دانلود ترجمه مقاله پیاده سازی بازاریابی الکترونیکی در رستوران های کوچک و متوسط
عنوان فارسی |
پیاده سازی بازاریابی الکترونیکی در رستوران های کوچک و متوسط در فلسطین |
عنوان انگلیسی |
E-marketing implementation in small and medium-sized restaurants in Palestine |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی الکترونیکی؛ رستوران های کوچک و متوسط؛ مدل پذیرش تکنولوژی (TAM)؛ نظریه انتشار نوآوری (IDT)؛ محیط سازمانی فناوری (TOE)؛ عملکرد بازاریابی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 78 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. زمینه سازمانی 4. زمینه محیطی 5. روش تحقیق 6. بحث و بررسی و مفاهیم 7. نتیجه گیری، مفاهیم، محدودیت ها و پژوهش های آتی
این مطالعه، عوامل موثر بر پذیرش و پیاده سازی بازاریابی الکترونیک و تاثیرش بر عملکرد بازاریابی در رستوران های کوچک و متوسط (SMR ها) در فلسطین را مورد بررسی قرار می دهد. عوامل بالقوه استخراج شدند و مدل مفهومی آنها برای تحلیل براساس مدل های پذیرش فنآوری پرطرفدار در ادبیات، ایجاد شد. سه زمینه (فنآوری، سازمانی و محیطی) با شانزده عامل که فرض شده بر بازاریابی الکترونیک در SMR ها تاثیر می گذارند، فرضیه سازی شدند. داده های مرتبط از یک نمونه به تصادف انتخاب شده از 223 SMR در فلسطین، گردآوری شدند. داده ها با استفاده از شرکت کنندگان، با بکار گیری یک پرسشنامه خوداظهاری گزارش داده شدند. همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه برای تحلیل داده های گردآوری شده، مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج آشکار کردند که همه عوامل مورد فرضیه قرار گرفته، تاثیر مثبت معناداری بر پیاده سازی بازاریابی الکترونیک دارند. مدل های رگرسیون نشان دادند که مزیت نسبی، فشار مشتری و حیطه بازار، تاثیر مثبت معناداری بر عملکرد بازاریابی دارد. دلالت های این مطالعه، که می توانند برای همه ذینفعان در زمینه SMR مفید باشند، خاطر نشان شدند.
This study investigates the factors affecting the acceptance and implementation of E-marketing and its impact on marketing performance in small and medium-sized restaurants (SMRs) in Palestine. Potential factors were derived and conceptually-modelled for analysis based on popular technology acceptance models in literature. Three contexts (technological, organizational and environmental) with sixteen factors were hypothesized to influence E-marketing in the SMRs. Relevant data were gathered from a randomly-selected sample of 223 SMRs working in Palestine. Data were reported by participants using a self-report questionnaire. Pearson correlation and multiple linear regression were employed to analyze the collected data. The results revealed that all individual hypothesized factors have positive significant impact on E-marketing implementation. Regression models indicated that relative advantage, customer pressure and market scope have significant positive impact on implementation. The regression analysis also shows that E-marketing has a positive significant impact on marketing performance. The implications of this study which would benefit all stakeholders within the SMRs context are highlighted.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.