دانلود ترجمه مقاله یک نقشه استراتژی بازاریابی برای بازاریابی مستقیم
عنوان فارسی |
یک نقشه استراتژی بازاریابی جدید برای بازاریابی مستقیم |
عنوان انگلیسی |
A new marketing strategy map for direct marketing |
کلمات کلیدی : |
  تصمیم گیری متوالی؛ تقویت یادگیری؛ استراتژی بازاریابی مستقیم؛ مدیریت ارتباط با مشتری؛ نقشه راه استراتژی بازاریابی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2009 | تعداد رفرنس مقاله : 15 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه تحقیق 3. روش پیشنهادی 4. آزمایشات 5. یک نقشه راه استراتژی بازاریابی 6. نتیجه گیری
چکیده – بازاریابی مستقیم یکی از موثرترین روش های بازاریابی با هدف به حداکثررسانی ارزش طول حیات مشتری می باشد. روش های یادگیری حساس به هزینه زیادی که مشتریان ارزشمند را برای به حداکثر رسانی سود مورد انتظار شناسایی می کنند، ارائه شده اند. با این حال، روش های حساس به هزینه فعلی برای به حداکثر رسانی سود، نحوه کنترل احتمال تخریب را در کنار به حداکثر سانی سود کلی در راستای ارزش طول حیات مشتری، تعیین نمی کنند. متاسفانه، اقدامات بازاریابی بهینه برای به حداکثر رسانی سود غالبا در به حداقل رسانی احتمال تخریب ناشی از تعامل بین این دو هدف، ضعیف عمل می کند. در این مقاله، ما یک روش تصمیم گیری متوالی برای بیشتر کردن سود تحت احتمال تخریب مفروض را در بازاریابی مستقیم ارائه داده ایم. ما یک الگوریتم تقویت کننده یادگیری را برای تعیین اقدامات بازاریابی بهینه متوالی اتخاذ کرده ایم. با استفاده از این یافته ها، ما یک نقشه راهبردی بازاریابی طراحی کرده ایم که به مدیر بازاریابی در شناسایی کمپین های بهینه متوالی و کوتاه ترین مسیر در راستای حالات مطلوب کمک می کند. نهایتا، این استراتژی منجر به طراحی ایده آلی برای کمپین های کارآمدتر می گردد.
Direct marketing is one of the most effective marketing methods with an aim to maximize the customer’s lifetime value. Many cost-sensitive learning methods which identify valuable customers to maximize expected profit have been proposed. However, current cost-sensitive methods for profit maximization do not identify how to control the defection probability while maximizing total profits over the customer’s lifetime. Unfortunately, optimal marketing actions to maximize profits often perform poorly in minimizing the defection probability due to a conflict between these two objectives. In this paper, we propose the sequential decision making method for profit maximization under the given defection probability in direct marketing. We adopt a Reinforcement Learning algorithm to determine the sequential optimal marketing actions. With this finding, we design a marketing strategy map which helps a marketing manager identify sequential optimal campaigns and the shortest paths toward desirable states. Ultimately, this strategy leads to the ideal design for more effective campaigns.
بازاریابی مستقیم چیست
بازاریابی مستقیم، شکلی از تبلیغات است که در آن شرکت ها، مواد بازاریابی فیزیکی را برای مشتری ارائه می دهند تا اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات را به وی انتقال دهند. بازاریابی مستقیم، شامل تبلیغات روی اینترنت، تلویزیون یا رادیو نمی باشد. انواع مواد در این نوع بازاریابی شامل کاتالوگ ها، کارت های تبلیغاتی و نامه های تبلیغاتی می باشد.
بازاریابی مستقیم، واسطه گری را از فرآیندهای توزیع کالا حذف می کند و شرکت مستقیما پیام خود را برای مشتریان بالقوه ارسال می نماید. شرکت هایی که بودجه کمی برای تبلیغات دارند معمولا از این نوع بازاریابی بهره می گیرند زیرا بودجه کافی برای تبلیغات تلویزیونی را نداشته و برند شناخته شده ای نیز نسبت به شرکت های بزرگ ندارند.
بازاریابی مستقیم چگونه کار می کند
پیام های بازاریابی مستقیم عمدتا شامل یک فراخوان، تشویق برای پاسخ به یک تماس تلفنی رایگان یا کلیک کردن روی لینکی خاص در یک ایمیل می باشد. شرکت ها می توانند کارایی کمپین های بازاریابی مستقیم خود را از طریق ردیابی این پاسخ ها اندازه گیری کنند. بازاریابی مستقیم زمانی موثرتر می گردد که شرکت ها از لیست های هدفمند ارائه شده با استفاده از داده های بازاریابی موجود استفاده کرده و بتوانند آنها را به گروه های مشخصی از مشتریان تقسیم کنند که به کالا یا خدمات خاصی علاقه مند هستند.
در طول سال های گذشته، بازاریابی مستقیم به دلیل جمع آوری ناخواسته ایمیل افراد و ارسال هرزنامه ها به صندوق های پست الکترونیکی آنها، شهرت بدی پیدا کرده است. بسیاری از شرکت ها موظف شده اند تا سیستم ارسال ایمیل خود را محدود کرده و ایمیل را تنها به گروه هایی ارسال کنند که تمایل به دریافت آنها دارند. شرکت ها یک سری کانال های ارتباطی را انتخاب می کنند که برای بازاری خاص بسیار مفید و کارآمد می باشد. به عنوان مثال، یک باشگاه ورزشی می تواند پیام هایی را به جامعه هدف خود ارسال کرده و یا یک فروشگاه مواد غذایی، آخرین تخفیفات خود را تنها برای افراد مجاور فروشگاه ارسال نماید.
مزایا و معایب بازاریابی مستقیم
شرکت هایی که از بازاریابی مستقیم استفاده می کنند می توانند روی منابع محدودی از توزیع هدفمند متمرکز شده و پیام های بازاریابی را شخصی سازی کنند. از آنجایی که بررسی این پیام ها کار آسانی است، شرکت ها می توانند پیام های مختلف را برای بهبود نرخ پاسخگویی ارزیابی کنند. این نوع بازاریابی در صورتی که پایگاه های اطلاعاتی مشتریان به خوبی مدیریت گردد، بسیار موثر و کارآمد خواهد بود.
ناکامی بازاریابی مستقیم نیز در این است که نرخ های پاسخگویی می تواند چشم اندازهای بازاریابی را شدیدا غیر قابل پیش بینی کند. کمپین های ناکارآمد در صورتی که مکررا تکرار شوند می توانند بسیار پرهزینه باشند. شرکت هایی که ایمیل های تبلیغاتی ارسال می کنند مجبورند تا بر تصور منفی موجود در جامعه نسبت به ایمیل های اسپم و هرزنامه ها غلبه کنند. نکته کلیدی در بازاریابی مستقیم داشتن یک پایگاه داده دقیق است که نگهداری و استفاده از آن بسیار پرهزینه می باشد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.