دانلود ترجمه مقاله مداخله ذهن-بدن جهت کاهش استرس به عنوان یک درمان کمکی
عنوان فارسی |
مداخله ذهن-بدن جهت کاهش استرس به عنوان یک درمان کمکی در یک جلسه اطلاع رسانی در مورد مدیریت استرس در دانشجویان |
عنوان انگلیسی |
A mind–body intervention for stress reduction as an adjunct to an information session on stress management in university students |
کلمات کلیدی : |
  مدولاسیون موج مغز؛ درمان های ذهن-بدن؛ مداخلات تنش سازمانی؛ استرس روانی؛ مقابله با استرس؛ مدیریت استرس؛ دانشجویان |
درسهای مرتبط | روانشناسی مشاوره |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : Wiley |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 47 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش ها 3. نتایج 4. بحث و بررسی
چکیده – مقدمه: این مطالعه، پیاده سازی مداخله ذهن-بدن جهت کاهش سطح استرس ادراک شده در یک گروه غیربالینی از دانشجویان را توضیح می دهد. ما از یک رویکرد نوین، شامل یک جلسه از روش ذهن-بدن معروف به «مدولاسیون موج مغز» (BWN) را به عنوان یک درمان کمکی برای جلسه اطلاع رسانی برای مدیریت استرس، استفاده کردیم. روش ها: سیصد و شش دانشجو در این مطالعه شرکت کردند. یک طراحی نیمه تجربی بکار گرفته شد. برای دانشجویان گروه تجربی در یک جلسه اطلاع رسانی در مورد مدیریت استرس و سپس یک جلسه BWM، ارائه شد، درحالی که به دانشجویان دیگر، فقط جلسه اطلاع رسانی ارائه شد. نتایج: یک تحلیل واریانس عاملی ترکیبی 2×2، نشان داد که جلسه BWM، در کاهش سطح استرس درک شده در گروه تجربی در مقایسه با گروه شاهد، موثر بوده است. نتیجه گیری: BWM، یک روش براحتی قابل یادگیری است که مزیت های معینی نسبت به روش های ذهن-بدن سنتی دارد.
Introduction: This study describes the implementation of a mind–body intervention to reduce the perceived level of stress in a nonclinical group of university students. We used a novel approach including a single session of a mind–body technique known as the brain wave modulation (BWM) as an adjunct to a single information session on stress management. Methods: Three hundred and six students participated in the study. A quasi-experimental design was adopted: Students in the experimental group were exposed to an information session on stress management followed by a single session of the BWM, while the other students were exposed to the information session alone. Results: A 2 × 2 mixed factor analysis of variance demonstrated that the single session of the BWM was effective in reducing the perceived level of stress in the experimental group as compared to the control group. Conclusion: The BWM is a very easy-to-learn technique that presents certain advantages over traditional mind–body methods.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.