دانلود ترجمه مقاله تاثیر مدیریت دانش و داده کاوی بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
عنوان فارسی |
تاثیر مدیریت دانش و داده کاوی بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در صنعت خدمات |
عنوان انگلیسی |
The Impact of Knowledge Management and Data Mining on CRM in the Service Industry |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت ارتباط با مشتری؛ بازاریابی رابطه ای؛ مدیریت دانش؛ داده کاوی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 45 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدیریت دانش و داده کاوی 3. داده کاوی 4. داده کاوی و CRM تحلیلی 5. پیشنهادات و نتیجه گیری
گرایش بازاریابی در بخش خدمات، در یک گام سریع، بخاطر رقابت شدید و نوآوری همیشه رو به رشد در زمینه فنآوری اطلاعات، در حال تغییر است. رویکرد بازاریابی، از مفهوم متمرکز بر محصول به مفهوم متمرکز بر مشتری، تغییر یافته است. بکار گیری استراتژی متمرکز بر مشتری، به مولفه اساسی فلسفه تجاری، بخصوص در بخش خدمات، بخشی که مشتریان به عنوان مهمان در نظر گرفته می شوند، تبدیل شده است. کل مفهوم عملکرد تجاری، براساس فلسفه مهمان نوازی می باشد. تلاش ها در جهت برآورده کردن نیازهای فردی مشتری و بنابراین ایجاد رابطه شخصی، با ارائه خدمات سفارشی شده، می باشد. «مدیریت رابطه با مشتری» (CRM)، جایگزین مفهوم سنتی بازاریابی شده است. پیاده سازی موفق برنامه CRM، سیستم مدیریت پایگاه داده موثر را ملزم می کند تا کسب و حفظ اطلاعات مشتری و بنابراین بکار گیری این اطلاعات برای تعمیم خدمات سفارشی شده براساس نیازهای فردی را تسهیل کنند و در نتیجه باعث تقویت رضایت و حفظ مشتری شوند. بنابراین، مشهود است که CRM مبتنی بر فنآوری، برای بقا و رشد عمدتاً سازمان تجاری و بخصوص، بخش هتل، تبدیل شده است، و حفظ استراتژی CRM موثر، از مدیریت دانش و روش داده کاوی، نشات می گیرد. مقدمه: ایجاد و حفظ رابطه با مشتریان، به اساسی ترین ابزار برای بازاریابی و هدف تجاری، تبدیل شده است. رابطه قوی با مشتری، صمیمیت بوجود می آورد و در نتیجه باعث حفظ مشتری، که نسبت به جذب مشتری جدید، مقرون به صرفه تر است، می گردد. در مورد صنعت خدمات، «مدیریت ارتباط با مشتری» (CRM)، یک عامل اساسی برای بهبود عملکرد آن می باشد. محیط اقتصادی در چند سال گذشته، به صورت پویا تغییر کرده است و همچنان اینگونه خواهد بود که این بخاطر اختراع فنآوری های نوینی است که افراد سراسر جهان را به هم متصل کرده است و باعث شده است که دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شود. مشتریان، اکنون امروزه نسبت به گذشته، آگاه تر هستند. این توسعه باعث شده است که سازمان نحوه تعاملشان با مشتری را تغییر دهند. شرکت ها مجبورند مشتریان و نیازهای رو به تغییر آنها را درک کنند تا در بازار بقا پیدا کنند، زیرا وفاداری مشتری را نمی توان تضمین کرد. برای یک سازمان تجاری موفق، باید در پیش بینی تمایل مشتری بالقوه قوه و پاسخ مناسب به آنها، پیش دستانه عمل کنند. یک شرکت موفق، مشتریان خود را هنگام طراحی استراتژی بازاریابی خود، در اولویت و در مرکز قرار می دهد، زیرا هرگونه تغییر در رفتار مشتری می تواند باعث سودآوری غیرقابل پیش بینی و در نتیجه شکست در بازاریابی، شود.
The marketing trend in the service sector is changing at a rapid pace due to fierce competition and ever-growing innovation in the field of information technology. The marketing approach has transformed from product-centric concept to customer-centric concept. Adopting customer-centric strategy has become the essential component of business philosophy especially in the service sector, where customers are treated like guests. The whole concept of business performance is based on the philosophy of hospitality. Efforts are on satisfying individual needs of the customer and thus creating personal relationship by offering customised service. Customer relationship management (CRM) has replaced the traditional concept of marketing. Successful implementation of CRM program requires effective database management system to facilitate acquiring and maintaining customer information and thus applying this information to extend customised service based on individual needs thereby, supporting customer satisfaction and retention. Hence, it is evident that technology-based CRM has become essential for the survival and growth of business organisation mainly, the hotel sector and maintaining effective CRM strategy has its origin in knowledge management and data mining technique. Introduction: Creating and maintaining relationship with the customers has become the most essential tool of marketing and goal of business. A strong relationship with customer brings intimacy which results in customer retention which is cost-effective than attracting new customer. In case of service industry, customer relationship management (CRM) is a crucial factor to improve its performance. The economic environment over past few years is dynamically changed and it continues to be due to advent of innovative technology connecting people around the world making the world a global village. Customers are now a day more knowledgeable than ever before. The development has led the organisation to change their way of interaction with the customer. The firms are forced to understand their customers and their changing needs to survive in the market as loyalty of customer cannot be guaranteed. For a successful business organisation, one has to be proactive in anticipating the desire of their potential customer and respond suitably. A successful enterprise places their customer first and at centre while devising their marketing strategy as any change in customer behaviour can lead unpredictable profitability and result in marketing failure.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.