دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین مدیریت ریسک دانش و عملکرد سازمانی
عنوان فارسی |
ارتباط بین مدیریت ریسک دانش و عملکرد سازمانی |
عنوان انگلیسی |
The linkage between knowledge risk management and organizational performance |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت ریسک دانش؛ مدیریت دانش؛ نوآوری؛ چابکی؛ پایداری؛ عملکرد سازمانی |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 117 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدیریت ریسک و دانش 3. روش تحقیق 4. تحلیل و نتایج 5. بحث و بررسی و دلالت ها 6. نتیجه گیری
هدف این مقاله، بررسی تاثیر مدیریت ریسک دانش (KRM) بر عملکرد سازمانی، با معیارهای در نظر گرفته شده به عنوان «معیارهای» نرم تر عملکرد، یعنی نوآور بودن، پاسخگو بودن، پایداری و چابکی، می باشد. داده ها با استفاده از یک پرسشنامه آنلاین ارسال شده به سازمان های خصوصی و دولتی واقع شده در سراسر جهان، گردآوری شدند. تحلیل و آزمون فرضیه با استفاده از مدل سازی معادله ساختاری انجام شد. نتایج نشان دادند که KRM تاثیر مثبتی بر موفقیت سازمانی، پایداری، رشد، نوآور بودن و چابکی دارد، اما، KRM هیچگونه تاثیر مثبتی بر پاسخگو بودن سازمان ها نشان نمی دهد. نتایج می توانند به مدیران و صاحبان صنایع کمک کنند تا بهتر ارتباط بین KRM و عملکرد سازمانی را درک کنند. آنها می توانند از نتایج برای تنظیم شیوه های KRM شان، استفاده کنند. تا آنجایی که نویسندگان می دانند، این مقاله اولیه مطالعه تجربی است که رابطه بین KRM و عملکرد سازمانی با یک نمونه سازمانی گسترده را بررسی کرده است. مقدمه: اهمیت دانش در یک اقتصاد مبتنی بر دانش، واضح و مبرهن است و تعداد زیادی از مطالعات قبلاً انجام شده نشان داده اند که دانش و مدیریت آن می تواند نتایج مثبتی برای انواع بسیاری از سازمان ها فراهم کند (چوی، یو، و لین، 2006؛ ادواردسون و دورست، 2013؛ ماسینگهام و ماسینگاهم، 2014). اما، همانگونه که زاک (2002) تاکید کرده است، تنها خود پردازش دانش، یک مزیت استراتژیک را تضمین نمی کند، اما دانش باید مدیریت شود و این مدیریت باید در برگیرنده هر دوی فراز و نشیب های منابع دانش باشد (استم، 2009).
The purpose of this study is to examine the effect of knowledge risk management (KRM) on organizational performance, with measures considered as “softer” measures of performance, i.e. innovativeness, responsiveness, sustainability, and agility. Data were collected using an online questionnaire sent to private and public organizations located all over the world. The analysis and hypotheses testing were performed using structural equation modeling. The results showed that KRM positively affects organizational success, sustainability, growth, innovativeness, and agility, however, KRM does not show any positive effect on the responsiveness of organizations. The results can help managers and owners to a better understanding of the linkage between KRM and organizational performance. They could use the results to design their KRM practices accordingly. To the authors' best knowledge, this paper is the first empirical study that has investigated the relationship between KRM and organizational performance with a broad organization sample. Introduction: The importance of knowledge in a knowledge-based economy is unquestionable and a plethora of previous studies have shown that knowledge and its management can bring positive results to many types of organizations (Choy, Yew, & Lin, 2006; Edvardsson & Durst, 2013; Massingham & Massingham, 2014). However, as Zack (2002) stressed, the mere act of processing knowledge itself does not guarantee a strategic advantage, but knowledge must be managed, and this management should comprise both the upsides and the downsides of knowledge sources (Stam, 2009).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.