دانلود ترجمه مقاله آیا سرمایه گذاری در سرمایه فکری موجب بهبود بهره وری می گردد؟
عنوان فارسی |
آیا سرمایه گذاری در سرمایه فکری موجب بهبود بهره وری می گردد؟ شواهدی از بانک های تجاری در هند |
عنوان انگلیسی |
Does investing in intellectual capital improve productivity? Panel evidence from commercial banks in India |
کلمات کلیدی : |
  مزیت رقابتی؛ دارایی های ناملموس؛ کارکنان؛ بانک های تجاری؛ سرمایه فکری |
درسهای مرتبط | مدیریت مالی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 53 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. تشریح داده ها و روش تحقیق 4. روش تحقیق و ساخت مدل 5. نتایج و آنالیز 6. نتیجه گیری
در اقتصاد مبتنی بر دانش امروزی، بهره وری و مزیت رقابتی شرکت ها دیگر براساس دارایی های فیزیکی و مالی نیست، بلکه براساس دارایی های ناملموس می باشند. این امر شرکت های بسیار نیازمند به دانش را وادار کرده است که به دنبال یک منبع مطمئن تر برای بهره وری و مزیت رقابتی بیشتر با تمرکز بر سرمایه فکری خود، که براحتی قابل تقلید نیست، باشند. از آنجایی که بانک ها در دسته موسسات نیازمند به دانش قرار می گیرند، این مطالعه سرمایه گذاری در سرمایه فکری توسط بانکها را ارزیابی می کند و ارزیابی می کند که چگونه بهره وری بانک سنجش شده برحسب بازده دارایی (ATO) و بهره وری کارکنان (EP) را افزایش داده است. با استفاده از یک تابلو (مجموعه) از 73 بانک در هند در یک دوره 12 ساله (2006- 2017)، این مطالعه دریافت که تعدادی از اجزای سرمایه فکری، بهره وری را بهبود می بخشد، اما موارد دیگر، نه. مقدمه: در سالهای اخیر، بانکداری جهانی بوسیله دانش به عنوان منبعی از ثروت در مقایسه با دیگر دارایی های ملموس و فیزیکی، تبدیل شده است (بانتیس، 1998). دانش به یک موتور جدید تبدیل شده است که ثروت سازمان ها را هدایت می کند و بانک جهانی (1999) بیان کرده است که «دانش، قوی ترین موتور تولید ما می باشد» . بانک ها به عنوان شرکت های خدماتی، در دسته موسسات بخش نیازمند به دانش قرار گرفته اند (برانکو، دیلگادو، سوسا و سا، 2011) و مطالعات، ارتباط دانش به عملکرد بانک را بررسی می کنند (ادوینسون و مالون، 1997؛ فیبرر و میتچل ویلیامز، 203؛ کامات، 2015). این باعث می شود تشخیص و توسعه مدیریت دانش (دارایی ناملموس) به یک جنبه مهم از مدیریت بانک تبدیل شود. در ابتدا، کل عملیات های بانک به خلاقیت بستگی داشتند و محصولات لبه ای (رقابتی) و خدمات منحصربفردی ارائه می دادند تا مزیت رقابتی ایجاد کنند. بنابراین، چن، چنگ و هوانگ (2005) بیان کردند که بانک ها منابع ارزش اقتصادی هستند و بهره وری بالاتر از سرمایه فکری (IC) آنها می آید. این پدیده باعث شده که مفهوم IC در عصر فعلی اقتصاد دانش، محبوب شود و در نتیجه نظریه برپایه دانش (KBV) یک شرکت، ایجاد شود. بارنی (1991) این بیان کرد که این منابع دارایی فکری می توانند سرمایه فیزیکی، سرمایه سازمانی و منابع سرمایه انسانی باشند.
In this current knowledge-based economy, firms' productivity and competitive advantage are no longer based on physical and financial assets but on intangible assets. This has compelled knowledge-intensive firms to look for a more reliable source for higher productivity and competitive advantage by focusing on their intellectual capital, which cannot be easily imitated. As banks are classified as knowledge intensive, this study examines investment in intellectual capital by banks and examines how it has improved bank productivity measured in terms of asset turnover (ATO) and employee productivity (EP). Using a panel of 73 commercial banks in India for a 12-year period (2006–2017), the study found that some components of intellectual capital improves productivity, and others do not. Introduction: In recent years, global banking has been transformed by knowledge as a source of wealth, compared to other tangible and physical assets (Bontis, 1998). Knowledge has become the new engine driving organizations' wealth, and the World Bank (1999) stated that “knowledge is our most powerful engine of production.” Banks as service firms have been classified as a knowledge-intensive sector (Branco, Delgado, Sousa, & Sa, 2011), and studies explore the relevance of knowledge to bank performance (Edvinsson & Malone, 1997; Firer & Mitchell Williams, 2003; Kamath, 2015). This makes the recognition and development of knowledge management (intangible asset) an important aspect of bank management. Originally, the entire operations of banks depended on creativity, offering edge products and providing unique services in creating competitive advantage. Therefore, Chen, Cheng, and Hwang (2005) stated that banks are sources of economic value, and higher productivity comes from their intellectual capital (IC). This phenomenon has made the concept of IC popular in the current era of knowledge economies, building on the knowledge-based theory (KBV) of a firm. Barney (1991) considered these intellectual assets resources that can be physical capital, organizational capital, and human capital resources.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.