دانلود ترجمه مقاله مدیریت اکوسیستم ها برای نوآوری خدمات
عنوان فارسی |
مدیریت اکوسیستم ها برای نوآوری خدمات: یک دیدگاه قابلیت پویا |
عنوان انگلیسی |
Managing ecosystems for service innovation: A dynamic capability view |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری خدمات؛ قابلیت پویا؛ اکوسیستم؛ نوآوری باز؛ سرویس دهی؛ نهادهای انرژی |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 92 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه مفهومی 3. روش ها 4. یافته ها 5. بحث و بررسی
موفقیت نوآوریهای خدماتی، با قابلیت های شرکت در هماهنگ سازی، همسان سازی و همکاری با یک مجموعه از بازیگران بیرونی، در آمیخته می باشند. این مقاله با اتخاذ یک دیدگاه اکوسیستمی و قابلیت دینامیک، قابلیت های مرتبط با اکوسیستم برای توسعه نوآوری خدمات در شرکت های محصول محور را مورد بررسی قرار می دهد. این پژوهش از یک رویکرد روش های مخلوط متمرکز بر بخش خدمات انرژی، استفاده می کند: (1) یک تحقیق پیمایشی با 133 مدیر از 28 شرکت که مقایسه قابلیت های مرتبط با اکوسیستم بین شرکت های دارای شدت نوآوری خدمات زیاد و کم را ممکن می سازد؛ و (2) یک مطالعه مصاحبه تکمیلی با 8 مورد از این شرکت هایی که شدت نوآوری خدمات زیاد داشته اند و در نتیجه حصول درک تفصیلی از قابل های مرتبط با اکوسیستم مرتبط را ممکن ساخت. از این داده ها، یک مجموعه از 12 قابلیت مرتبط با اکوسیستم را برای نوآوری خدماتی مرتبط با سنجش، استخراج و پیکربندی مجدد منابع بیرونی را استخراج می کنیم. نتایج، نشان می دهند که شرکت های دارای شدت نوآوری خدماتی زیاد، قابلیت های مرتبط با اکوسیستم به میزان معناداری قوی تر نسبت به شرکت های دارای شدت نوآوری خدمات کمتر دارند. بنظر می رسد آن شرکت ها نیز فرصت ها و منابع بیرونی را به میزان بیشتری سنجش و استخراج می کنند تا اکوسیستم مرتبط با خدمات خود را مجدداً پیکربندی کنند. همچنین یافته ها نشان می دهند که افراد نوآور موفق در بخش خدمات نه تنها مشارکت های افزوده کننده ارزش، مانند تامین کنندگان و مشتریان را برای نوآوری در خدمات، مفید و مناسب می بینند بلکه همچنین روابط با ذینفعان اکوسیستم افزوده کننده ارزش غیرمستقیم (برای مثال، دولت های محلی، جوامع محلی، قانونگذاران) را نیز مناسب می بینند.
The success of service innovations is intertwined with firms' capabilities to coordinate, orchestrate, and collaborate with a set of external actors. Adopting an ecosystem and dynamic capability perspective, this article examines ecosystem-related capabilities for developing service innovation in product-centric firms. The research uses a mixed-methods approach focusing on the energy utility sector: (1) a survey with 133 managers from 28 firms that allows a comparison of ecosystem-related capabilities between firms with high and low service-innovation intensity; and (2) a complementary interview study with 8 of these firms that have high serviceinnovation intensity, allowing a detailed understanding of the relevant ecosystem-related capabilities to be developed. From the data we derive a set of 12 ecosystem-related capabilities for service innovation related to the sensing, seizing, and reconfiguring of external resources. The results indicate that firms with high service-innovation intensity possess significantly stronger ecosystem-related capabilities than firms with lower serviceinnovation intensity. Those firms also seem to sense and seize external opportunities and resources to a greater extent in order to reconfigure their service-related ecosystems. The findings also show that successful service innovators consider not only value-adding partnerships, such as suppliers and customers, to be relevant for service innovation, but also relationships with non-direct value-adding ecosystem stakeholders (e.g., local governments, communities, legislators).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.