دانلود ترجمه مقاله سبک های رهبری، رضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین کارکنان دانشگاهی
عنوان فارسی |
سبک های رهبری، رضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین کارکنان دانشگاهی در دانشگاه های دولتی |
عنوان انگلیسی |
Leadership styles, job satisfaction and organizational commitment among academic staff in public universities |
کلمات کلیدی : |
  سبک های رهبری؛ رضایت شغلی؛ تعهد سازمانی؛ دانشگاه های دولتی |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 66 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی در مورد یافته ها 6. نتیجه گیری، دلالت های مدیریتی و محدودیت های تحقیق
هدف: هدف مقاله حاضر، بررسی رابطه بین سبک های رهبری و تعهد سازمانی در کادر آموزشی دانشگاه های دولتی اوگاندا، با میانجیگری رضایت شغلی است. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: این مطالعه، یک مطالعه مقطعی، کمیتی بود و از همبستگی و رگرسیون برای آزمون فرضیه ها استفاده کرد. یک نمونه متشکل از 353 نفر از کادر آموزشی از پنج دانشگاه دولتی اوگاندا انتخاب شد که نرخ پاسخ 66 درصد از آنها بدست آمد. یافته ها: تعهد سازمانی در کادر آموزشی دانشگاه های دولتی اوگاندا به سن، مدت خدمت، سمت، سبک های رهبری بکار گرفته شده و رضایت شغلی بستگی دارد. علاوه بر آن، یافته ها نشان می دهند که رضایت شغلی، به صورت پاره ای میانجی رابطه بین سبک های رهبری و تعهد سازمانی است. محدودیت ها/دلالت های پژوهش: تنها از یک روش تحقیق استفاده شد. بنابراین؛ در پژوهش های بعدی برای مثلثی سازی می توان از مصاحبه استفاده نمود. دلالت های عملی: جهت تقویت تعهد سازمانی در کادر آموزشی دانشگاه های دولتی اوگاندا، مدیران همیشه باید تلاش کنند از ترکیبی از سبک های رهبری استفاده کنند که باعث رضایت شغلی شود و بتواند به رابطه کارمند-کارفرما، ارزش افزایی کند. اصالت/ارزش: این مطالعه، با یافتن تاییدات بیشتر در مورد رابطه بین سبک های رهبری و تعهد سازمانی در کادر آموزشی دانشگاه های دولتی اوگاندا، در مجموعه مقالات مرتبط، مشارکت می کند. علاوه بر آن، نشان می دهد که رضایت شغلی به صورت پاره ای در دانشگاه های دولتی اوگاندا، اثر سبک های رهبری را به تعهد سازمانی منتقل می کند.
Purpose: The purpose of this paper is to examine the relationship between leadership styles and Organizational commitment among academic staff in Ugandan Public Universities, mediated by Job Satisfaction. Design/methodology/approach: The study was cross-sectional, quantitative, and used correlation and regression to test the hypothesis. A sample of 353 academic staff was drawn from five public universities in Uganda, of which a response rate of 66 percent was obtained. Findings: Organizational commitment among academic staff in public universities in Uganda depends on the age of the academic staff, length of service, position level, leadership styles employed, and job satisfaction. Findings further show that job satisfaction partially mediates the relationship between leadership styles and organizational commitment. Research limitations/implications: Only a single research methodological approach was employed; thus, future research through interviews could be undertaken to triangulate. Practical implications: In order to boost the organizational commitment among academic staff in Ugandan Public Universities, managers should always endeavor to employ a blend of leadership styles that leads to job satisfaction and can add value to the employee-employer relationship. Originality/value: This study contributes to the body of knowledge by finding further support on the relationship between leadership styles and organizational commitment among academic staff in Ugandan public universities. It further demonstrates that job satisfaction partially transmits the effect of leadership styles on organizational commitment in public universities in Uganda.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.