دانلود ترجمه مقاله چشم اندازهایی در زمینه حسابداری ذهنی

عنوان فارسی

چشم اندازهایی در زمینه حسابداری ذهنی: مطالعه ای بر بودجه بندی و سرمایه گذاری

عنوان انگلیسی

Perspectives on mental accounting: An exploration of budgeting and investing

کلمات کلیدی :

  تصمیم گیری؛ امور مالی خانگی

درسهای مرتبط حسابداری
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 نشریه : Wiley
سال انتشار : 2018 تعداد رفرنس مقاله : 73
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. حسابداری ذهنی در قالب طبقه بندی 2. روش هایی برای طبقه بندی بودجه 3. بودجه بندی 4. دلالت هایی برای سرمایه گذاری 5. فرصت های پژوهشی آینده

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

این مقاله، یک مرور کلی از پیشرفت های اخیر در ادبیات در مورد حسابداری ذهنی، در زمینه تصمیم گیری مالی مصرف کننده را ارائه می دهد. ابتدا، در مورد فرآیند طبقه بندی که در برگیرنده حسابداری ذهنی است و روش هایی که مردم برای طبقه بندی وجوه استفاده می کنند را به بحث می گذاریم. سپس، تعدادی کار قابل توجه که بررسی می کنند که حسابداری ذهنی چه تاثیری بر بودجه بندی، مخارج و تصمیمات سرمایه گذاری می گذارد، خاطر نشان می کنیم. این مقاله با پیشنهاد دادن یک دستور کار برای پژوهش های آتی، نتیجه گیری می کند و بر شکاف های فعلی در دانش و زمینه های امیدوار کننده جهت پژوهش تاکید می کند. حسابداری ذهنی «مجموعه عملیات های شناختی استفاده شده توسط افراد و خانوار، جهت سازمان دهی، ارزیابی و پیگیری (کنترل) فعالیت های مالی اشان» می باشد (تالر، 1999). درحالی که تلاش های حسابداری سنتی انجام شده توسط کسب و کارها و شرکت ها بخوبی محرز شده، اما روش های انجام همین فعالیت ها توسط مردم، منبع یک مجموعه پژوهشی مهیج و رو به رشد است. ادبیات مربوط به حسابداری ذهنی، فرآیندهایی مانند اینکه چگونه افراد مخارج را به چندین طبقه تبدیل می کنند، وجوه را به این طبقه ها تخصیص می دهند، بودجه ها را تعیین می کنند و عناصر تحلیل سود-زیان را انجام می دهند، را مورد بررسی قرار می دهند. افراد و خانوار با یک سری گزینه های مالی پیچیده مواجه می شوند که می توانند تاثیر ماندگاری بر رفاه اقتصادی آنها بگذارد. درک روش تاثیر گذاری حسابداری ذهنی بر نحوه مدیریت امور مالیشان از اهمیت بسزایی برخوردار است. این مقاله، یک مرور کلی از حسابداری ذهنی در زمینه تصمیم گیری مالی مصرف کننده را ارائه می دهد. ابتدا در مورد فرآیند طبقه بندی که در برگیرنده حسابداری ذهنی است و روش هایی که مردم برای طبقه بندی وجوه خود استفاده می کنند، را به بحث می گذاریم. سپس، به سراغ دلالت های حسابداری ذهنی برای تصمیمات بودجه بندی، مخارج و سرمایه گذاری می رویم. با پیشنهاد یک دستور کار برای پژوهش های آتی، با تاکید بر شکاف های فعلی در درک ما و زمینه های نویدبخش برای بررسی، مقاله خود را به پایان می بریم. حسابداری ذهنی به عنوان طبقه بندی: گروه بندی و تفکیک وجوه به طبقه بندی های مختلف یا «حسابها» ، یک عنصر تعریف کننده از حسابداری ذهنی است. برای مثال، مخارج متحمل شده در H&M یا Gap را می توان در یک طبقه مخارج خاص برای پوشاک، گروه بندی کرد. پژوهشهای قبلی بحث کرده بودند که فرآیندهای شناختی نهفته در حسابداری ذهنی، مشابه با فرآیندهای نهفته در طبقه بندی اشیاء و رویدادها بطور کلی تر هستند و اینکه حسابداری ذهنی را می توان از طریق اصول شناختی طبقه بندی، درک کرد (هث و سول، 1996؛ هندرسون و پترسون، 1992). برای نمونه، تحت یکی از چارچوب های پیشنهادی، مخارج با ابتدا متوجه شدن (یعنی، ثبت کردن) ردیابی می شوند و سپس به یک حساب معنادار براساس قضاوت ها از شباهت و طبقه بندی اختصاص داده می شوند (یعنی منتقل شدن از حساب به حساب دیگر) (هث و سول ، 1998).

نمونه متن انگلیسی مقاله

This article provides an overview of recent advances in the literature on mental accounting within the context of consumer financial decision‐making. We first discuss the categorization process that underlies mental accounting and the methods people use to categorize funds. We then highlight some of the notable work that examines how mental accounting influences budgeting, spending, and investment decisions. The article concludes by proposing an agenda for future research, focusing on current gaps in our knowledge and promising areas to explore. Mental accounting is “the set of cognitive operations used by individuals and households to organize, evaluate, and keep track of financial activities” (Thaler, 1999). While traditional accounting efforts by businesses and corporations are well established, the ways in which people perform these same activities is the source of an exciting and growing body of research. The literature on mental accounting explores processes such as how people group expenses into categories, assign funds to these categories, determine budgets, and perform elements of cost–benefit analyses. Individuals and households face a wide array of complex financial choices that can have long‐lasting effects on their economic well‐being. Understanding the ways in which mental accounting can influence how people manage their finances is of great importance. This article provides a summary overview of mental accounting within the context of consumer financial decision‐making.1 We first discuss the categorization process that underlies mental accounting and the methods people use to categorize funds. We then turn to implications of mental accounting for budgeting, spending, and investment decisions. We conclude by proposing an agenda for future research, focusing on current gaps in our understanding and promising areas to explore. MENTAL ACCOUNTING AS CATEGORIZATION: Grouping funds into different categories, or “accounts” is a defining element of mental accounting. For example, expenses incurred at H&M or the Gap may be grouped together in a spending category specific to clothing. Prior research has argued that the cognitive processes underlying mental accounting are similar to those that underlie the categorization of objects and events more generally and that mental accounting can therefore be understood through the cognitive principles of categorization (Heath & Soll, 1996; Henderson & Peterson, 1992). For instance, under one proposed framework, expenses are tracked by first being noticed (i.e., booked) and then assigned to a meaningful account (i.e., posted) based on judgments of similarity and categorization (Heath & Soll, 1996).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله چشم اندازهایی در زمینه حسابداری ذهنی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 12 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi