دانلود ترجمه مقاله مطالعه تاثیر فرهنگ بازاریابی روی رضایت شغلی
عنوان فارسی |
مطالعه تاثیر فرهنگ بازاریابی روی رضایت شغلی: مدارکی از بخش بانکداری کشور ترکیه |
عنوان انگلیسی |
Exploring the impact of marketing culture on job satisfaction: Evidence from the Turkish banking sector |
کلمات کلیدی : |
  رضایت شغلی؛ فرهنگ سازمانی؛ بخش بانکداری؛ فرهنگ بازاریابی |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی؛ مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 81 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. روش تحقیق 4. یافته ها 5. نتیجه گیری و بحث و بررسی
نتیجه گیری و بحث و بررسی: این مطالعه به بررسی تاثیر فرهنگ بازاریابی روی رضایت شغلی در بخش بانکداری ترکیه پرداخته است. در این مطالعه، دریافته شده که فرهنگ بازاریابی دارای رابطه مثبتی با رضایت شغلی است. این نتایج نشان می دهند که فرهنگ بازاریابی یک فرهنگ سازمانی خاص است و مفهوم وسیعی است که فرهنگ بازار محور را در بر می گیرد. مطالعات عموما نشان می دهند که فرهنگ مبتنی بر بازار دارای رابطه ای منفی با رضایت شغلی کارکنان می باشد (لوند، 2003؛ گول و آزام، 2012). بر این اساس، می تواند عنوان کرد که مدل فرهنگ بازاریابی در فرهنگ بازار محور یا فرهنگ بازاری متفاوت است. یک سری از مطالعات نشان داده اند که فرهنگ بازاریابی سهم مثبتی در اثربخشی بازاریابی و خروجی های بازاریابی دارد. مطالعات نشان داده اند که سیستم های ارتباطی در سازمان روی رضایت شغلی تاثیرگذارند (رابرت و ریلی، 1979؛ ریلی، 1980؛ پینسوس، 1986، پتیت و همکاران، 1997؛ چانگ و لی، 2007؛ بیگلاردی و همکاران، 2012). همانطوری که انتظار می رفت، فرهنگ سازمانی دارای تاثیر معناداری روی رضایت شغلی در بخش بانکداری می باشد. سیستم های ارتباطاتی روان و منصفانه ای در فرهنگ بازاریابی وجود دارند و فرهنگ بازاریابی اطلاعات بیشتری را در مورد مدیریت و سازمان در اختیار کارکنان قرار می دهد. بر این اساس، می توان گفت که کارکنان می توانند به واسطه فرهنگ بازاریابی از سازمان راضی تر گردند. علاوه بر این، تحلیل ضریب مسیر نشان می دهد که فرهنگ بازاریابی دارای تاثیرات قوی روی رضایت شغلی بیرونی است. از سوی دیگر، فرهنگ بازاریابی دارای تاثیرات کمتری روی رضایت ذاتی است. به عنوان یک عامل سازمانی، فرهنگ بازاریابی دارای رابطه ای قوی با رضایت بیرونی بوده و تاثیراتی قوی روی رضایت بیرونی دارد. می توان نشان داد که فرهنگ بازاریابی می تواند رضایت بیرونی را در شرکت های بانکداری بهبود بخشیده و سازمان های بانکداری می توانند نوع فرهنگ شان را برای بهبود رضایت شغلی و اتخاذ کارایی بیشتر مدیریت کنند (وبستر، 1995؛ آپیا آدو و سینگ، 1999؛ سینگ و شانکر، 2012). با فرهنگ بازاریابی، شرکت های می توانند سیستم های مدیریت مشارکتی بهتری را اتخاذ کنند که این موضوع می تواند رضایت بیشتر کارکنان را به همراه داشته باشد. به طور خاص، نوع فرهنگ سازمانی باید برای کارکنان، حمایتی تر و مشارکت آمیزتر باشد زیرا کیفیت خدمات شدیدا وابسته به عملکرد و کارایی کارکنان می باشد.
Conclusion and Discussion: This study investigated the effect of marketing culture on job satisfaction in banking firms in Turkey. In this study, it was found that marketing culture had a positive relationship with job satisfaction. This result supports that marketing culture is a specific organizational culture that it is a wider concept than market-oriented culture. Studies generally show that marketoriented culture has a negative relationship with job satisfaction of employees (Lund,2003; Gull and Azam,2012). Accordingly, it can be said that marketing culture model is different from market-oriented culture or market culture. Some studies has shown that marketing culture has a positive contribution for marketing effectiveness(Appiah-Adu and Singh,1999; Singh and Shanker,2012) and organizational outputs(Yıldırım et.al.,2016). Studies have shown that communication system in the organization had an influence on job satisfaction (Robbert and Reilly,1979; O’Reilly,1980; Pincus,1986; Pettit et.al.,1997; Chang and Lee,2007; Bigliardi et.al.,2012). As expected, marketing culture has a significant effect on job satisfaction in banking firms. There is a fair and fluent communication system in the marketing culture and marketing culture provide employees much more information about management and organization. Accordingly, it can be said that employees can be more satisfied in the organization through marketing culture. In addition, the path coefficient analysis showed that marketing culture had stronger effect on extrinsic job satisfaction. On the other hand, marketing culture has less significant effect on intrinsic satisfaction. Being an organizational factor, marketing culture has a stronger relationship with extrinsic satisfaction and has a stronger effect on extrinsic satisfaction. It can be suggested that marketing culture can improve extrinsic satisfaction in banking firms and banking organizations can manage their culture type to improve job satisfaction to get greater performance(Webster,1995; Appiah-Adu and Singh,1999; Singh and Shanker,2012). With marketing culture, firms can get more participative management system(Webster,1991; Lok and Crawford,1999; Silverthorne,2004; Yıldırım et.al.,2016) that this can also provide more satisfied employees in the organization. Especially, organizational culture type should be more participative and supportive for employees(Sabri et.al.,2011; Bigliardi et.al.,2012, Vukonjanski and Nıkolic,2013; Belias and Koustelios,2014, Gok et.al.,2015; Yıldırım et.al.,2016, Yusof et.al.,2016) in service industry because service quality mostly depends on employees’ performance.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.