دانلود ترجمه مقاله پایداری ICT در راستای پشتیبانی از بخش هتل برای بازاریابی دیجیتال
عنوان فارسی |
گردشگری در میانمار: پایداری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در راستای پشتیبانی از بخش هتل برای رزرو آنلاین و بازاریابی دیجیتال |
عنوان انگلیسی |
Myanmar’s tourism: Sustainability of ICT to support hotel sector for online booking and digital marketing |
کلمات کلیدی : |
  میانمار؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)؛ هوش بازاریابی؛ شاخص خوانایی شبکه (NRI)؛ رزرو آنلاین؛ گردشگری و مسافرت |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی؛ مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 24 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 84 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. مروری بر ICT و صنعت گردشگری در میانمار 4. جمع آوری داده ها 5. ارائه و تفسیر داده ها 6. تحلیل داده ها و نتایج 7. نتیجه گیری و بحث و بررسی
هدف: مطالعات نشان می دهند که اینترنت به یک نیروی پیشروی قوی رشد در بخش گردشگری در بسیاری از کشورها تبدیل شده است. گسیل مناسب خدمات فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می تواند رویت پذیری هتل ها و تفرجگاه ها برروی سایت های پژوهشی و وب سایت های جستجوی طرف ثالث را تسهیل کنند و بنابراین می توانند بر تقاضا تاثیر بگذارند. همچنین به بهره گیری از استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و ترویج و همچنین جذب مشتری، کمک می کند. اخیراً، میانمار، با سایت های میراث فرهنگی تاریخی جهانی چشمگیر خود، شاهد یک تحول در گردشگری بوده است: هتل های بیشتری راه را باز کرده اند و به مزیت رقابتی با ارائه اتصالات به اینترنت برای مهمانان و پیدا کردن محلشان در اطراف یک زیرساخت ICT، دست یافته اند. هدف این مقاله، بررسی آمادگی ICT برای پشتیبانی از صنعت مهمانسرا در میانمار با تاکید بر یک شاخص فرعی «شاخص آمادگی شبکه ای» (NRI، اصطلاح بسیار پر استفاده توسط «مجموع اقتصادی جهان»)،می باشد. این مقاله بر مولفه «استفاده شبکه ای» از NRI، مرتبط با اثر «کیفیت اتصال اینترنت» مهیا شده برای مهمانسراها، و ارتباط آن با ابعاد زیر، تاکید می کند: خدمات به مشتری، فراهم بودن خدمات ICT برای مهمانان، مانند اتصال به اینترنت و دسترسی به ATM در اطراف و حوالی، بازاریابی دیجیتال، استفاده از رسانه های اجتماعی، ثبت سوابق مهمانان و تحلیل داده های تجمیعی برای استخراج بینش های تجاری و رزرو آنلاین بنگاه به بنگاه؛ استفاده از رزرو آنلاین از طریق وب سایت های واسطه طرف ثالث بزرگ مانند Expedia، Booking.com و Agoda.com می باشد. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: مطالعات پیمایشی در سه شهر بزرگ گردشگری در میانمار انجام شدند: باگان، ماندالای و پایدخت، نای پی تاو. در مجموع 101 پرسشنامه معتبر استفاده شد. پرسش های پژوهشی حول این مضامین متمرکز بودند: مسائل اتصال به اینترنت، فعالیت های بازاریابی دیجیتال و رزرو آنلاین به صورت مستقیم یا از طریق واسطه های دیجیتال طرف ثالث. این داده ها توسط آمارهای توصیفی و تحلیل رگرسیون ارائه و تفسیر شدند. یافته ها: اگرچه میانمار، در استفاده از اینترنت و بهره گیری تجاری از ICT، تازه کار است، اما آگاهی از اهمیت بهره گیری از رسانه های اجتماعی و رزرو آنلاین برای توسعه تجاری، در بخش هتلداری و مهمانسرا، فوق العاده مهم است. بطور میانگین، حدود 80 درصد از هتل های مورد مطالعه پایشی، از طریق یک وب سایت هتل داری اختصاصی، در اینترنت ظاهر شده اند. اما، اکثر وب سایت ها قابلیت رزرو آنلاین ندارند. در نتیجه و بخاطر یک گرایش جهانی، رزرو آنلاین از طریق واسطه های طرف ثالث به گزینه غالب برای تمهیدات رزرو هتل در میانمار تبدیل شده است. مشاهده شده که آگودا، که در سال 2002 در بانکوک تاسیس شده، گزینه شماره یک برای واسطه رزرو آنلاین در میانمار می باشد و پس از آن Booking.com در مقام بعدی قرار داد. تحلیل رگرسیون لجستیک نشان داد که احتمال بسیار زیادی دارد که نواحی اطراف ATM ها اتصال به اینترنت بهتری داشته باشند. همانگونه که انتظار می رفت، همچنین دریافته شد که بسیار غیرمحتمل است که هتل هایی که مشکل در اتصال به اینترنت را گزارش می دهند، قادر باشند، خدمات اینترنتی را برای کاربرانشان فراهم کنند. علیرغم وجود مسائل در اتصال به اینترنت در شهرهای ماندالای و باگان، که از پایتخت دور هستند، اکثر هتلهای این شهرها به بهره گیری از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و توسعه مشتری/مهمان متوسل شده اند. همچنین، تحلیل آشکار کرده است که شهرهای دور از پایتخت در بهره گیری از واسطه های رزرو طرف ثالث آنلاین، شدت بیشتری به خرج داده اند. محدودیت ها/دلالت های پژوهشی: درحالی که محققان امید داشتند نرخ مشارکت بیشتری را در این مطالعه پیمایشی، بخصوص در شهر ماندالای شاهد باشند، اما گردآوری داده ها چالش برانگیز بود، تعدادی از هتل ها/مهمانسراها از مشارکت امتناع کردند. این ممکن است تعدادی دلالت در مورد تعمیم نتایج داشته باشد. اما، بیش از 70 و 45 درصد از هتل ها/مهمانسراهای پایتخت و شهر باستانی باگان، بترتیب در این مطالعه پیمایشی، مشارکت داشتند. دلالت های عملی: گردشگری ظرفیت هنگفتی برای رشد در میانمار دارد. این پژوهش، روش های دستیابی به مزیت رقابتی و حفظ آن برای بخش مهمانسرا، که برای گردشگری بسیار حیاتی است را توصیه می کند. اصالت/ارزش: اگرچه پژوهش های قابل ملاحظه ای در مورد گردشگری و پیشرفت های اخیر در بخش ICT در میانمار صورت گرفته است، اما آمادگی این کشور برای استفاده عملی از اینترنت برای توسعه گردشگری بطور ویژه حاصل نشده است. این مقاله، این موضوع را با یافته های پژوهش قانع کننده که برای سیاست گذاران و همچنین بازیگران بخش گردشگری مفید هستند، مورد بررسی قرار می دهد.
