دانلود ترجمه مقاله تصمیم گیری مالی
عنوان فارسی |
تصمیم گیری مالی |
عنوان انگلیسی |
Financial decision making |
کلمات کلیدی : |
  اقتصاد رفتاری؛ روانشناسی مصرف کننده؛ تصمیم گیری مالی |
درسهای مرتبط | حسابداری؛ مدیریت مالی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : Wiley |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 159 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. رفتارهای مالی که در رفاه مالی نقش دارند 3. عوامل تعیین کننده روانشناسی رفاه مالی 4. نقش فاکتورهای موقعیتی در رفاه مالی 5. مسیرهای آتی 6. نتیجه گیری
تصمیمات مالی می توانند پیامدهای ماندگاری برای رفاه مصرف کننده و دیگر تصمیمات مهم داشته باشد. این مرور ادبی، بطور خلاصه ادبیات امروزی در مورد تصمیم گیری مالی و همچنین ارتقای رفاه مالی را مرور می کند و در نتیجه کار برروی رفتارهای مالی که بر رفاه مالی، تعیین کننده های روانی اجتماعی رفاه مالی و نقش عوامل وضعیتی در رفاه مالی، مشارکت دارد را خاطر نشان می کند. علاوه بر مرور پژوهش های اخیر، این مقاله توجه را به تعدادی مسئله حل نشده در این زمینه جلب می کند و یک مسیر برای مسیرهای سازنده مسیرهای بعدی، پیشنهاد می دهد. مقدمه: همه مصرف کنندگان بطور منظم تصمیمات مالی می گیرند که تعدادی از آنها، سلسله وار و پیچیده می باشند. افراد تصمیماتی در مورد اینکه آیا صرفه جویی یا پس انداز کنند یا خیر و چگونه، چه زمانی قرض بگیرند و چگونه بدهی را پس بدهند و چگونه منابع مالی موجود را مدیریت کنند. تصمیم گیری مالی مصرف کننده اخیراً یک زمینه فرعی جا افتاده تر از پژوهش ها در مورد مصرف کننده تبدیل شده است: جلسات متعدد در کنفرانس های برتر، یک بار جلسه سالانه و مرکز پژوهشی در دانشگاه کلورادو و یک شماره ویژه از مجله «پژوهش بازاریابی»، حول این موضوع اجماع کرده اند. به این ترتیب، در مقاله حاضر، هدف اصلی ما، جمع بندی ادبیات موجود و فراهم کردن تعدادی ساختار برای مجموعه پژوهش های قبلی و شناسایی نقاط قوت این زمینه نسبتاً گسترده است. با توجه به اینکه تصمیم گیری مالی مصرف کننده، پوشش دهنده محدوده ای از مضامین مرتبط با امور مالی شخصی است، ما ادبیات موجود را از دریچه رفاه مالی، سازمان دهی کرده ایم. علاوه بر خلاصه سازی پژوهش های موجود، پرسش های مطرح شده در این زمینه را خاطر نشان می کنیم و پیشنهاداتی برای مسیرهای مفید و نوین برای پژوهش های بعدی، ارائه می دهیم. در ادامه، ابتدا یک مرور ادبی از پژوهش های فعلی در زمینه تصمیم گیری مالی مصرف کننده در سه زمینه عمده را ارائه می دهیم: رفتارهای مالی که در رفاه مالی مشارکت دارند، تعیین کننده های روانشناختی اجتماعی سلامت مالی و نقش عوامل وضعیتی در رفاه مالی. ما با یک بحث جامع در مورد خلاء های پژوهش ها و پیشنهاداتی برای پژوهش های آتی، مقاله را به پایان می رسانیم. به عنوان یک رشته پژوهشی، تصمیم گیری مالی مصرف کننده همیشه تعریفش سرراست نبوده و خود را مدیون پژوهش های بین رشته ای دانسته است (لینچ، 2011)؛ محققانی از رشته های بازاریابی، روانشناسی، امور مالی و اقتصاد یک سری موضوع مرتبط را مورد مطالعه قرار داده اند. ما ادبیات مربوط به این رشته ها که مستقیماً مرتبط به امور مالی سطح فردی است (نه سطح بازاری) را از دیدگاه روانشناختی، جمع آوری کردیم. علاوه بر آن، اگرچه میزان زیادی از پژوهش های موجودی که مرور می کنیم از کار بنیادی و کلاسیک در رشته های متعدد بهره گرفته است، اما مرور ادبی ما بر پژوهش های جدیدتر- عمدتاً از دهه اخیر- بهره گرفته است تا مسیر فعلی این رشته و زمینه را خاطر نشان کند.
Financial decisions can have lasting consequences for consumer welfare and other important decisions. This review summarizes contemporary literature on financial decision making vis‐à‐vis the promotion of financial well‐being, outlining work on financial behaviors that contribute to financial well‐being, psychosocial determinants of financial well‐being, and the role of situational factors in financial well‐being. In addition to reviewing recent research, this article draws attention to some open questions in the field and proposes a trajectory for productive pathways of future research. INTRODUCTION: All consumers regularly make financial decisions, some of which are consequential and complex. People make choices about whether and how much to save, when to take on and how to repay debt, and how to manage existing financial resources. Consumer financial decision making has recently become a more established subfield of consumer research: Numerous sessions at premier conferences, a stand‐alone annual meeting and research center at the University of Colorado, and a special issue of the Journal of Marketing Research have coalesced around this topic. Accordingly, in the present article, our primary goal is to summarize the current literature, providing some structure to the body of prior research and identifying the strengths of this relatively broad field. Given that consumer financial decision making covers a range of themes related to personal finance, we have organized existing literature through the lens of financial well‐being. In addition to summarizing existing research, we highlight open questions in the field and make proposals for fruitful avenues of future research. In what follows, we first provide a review of existing research in consumer financial decision making across three primary areas: financial behaviors that contribute to financial well‐being, psychosocial determinants of financial well‐being, and the role of situational factors in financial well‐being. We close with an extensive discussion about the gaps in the literature and proposals for future directions. As a field, consumer financial decision making is not always straightforward to define, and lends itself to interdisciplinary inquiry (Lynch, 2011); scholars from marketing, psychology, finance, and economics have studied a variety of related topics. We home in on literature across these fields that relates directly to individual‐level (rather than market‐level) consumer finance through a psychological lens. Moreover, though much of the existing research we review draws from foundational and classic work in numerous fields, our review places an emphasis on more recent work—primarily from the last decade—to highlight the present trajectory of the field.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.