دانلود ترجمه مقاله انگیزه و چالش ها برای تجارت الکترونیک در بازیافت زباله الکترونیک تحت شرایط “کلان داده ها”
عنوان فارسی |
انگیزه و چالش ها برای تجارت الکترونیک در بازیافت زباله الکترونیک تحت شرایط "کلان داده ها": چشم اندازی از تمایل خانوارها در کشور چین |
عنوان انگلیسی |
Motivation and challenges for e-commerce in e-waste recycling under “Big data” context: A perspective from household willingness in China |
کلمات کلیدی : |
  زباله الکترونیک؛ بازیافت؛ رفتار خانوار؛ تجارت الکترونیک؛ پذیرش مسکونی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 26 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدل مفهومی و فرضیات 3. روش تحقیق 4. نتایج و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – با وجود فناوری نوظهور و شیوه های مصرف تحت شرایط "کلان داده ها"، تجارت الکترونیک به عنوان یک روند جدید برای بازیافت زباله الکترونیکی پدیدار گشته است. این مقاله یک نظرسنجی پرسش نامه ای را از 896 سکنه در شهرهای چین به انجام رساند تا توسعه تجارت الکترونیک در بازیافت زباله الکترونیک را مورد بررسی قرار دهد. یک مدل رگرسیون لاجیت مرتب برای آشکار نمودن محرک ها و موانع اصلی برای ساکنین جهت انتخاب تجارت الکترونیک برای بازیافت زباله های الکترونیک بکار گرفته شد. نتایج نشان می دهد که تجارت الکترونیک در بازیافت زباله های الکترونیک مقبولیت جهانی از سوی ساکنین را دریافت نمی کند. سهولت درک شده، نگرش و هنجار ذهنی به طور مثبت با قصد ساکنین نسبت به بکارگیری تجارت الکترونیک برای بازیافت زباله های الکترونیک مرتبط هستند. مشکل قیمت جمع آوری زباله الکترونیک توسط تجارت الکترونیک مانع اصلی برای اتخاذ تجارت الکترونیک جهت بازیافت زباله الکترونیک است. با این حال، رابطه بین تمایل بازیافت تجارت الکترونیک و مشکل قیمتی ادراک شده توسط یارانه دفع زباله الکترونیک تعدیل می شود. دسترسی به تسهیلات نیز نقش تعدیلی در رابطه بین تمایل بازیافت تجارت الکترونیک و سهولت درک شده ایفا می کند.
With the emerging technology and consumption modes under “Big data” context, e-commerce has arisen as a new trend for e-waste recycling. This paper conducted a questionnaire survey from 896 residents living in the cities of China, to explore the development of e-commerce in e-waste recycling. An ordered logit regression model was employed to reveal the key drivers and barriers for residents to choose e-commerce for their e-waste recycling. The results show that e-commerce in e-waste recycling does not receive a universal acceptance from residents. The perceived convenience, attitude and subjective norm are positively related to the residential intensions towards employing e-commerce for e-waste recycling. The price disadvantage of e-waste collection by e-commerce is the major barrier for taking e-commerce for e-waste recycling. However, the relationship between e-commerce recycling willingness and perceived price disadvantage is moderated by e-waste disposal subsidy. Facility accessibility also plays a moderate role in the relationship between e-commerce recycling willingness and perceived convenience.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.