دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین مدیریت دانش، حافظه و یادگیری سازمانی
عنوان فارسی |
ایجاد ارتباط بین مدیریت دانش، حافظه و یادگیری سازمانی |
عنوان انگلیسی |
Linking knowledge management, organizational learning and memory |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت دانش؛ یادگیری سازمانی؛ حافظه؛ مروری سیستماتیک بر مقالات |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 91 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مقالات 3. نتایج 4. نتیجه گیری
چکیده – هدف این مقاله، درک ارتباط و تکامل بین مفاهیم مدیریت دانش، حافظه و یادگیری سازمانی می باشد. با هدف شفاف سازی بهتر مفاهیم، آنها را در زمینه نظری، مورد بررسی قرار داده و سیر تکاملی آنها در دهه های گذشته را ارزیابی کرده ایم. مروری سیستماتیک بر مقالات نیز به واسطه ترکیب مفاهیم انجام شده است. با استفاده از دو پایگاه داده، در حدود 2511 مقاله علمی بین سال های 1960 و 2017 آنالیز شده و به دو مطالعه جداگانه تقسیم گردیدند. یادگیری سازمانی به عنوان یک فرآیند پویا مبتنی بر دانش شناخته شده و سطوح مختلف عملکردی آن نیز روشن شده است. توانایی سازمان در استفاده و اهرم قرار دادن دانش، وابستگی زیادی به منابع انسانی دارد، که این افراد می توانند دانش را به صورت موثری خلق کرده، به اشتراک گذاشته و مورد استفاده قرار دهند. مدیریت دانش، در قالب مدیریت فرآیندهای خلق، ذخیره سازی، دسترسی، و انتشار منابع فکری یک سازمان شناخته شده است. سازمان ها باید هدف اصلی خود را روی افزایش ظرفیت افراد و تقویت دانش سازمانی متمرکز کنند. مدیران باید توجه خاصی را به دانش عمومی مرتبط با زمینه کاری شرکت معطوف سازند، چرا که آن می تواند مقدمه ای برای ورود انواع مختلف نوآوری ها به سازمان باشد. دانش را می تواند به واسطه مجموعه ای از شیوه های مشارکتی HRM، تقویت کرد. ما می توانیم یادگیری سازمانی را به عنوان یک فرآیند و حافظه سازمانی در قالب خروجی های مرتبط، در نظر بگیریم. بنابراین، رابطه ای ایجاد می گردد که در آن، حافظه سازمانی، نتیجه ای از یادگیری سازمانی تلقی می شود. مفاهیم کلیدی که می توان در تحقیقات آتی مورد استفاده قرار گیرد، خلاصه شده و بر طبق آنها، اهمیت کاربرد و تشخیص آنها برای سازمان و نیز استفاده از آن در تصمیم گیری استراتژیک، برجسته می شود.
The objective of this research is to understand the link and evolution between the concepts of knowledge management, organizational learning and memory. Seeking a better clarification of concepts, discussing them in the theoretical field, understanding their evolution in the last decades. A systematic literature review was developed by synthesizing concepts. From two databases, a total of 2511 scientific articles between 1960 and 2017 were analyzed, divided into two studies. Organizational learning is seen as a dynamic process based on knowledge and is translated through various levels of activity. The ability of an organization to use and leverage the knowledge is heavily dependent on its Human Resources, which are effectively who creates, shares and uses that knowledge. Knowledge management is seen as the management of the processes of creation, storage, access, and dissemination of the intellectual resources of an organization. Organizations must consider your main objective as increasing the capacity of individuals and organizational knowledge enhancers. Managers should pay special attention to the more general knowledge associated with the context of the firm, as it supports the introduction of various types of innovation. Knowledge can be encouraged by a set of collaborative practices of HRM. We can consider organizational learning as a process and organizational memory as the corresponding output. Thus, establishing the relationship that the organizational memory is a consequence of organizational learning. Key concepts that can be used in the new future research are summarized, highlighting its application and diagnosis for organizations, fomenting the strategic decision-making.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.