دانلود ترجمه مقاله بررسی نقش تمایلات سرمایه گذار و نقدینگی بازار سهام
عنوان فارسی |
تمایلات سرمایه گذار و نقدینگی بازار سهام |
عنوان انگلیسی |
Investor Sentiment and Stock Market Liquidity |
کلمات کلیدی : |
  تمایلات سرمایه گذار؛ نقدینگی بازار سهام؛ حجم معاملات؛ سرمایه گذاران نهادی؛ سرمایه گذاران فردی |
درسهای مرتبط | مدیریت سرمایه گذاری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 43 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. ارتباطات نظری بین تمایلات سرمایه گذار و نقدینگی سهام 3. نقدینگی بازار و معیارهای تمایل سرمایه گذار 4. تمایلات سرمایه گذار و نقدینگی بازار 5. تمایلات سرمایه گذار، حجم معاملات بازار و نقدینگی بازار 6. موانع فروش محدود 7. نتیجه گیری
نتیجه گیری: این مقاله بررسی کرده که آیا تمایل سرمایه گذار و نقدینگی بازار سهام مربوط به نمونه ای از سهام در NYSE و AMEX از 1976 تا 2007 هست یا نه. با استفاده از معیار نقدینگی توسعه یافته توسط آمیهود [2002] و معیارهای تمایل سرمایه گذار مبتنی بر نظرسنجی، متوجه شدیم که بازار سهام زمانی که شاخص های تمایل بیشتر می شوند دارای نقدینگی بیشتری است یعنی زمانی که سرمایه گذار فعالیت بیشتری در آن داشته است. علاوه بر این، تست های علیت گرنجر نشان داده اند که تمایلات سرمایه گذار منجر به نقدینگی بازار می گردد. این یافته ها منطبق با پیش بینی های تئوریکی هستند که طبق آن تمایل سرمایه گذار منجر به افزایش نقدینگی سهام می گردد. تحلیل های بیشتر نشان داده اند که حجم معاملات بازار نیز زمانی مه تمایلات سرمایه گذار بیشتر است، افزایش می یابد. مهم تر از همه اینکه، نتیجه ای که نقدینگی بازار به موازات افزایش تمایل سرمایه گذار بیشتر می شود، در صورتی اتخاذ خواهد شد که حجم معاملات در قالب رگرسیون حفظ گردد. این یافته ها نشان می دهند که تمایلات سرمایه گذار دارای دو تاثیر روی نقدینگی بازار هستند: افزایش حجم معاملات و کاهش تاثیر قیمت. مطالعات نظری نشان می دهند که تمایل بیشتر سرمایه گذار می تواند نقدینگی سهام را به روشی مستقیم و به واسطه تولید معاملات حاشیه ای و نیز با استفاده از افزایش نسبت های غیرمنطقی بازار افزایش داده و یا به روشی غیرمستقیم با شخص قرار دادن سطوح اعتماد بالاتر در بازار افزایش یابد. روش مستقیم که در آن تمایل سرمایه گذار منجر به افزایش نقدینگی بازار می گردد نیازمند محدودیت هایی در فروش محدود می باشد در حالی که روش غیرمستقیم اینگونه نیست. به منظور بررسی این که آیا تاثیر مستقیم تمایل روی نقدینگی وجود دارد یا نه ما به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا فروش محدود برای رابطه بین تمایل سرمایه گذار و نقدینگی بازار اهمیت دارد یا نه. نتایج نشان می دهند که فروش محدود برای تمایلات فردی در راستای افزایش نقدینگی بازار مهم است و این موضوع حاکی از این است که وجود تاثیر مستقیم تمایلات فردی روی نقدینگی بازار سهام امری اجتناب ناپذیر است. شواهد تجربی در این مقاله، ارتباطی را بین این دو زمینه تحقیقاتی ایجاد کرده است: نقدینگی و رفتار سرمایه گذاران. از یک سو، این مقاله با شناسایی یکی از منابع تغییرات در نقدینگی بازار سهام در بین مقالات مرتبط با این موضوع قرار گرفته و سهم بسزایی در بررسی این موضوع داشته است. از سوی دیگر، این مقاله نشان داده که تمایل سرمایه گذار با تغییر رفتار وی چگونه می تواند تغییرات نقدینگی را تحت تاثیر قرار دهد. مقالات کنونی در این دو زمینه گزارش داده اند که نقدینگی بازار و تمایل سرمایه گذار می تواند بازده بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهد. ارتباط بین تمایل سرمایه گذار و نقدینگی بازار که در این مقاله ارائه شده است، به بهبود درک ما در زمینه رابطه میان رفتار سرمایه گذار، نقدینگی و بازده کمک شایانی می کند.
CONCLUSION: This paper examines whether investor sentiment and stock market liquidity are related for a sample of stocks on the NYSE and AMEX from 1976 to 2007. Using the liquidity measure developed by Amihud [2002] and survey-based investor sentiment measures, I find that the stock market is more liquid when sentiment indices rise, i.e., when investors are more bullish. Moreover, the Granger causality tests suggest that investor sentiment Granger-causes market liquidity. This finding is consistent with the theoretical prediction that investor sentiment increases stock liquidity. Further analyses show that market trading volume also increases when investor sentiment is higher. More importantly, the result that market liquidity increases when investor sentiment is higher still hold even if we control for trading volume in the regressions. This finding implies that investor sentiment has two effects on market liquidity: increasing the trading volume and reducing the price impact. Theoretical studies suggest that higher investor sentiment may increase stock liquidity in a direct manner by generating more noise trading or by increasing the proportions of irrational market makers, or in an indirect way by indicating a higher overconfidence level in the market. The direct way in which investor sentiment increases market liquidity requires short-sales constraints, while the indirect way does not. To examine whether the direct effect that sentiment have on liquidity does exist, I test whether shortsales constraints are important to the relation between investor sentiment and market liquidity. The results show that short-sales constraints are important for individual sentiment to increase market liquidity, which suggests the existence of the direct effect that individual sentiment may have on stock market liquidity. The empirical evidence in this paper establishes a link between two research areas: liquidity and investors’ behavior. On the one hand, this paper contributes to the research on liquidity by identifying one of the sources of the variation in stock market liquidity—investor sentiment. On the other hand, it adds to the literature on investors’ behavior by revealing how investor sentiment, by changing investors’ behavior, affects aggregate liquidity variation. The current literature in these two areas has reported that both market-wide liquidity and investor sentiment influence stock market returns. The connection between investor sentiment and market liquidity proposed in this paper helps to improve our understanding in the relation among investors’ behavior, liquidity, and returns.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.