمیت یافته است (ساکس، 2005، صفحه 47). یکی از کامل ترین تعاریف در زمینه استخدام توسط ساکس (2005) ارائه شده است: استخدام شامل اقدامات و فعالیت های اتخاذ شده توسط یک سازمان در راستای شناسایی و جذب افرادی است که قابلیت ها و ظرفیت هایی در جهت کمک به سازمان برای شناسایی اهداف استراتژیک دارند. چنین اقداماتی باید یک سری داوطلبین را به سمت سازمن جذب کرده، باعث افزایش علاقه این افراد برای کار در ان سازمان گشته و میزان احتمال پذیرش یک شغل توسط این افراد را افزایش دهد.این تعریف، تفاوت های بین توابع استخدام و گزینش (که قبل از استخدام است) را مشخص کرده و ارتباط بین استراتژی سازمانی (اهداف) و استخدام را برجسته می کند. یکی دیگر از مشارکت های مهمی که ساکس (2005) داشت، شناسایی سه مرحله در فرآیند استخدام بود: کاربرد، تعامل و پیشنهاد شغل. افزایش جهانی شدن و استفاده از فناوری های جدید در میان پدیده های دیگر، منجر به تغییراتی در بازار کار شده است (کاسیو، 2003). در یک زمینه همیشه در حال تغییر که در آن فناوری های جدید، پیشرفت سریعی را تجربه می کنند، استخدام آنلاین (OR)، منبع مهمی برای استخدام به شمار می آید (روسو و پوپسکو، 2016؛ ساکس، 2005). مطابق با این روند، تعداد افراد جویای کار با استفاده از این روش استخدام، به طور مداوم افزایش می یابد (پتر و همکاران، 2016)، و پلتفرم های استخدام آنلاین (یا پورتال های استخدامی) و وب سایت های اجتماعی در این زمینه به طور چشم گیری زیاد می شوند (اوردی و همکاران، 2016؛ رولین و بانگرتر، 2013). علیرغم اینکه OR یک فرآیند نسبتا جدید می باشد، حرکت های قابل توجهی در راستای استخدام های مبتنی بر اینترنت انجام شده است (اوردی و همکاران، 2016؛ پتر و همکاران، 2016). استفاده از سیستم های استخدام آنلاین توسط سازمان ها و نیز افرادی که به طور پیوسته دنبال موقعیت های شغلی جدیدی هستند در حال افزایش است (دین و همکاران، 2015؛ ویدروس و همکاران، 2016).
Introduction: Recruitment is the process of attracting a pool of candidates to a particular position, followed by the Selection phase. Together they comprise the Recruitment and Selection process (R&S), one of the most traditional areas of Organizational Psychology intervention and research. The importance of accessing the most skilled and professional workers and the increasing organizational competition in today's complex environment has led to changes in the process of recruiting, making the process of «applicant attraction and recruitment more important than ever» ((Saks, 2005), p. 47). One of the most complete definitions of Recruitment was presented by Saks (Saks, 2005), according to whom «Recruitment involves actions and activities taken by an organization in order to identify and attract individuals (…) who have the capabilities to help the organization realize its strategic objectives. (…) such activities should generate a pool of desirable candidates; enhance their interest in and attraction to the organization as an employer; and increase the probability that they will accept a job offer». This definition makes explicit the difference between the functions of Recruitment and of Selection (which follows Recruitment) and highlights the link between recruitment and organizational strategy (goals and objectives). Another important contribution by Saks (Saks, 2005) is the identification of three phases in the recruitment process: Application, Interaction, and Job offer. Growing globalization and the use of new technologies, among other phenomena, have led to changes in the job market (Cascio, 2003). In an ever-changing context where new technologies experience rapid development, Online Recruitment (OR) is an important source of recruitment (Rosoiu & Popescu, 2016; Saks, 2005). Consistent with this trend, the number of job seekers using this recruitment method is constantly growing (Petre et al., 2016), and online recruitment platforms (or employment portals) and social networking websites are experiencing substantial growth (Ouirdi et al., 2016; Roulin & Bangerter, 2013). Despite OR still being a relatively new process, there is a visible and growing movement towards internet-based recruitment (Ouirdi et al., 2016; Petre et al., 2016). The use of Online Recruitment systems by organizations is increasing (Din et al., 2015) as well as their use by the workforce actively looking for or open to new job opportunities (Vidros et al., 2016).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.