دانلود ترجمه مقاله تاثیرات به اشتراک گذاری دانش روی خلاقیت فردی در موسسات آموزش عالی
عنوان فارسی |
تاثیرات به اشتراک گذاری دانش روی خلاقیت فردی در موسسات آموزش عالی: دیدگاه اجتماعی و تکنیکی |
عنوان انگلیسی |
The Effects of Knowledge Sharing on Individual Creativity in Higher Education Institutions: Socio-Technical View |
کلمات کلیدی : |
  دیدگاه اجتماعی و تکنیکی؛ خلاقیت فردی؛ به اشتراک گذاری دانش |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 61 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. فرضیات 4. روش تحقیق 5. بحث و بررسی
چکیده – به اشتراک گذاری دانش تأثیرات چند وجهی در سازمانها از جمله بهبود عملکرد کار دارد که در میان آنها ظاهراً خلاقیت یکی از مهمترین بخش هاست. با این وجود، در تحقیقات قبلی به اثرات اشتراک-گذاری دانش به اندازه کافی توجه نشده است. علاوه بر این، تحقیقات به اشتراک گذاری دانش بیشتر مربوط به سازمان های تجاری است تا سازمان های عمومی. هدف این پژوهش بررسی تاثیر اشتراک دانش بر افراد در یک نهاد عالی آموزش در کره است که برای بررسی سوابق مهم سهم دانش و همچنین بررسی جنبههای اجتماعی و تکنیکی , از نظریه سرمایه اجتماعی استفاده شدهاست. این مطالعه اولین تحقیق درباره رابطه بین اشتراک دانش و خلاقیت فردی است و همچنین اثرات واسطهای اشتراک دانش را بر خلاقیت فردی در سطح فردی در یک موسسه آموزش عالی را مشخص میکند. مقدمه: دانش منبع اصلی مزیت رقابتی به حساب می آید (استوارت و راکدشتل 1998) و برای پایداری و موفقیت درازمدت سازمان بسیار مهم است (نوناکا و تاکیوچی 1995)، بنابراین دانش یکی از مهمترین منابع برای یک سازمان است (چوء 2004). در ادبیات اخیر در مورد مدیریت دانش، مطالعات متعددی عوامل و موانع مهم موفقیت، مانند فرهنگ سازمانی، مؤثر بر مدیریت دانش و پذیرش سیستم های مدیریت دانش (KMS) را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند (خان و همکاران 2015، 2015b). نقش اساسی هماهنگی بین دانش سازمانی و KMSs پیشنهاد(سنتوبلی و همکاران 2017) و تأثیر مدیریت دانش و KMS بر عملکرد فردی و شرکتها مشخص شده است (دایر و هاتچ 2006، بهات 2001). در مقابل، اشتراک دانش، که فعالیت اصلی مدیریت دانش است که پیامدهای چند جانبه و مزایای بالقوه سازمانها را در پی دارد و تأثیرات به اشتراک گذاری دانش توسط بسیاری از محققان قبلی در ابعاد چند جانبه مورد بررسی قرار گرفته است. در مقابل این زمینه ، اشتراک دانش ، که فعالیت اصلی مدیریت دانش است ، پیامدهای چند جانبه و مزایای بالقوه سازمانها را در پی دارد و تأثیرات به اشتراک گذاری دانش توسط بسیاری از محققان قبلی در ابعاد چند جانبه مورد بررسی قرار گرفته است. به اشتراک گذاری دانش با کاهش هزینه، بهبود کارایی، عملکرد سازمان و کارکنان و کار تیمی سازمانی رابطه مثبت دارد(نوناکا و تاکیوچی 1995، هانسن 2002، سیومینگز 2004، کابررا و کابررا 2005، مسمر مگنوس و دچرچ 2009). علاوه بر این، مدیریت مؤثر در به اشتراک گذاری دانش می تواند با حمایت از اعضای سازمان در نوآوری، همکاری و تصمیم گیری صحیح به طور مؤثر، نوآوری سازمان را ارتقاء دهد(نوناکا و تاکیوچی 1995، دوپلسیس 2005).
Knowledge sharing has multifaceted effects on organizations, such as improving work performance, among which creativity is apparently one of the most important parts. Nevertheless, the effects of knowledge sharing on individuals has not been paid attention sufficiently by previous research. Furthermore, knowledge sharing research mainly concerns business organizations rather than public organizations. This study aims to examine the effects of knowledge sharing on individuals in a higher institution of education in Korea, for which a socio-technical view and social capital theory is used to investigate the important antecedents of knowledge contribution, as well as to examine social and technical facets. This study is the first research regarding the relationship between knowledge sharing and individual creativity, and it also identifies the mediating effects of knowledge sharing on individual creativity at an individual level in a higher education institution. Introduction: Knowledge is considered the primary source of competitive advantage (Stewart and Ruckdeschel 1998) and is critical to the long term sustainability and success of the organization (Nonaka and Takeuchi 1995), thus knowledge is one of the most important resources for an organization (Choe 2004). In the recent literature regarding knowledge management, several studies have analyzed critical success factors and barriers, such as organizational culture, affecting knowledge management and the adoption of knowledge management systems (KMSs) (Khan et al. 2015a, 2015b). The crucial role of alignment between enterprise knowledge and KMSs has been suggested (Centobelli et al. 2017), and the impact of knowledge management and KMSs on individual and corporate performance has been identified (Bhatt 2001; Dyer and Hatch 2006). Against this backdrop, knowledge sharing, which is the central activity of knowledge management, has multifaceted implications and potential benefits for organizations, and the effects of knowledge sharing have been investigated by many previous researchers in multifaceted dimensions. Knowledge sharing is known to be positively related to cost reduction, improvement of efficiency, organization and employee performance, and organizational teamwork (Nonaka and Takeuchi 1995; Hansen 2002; Cummings 2004; Cabrera and Cabrera 2005; and Mesmer-Magnus and DeChurch 2009). Furthermore, effective management of knowledge sharing can promote organizational innovation by supporting organizational members in innovating, collaborating, and making correct decisions efficiently (Nonaka and Takeuchi 1995; Du Plessis 2005).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.