دانلود ترجمه مقاله نقش ارزش های چندگانه در توسعه شیوه های حسابداری مدیریت
عنوان فارسی |
نقش ارزش های چندگانه در زمینه توسعه شیوه های حسابداری مدیریت در سازمان های ترکیبی |
عنوان انگلیسی |
The role of multiple values in developing management accounting practices in hybrid organizations |
کلمات کلیدی : |
  سازمان های ترکیبی؛ ارزش های چندگانه؛ تولید مشترک؛ شیوه های حسابداری مدیریت؛ ساخت گرایی عمل گرا؛ خدمات اجتماعی |
درسهای مرتبط | حسابداری مدیریت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 73 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. ارزش های چندگانه سازمان های ترکیبی و شیوه های حسابداری مدیریت 3. زمینه، چارچوب و روش تحقیق 4. یافته ها 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – این مطالعه نحوه تأثیر ارزش های چندگانه در سازمان های ترکیبی غیر انتفاعی را در زمینه اتخاذ/ پذیرش شیوه های حسابداری مدیریت مورد بررسی قرار می دهد. همچنین، مراکز تجزیه و تحلیل تجربی در زمینه سازمان های ترکیبی تحت عنوان "همکاری و ابتکارات مدیریت مشترک در بخش مراقبت اجتماعی" تاسیس شده اند. بعلاوه اینکه، ساخت گرایی عمل گرایانه، با محوریت نقش ارزش ها در زمینه تحلیل تجربی از تاثیر قابل ملاحظه ای برخوردار است. یافته های بدست آمده از این مطالعه حاکی از آن است که شیوه های حسابداری مدیریت با وجود همزیستی ارزش های متعدد و متضاد، زمانی می توانند بدون تضاد و کشمکش توسعه یابند که فقط برخی از عاملان به مدیریت علاقه مند بوده و ارزش های آنها غالب باشد. با این وجود، در این وضعیت، زمانیکه تضاد ها حذف می شوند، اعتبار حسابداری در معرض خط قرار می گیرد، زیرا تمامی ارزش ها را نشان نمی دهد. همچنین، شواهد این عدم اعتبار زمانی آشکار می شود که توسعه ضعیف و سست شیوه های حسابداری مدیریت و ناتوانی در توسعه برخی معیارهای مرتبط، نظیر ارزیابی نتایج در نظر گرفته شود. همچنین، زمانیکه فقط برخی از ارزش ها غالب باشند، فرصتی که به دلیل تعدد ارزش ها برای توسعه شیوه های حسابداری مدیریت امکانپذیر می شود از بین می رود و این امر به بروز ناکارآمدی های احتمالی منجر می شود. علاوه بر این، استفاده از ساخت گرایی عمل گرایانه گویای این است که این عدم اعتبار، که با عدم ادغام ارزش ها نمایان میشود، با افزایش بحث در میان ارزش های عاملان متضاد کاهش مییابد. یافته های بدست آمده حاکی از آن است که وجود مقادیر متضاد، که در نگاه اول ممکن است به عنوان یک مانع تلقی شود، بالعکس برای پشتیبانی از اعتبار حسابداری، هنگام تحریک بحث، به صورت قابل ملاحظه ای سودمند و موثر است. از اینرو، ارزش های متضاد بایستی در راستای ارتباطات باقی بمانند تا به واقعیت پیوسته و تحقق یابند.
The aim of this study is to investigate how multiple values in non-profit hybrid organisations influence the adoption of management accounting practices. The empirical analysis centres on hybrid organisations established as co-production and co-management initiatives in social care. Pragmatic constructivism, centred on the role of values, informs the empirical analysis. This research shows that management accounting practices can develop without conflicts when only some actors are interested in management and their values predominate, despite the coexistence of multiple and conflicting values. However, in this situation, where conflicts are eliminated, the validity of accounting is compromised, as it does not represent all values. The evidence of this lack of validity is clear when considering the poor development of management accounting practices and the inability to develop some relevant measures, such as outcome measures. When only some values predominate, the opportunity provided by the multiplicity of values to the development of management accounting practices is lost, and possible inefficiencies may emerge. The use of pragmatic constructivism shows that this lack of validity, determined by the non-integration of values, would be reduced by increasing the discussion among conflicting actors' values. Findings suggest that the presence of conflicting values, that at first glance may be interpreted as an impediment, would, on the contrary, be useful to support accounting validity, when stimulating discussion. In this respect, conflicting values should work alongside communication, to include dimensions of reality.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.