Purpose - Studies show that internet has become a major force propelling growth in tourism sector in many countries. An appropriate diffusion of the information and communication technology (ICT) services can facilitate visibility of hotels and lodges on search sites and third-party booking websites and thus influence demand. It also helps leverage the use of social media for promotion and customer acquisition purposes. Recently, Myanmar, with impressive historical world heritage sites, is witnessing a tourist boom; more hotels are opening up and achieving competitive advantage by offering free internet connectivity to guests and locating their premises in the vicinity of an ICT infrastructure. The purpose of this paper is to investigate ICT readiness to support the lodging industry in Myanmar by focusing on one sub-index of the Network Readiness Index (NRI, a term heavily used by World Economic Forum). The paper focuses on the “Network Use” component of NRI, pertaining to the effect of the “quality of the Internet connection” available to lodges, and its association with the following dimensions: customer service: the availability of ICT services to guests, such as internet connectivity and availability of ATM in the vicinity; digital marketing: the use of social media, keeping records of guests and analyzing aggregate data to extract business insights; and business-to-business online booking: the use of online booking via major third-party intermediary websites like Expedia, Booking.com and Agoda.com. Design/methodology/approach - Surveys were conducted in three major touristic cities in Myanmar: Bagan, Mandalay and the capital city, Nay Pyi Taw. A total of 101 valid questionnaires were used. Survey questions were centered around the following themes: internet connection problems, digital marketing activities, and online booking directly or via third party digital intermediary. The data are presented and interpreted by descriptive statistics and regression analysis. Findings - Though, Myanmar is new to internet and commercial use of ICT, the awareness of the importance of leveraging social media and online booking for business development is surprisingly high in the lodging sector. On average, about 80 percent of surveyed hotels are present on the WWW through a dedicated hotel website. However, most websites lack an online booking capability. As a result, and due to a global trend, online booking through third-party intermediaries has become the dominant option for hotel booking arrangements in Myanmar. Agoda, founded in Bangkok in 2002, was found to be the number one choice for online booking intermediary in Myanmar, followed by Booking.com. Analysis of the logistic regression revealed that it was highly likely that areas around ATMs have better internet connectivity. As expected, it was also found that it is very unlikely that hotels reporting a problem in internet connectivity will be able to provide internet service to their guests. Despite the presence of problems in internet connectivity in Mandalay and Bagan cities, located away from the capital; most hotels in these cities resort to leveraging social media for promotion and customer/guest development. The analysis also revealed that cities located away from the capital are more aggressive in leverage online third-booking intermediaries. Research limitations/implications - While researchers were hoping for a higher participation rate in the survey, especially in the city of Mandalay, data collection was challenging, a number of hotels/lodges denied participation. This may have some implications on the generalization of results. However, over 70 and 45 percent of hotels/lodges in the capital city and the ancient city of Bagan, respectively, had participated in the survey. Practical implications - Tourism has a great potential for growth in Myanmar. This research recommends ways to achieve and sustain competitive advantage for the lodging sector, which is vital for tourism. Originality/value - Though a considerable research exists on tourism and the recent advances of the ICT sector in Myanmar, the country’s readiness for the actual usage of the internet for the development of tourism has not been specifically addressed. This paper explores this with compelling research findings useful for policy makers as well as players in the tourism sector.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.