دانلود ترجمه مقاله اکوسیستم بازاریابی: دیدگاه بیرون به درون برای مزیت رقابتی
عنوان فارسی |
اکوسیستم بازاریابی: یک دیدگاه بیرون به درون برای مزیت رقابتی |
عنوان انگلیسی |
Marketing ecosystem: An outside-in view for sustainable advantage |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی بیرون به درون؛ استراتژی بازاریابی؛ داده های بدون ساختار؛ حریم خصوصی مصرف کننده؛ اقتصاد اجتماعی؛ پایداری |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 148 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چشم انداز اکوسیستم بازاریابی 3. اهرم قرار دادن داده های اکوسیستم بازاریابی 4. روندهای نوظهور و جهت گیری های پژوهشی آتی در اکوسیستم بازاریابی 5. نتیجه گیری: فراخوانی برای فرهنگ سازمانی چابک، دارای رشد فکری و معرف شناختی معتدل
در محیط کسب و کار مدرن، مشتریان به طور فزاینده ای تحت تاثیر روندهای بازار از جمله مکان بازار، فناوری، محیط طبیعی، اجتماعی – اقتصادی و عوامل جغرافیایی – سیاسی قرار می گیرند. به طور همزمان، اطلاعات و بینش هایی که می تواند نگرش ها و رفتارهای مشتریان را مشخص سازد، اغلب در خارج از کنترل مستقیم شرکت قرار دارد. آگاهی از این عوامل به هم مرتبط در تصمیم گیری شرکت برای سازگاری و سودآوری پایدار شرکت مهم می باشد. با ایجاد چشم انداز “outside-in”، پیشنهاد کردیم که استراتژی های شرکت باید از طریق دیدگاه اکوسیستم های بازاریابی که روندهای به هم مرتبط و پویا را در نظر می گیرد، مشخص شود. با پیشرفت در داده ها و فناوری، شرکت ها می توانند با استخراج مقادیر انبوهی از اطلاعات مصرف کننده با شیوه های تحلیلی مدرن روز، بازار را کنترل کنند. با نقشه برداری از فراروندها با تحلیل بازاریابی، شرکت ها می توانند 1) پیش بینی دقیق تری از اولویت های در حال تغییر مصرف کنندگان ارائه کرده و استراتژی های مناسبی به منظور تعامل با آن ها تدوین کنند و 2) در حال حاضر و در آینده، بازار رقابتی تر و سازگارتری را ایجاد کنند. به منظور ارائه ارزش قانع کننده پایدار به مشتریان، شرکت ها باید ذهنیت اکوسیستم ایجاد کرده و با سهامداران مختلف همکاری کنند. یک فرهنگ شرکتی محکم با تفکر گسترده و زیرکانه قادر به توسعه قابلیت های قوی تر outside-in خواهد بود. ما در رابطه با روند بازار در دنیای به هم پیوسته اکوسیستم بازاریابی بحث کردیم و جهت گیری های تحقیقاتی نوظهور در هر حوزه پیشنهاد کردیم. مقدمه: بازاریابی یک رشته دانشگاهی و مدیریتی است که اساسا مرتبط با درک مشتریان و توانایی شرکت ها به منظور به کار گیری بینش مشتری جهت ارائه ارزش و دستیابی به نتایج کارامد در بازار است (دای و مورمان، 2010، وارگو و لوچ، 2014). با این حال، اولویت ها و رفتارهای مصرف کنندگان صرفا توسط معاملات کانونی و روابط تجاری آن ها تعیین نمی شود (هوستون، 2016، مک آلیستر، 2016). مصرف و مصرف کنندگان در جامعه معاصر به هم مرتبط هستند و مصرف کنندگان موجودات زنده پیچیده ای هستند که به طور مداوم تحت تاثیر عوامل کلان فراتر از محیط های تجاری فوری خود در حال تکامل هستند.
In the modern business environment, consumers are increasingly influenced by megatrends involving marketplace, technology, socioeconomics, geopolitics, and natural environment. Simultaneously, the data and insights that can inform consumer attitudes and behaviors often reside outside of firms' direct control. Consciously incorporating these interdependent factors into firms' decision-making is essential for adaptability and sustainable profitability. Building on the “outside-in” perspective, we propose that firm strategies should be informed through the lens of the marketing ecosystem that considers the interrelated and dynamic megatrends. By leveraging advances in data and technology, firms can sense-make the marketplace by extracting insights from massive amounts of diverse consumer data with modern-day analytics. By mapping out the megatrends with marketing analytics, firms can 1) more accurately predict consumers' changing preferences and formulate appropriate strategies to engage with them; and 2) become more market-adaptable and competitive in the present and the future. To deliver sustainably compelling value to customers, firms should adopt an ecosystem mindset and cooperate with various stakeholders. A broad-thinking, agile, and humble firm culture can enable the development of more robust outside-in capabilities. We elaborate on the megatrends in the interconnected world of the marketing ecosystem, and propose emerging research directions in each area. Introduction: Marketing as an academic and managerial discipline is fundamentally concerned with understanding consumers and enabling firms to leverage consumer insights to deliver value and sustainably achieve efficient marketplace outcomes (Day & Moorman, 2010; Vargo & Lusch, 2014). However, the preferences and behaviors of consumers are not solely defined by their focal transactions and commercial relationships often observed through the narrow lens of a single stylized construct (Houston, 2016; McAlister, 2016). Consumption and consumers are interwoven with contemporary society, and consumers are complex living entities that are constantly evolving under the influence of macro factors beyond that of their immediate commercial environments.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.