دانلود ترجمه مقاله بهبود توانایی بازاریابی بین المللی و عملکرد صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط

عنوان فارسی

بهبود توانایی بازاریابی بین المللی و عملکرد صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط در بازارهای نوظهور در زمان بحران ها: انعطاف پذیری استراتژیک و فناوری های دیجیتال

عنوان انگلیسی

Enhancing international marketing capability and export performance of emerging market SMEs in crises: strategic flexibility and digital technologies

کلمات کلیدی :

  کووید-19؛ فناوری‌های دیجیتال؛ عملکرد صادراتی؛ اتحاد استراتژیک بین‌المللی؛ توانایی بازاریابی بین‌المللی؛ انعطاف‌پذیری استراتژیک؛ بنگاه‌های کوچک و متوسط در بازارهای نوظهور

درسهای مرتبط بازاریابی بین المللی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 30 نشریه : Emerald
سال انتشار : 2023 تعداد رفرنس مقاله : 154
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. پیشینه مفهومی 3. توسعه فرضیات 4. روش ها 5. نتایج 6. بحث و بررسی و نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – هدف: این پژوهش به بررسی میزان تاثیر انعطاف‌پذیری استراتژیک اتحادهای استراتژیک بین‌المللی (ISA) بر عملکرد صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط در بازارهای نوظهور (ESME) از طریق توانایی بازاریابی بین‌المللی در زمان بحران می‌پردازد. همچنین، این پژوهش بررسی می‌کند که آیا به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط در بازارهای نوظهور، تاثیر انعطاف‌پذیری استراتژیک اتحادهای استراتژیک بین‌المللی بر توانایی بازاریابی بین‌المللی را تقویت می‌کند یا خیر. طراحی/روش‌شناسی/رویکرد: بر اساس دیدگاه‌های اتحادهای بین‌المللی و قابلیت پویا در مورد انعطاف‌پذیری استراتژیک، نویسندگان یک مدل مفهومی توسعه داده و اثرات میانجی‌گری و تعدیل‌کنندگی بین انعطاف‌پذیری استراتژیک اتحادهای استراتژیک بین‌المللی، توانایی بازاریابی بین‌المللی، عملکرد صادراتی و به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال را به‌طور تجربی مورد بررسی قرار می‌دهند. نویسندگان بین ماه‌های مه 2021 و آگوست 2021، داده‌های نظرسنجی را از 129 بنگاه کوچک و متوسط در بازارهای نوظهور مستقر در پاکستان جمع‌آوری کرده و مدل مفهومی را با تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی تعدیل‌شده مورد آزمون قرار دادند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد که انعطاف‌پذیری استراتژیک اتحادهای استراتژیک بین‌المللی تاثیر مثبتی بر عملکرد صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط در زمان بحران دارد. همچنین، نویسندگان دریافتند که توانایی بازاریابی بین‌المللی به‌طور قابل‌توجهی میانجی‌گر رابطه بین انعطاف‌پذیری استراتژیک اتحادهای استراتژیک بین‌المللی و عملکرد صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط است. علاوه بر این، به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال به‌طور قابل‌توجهی رابطه مثبت بین انعطاف‌پذیری استراتژیک اتحادهای استراتژیک بین‌المللی و توانایی بازاریابی بین‌المللی را تعدیل می‌کند. اصالت/ارزش: نویسندگان انعطاف‌پذیری استراتژیک اتحادهای استراتژیک بین‌المللی را در بستر بازارهای نوظهور و چگونگی بهبود عملکرد صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط در زمان بحران مورد بررسی قرار می‌دهند، که این امر، تحقیقات قبلی درباره استراتژی بازاریابی بین‌المللی و مدیریت بحران بنگاه‌های کوچک و متوسط را گسترش می‌دهد. به‌طور خاص، نویسندگان نشان می‌دهند که انعطاف‌پذیری استراتژیک اتحادهای استراتژیک بین‌المللی یک قابلیت پویای حیاتی برای بهبود عملکرد صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط از طریق توانایی بازاریابی بین‌المللی و به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Purpose: This study investigates to what extent strategic flexibility of international strategic alliances (ISAs) affects export performance of emerging market small and medium-sized enterprises (ESMEs) via international marketing capability in crises. It also examines whether these ESMEs’ adoption of digital technology strengthens the impact of strategic flexibility of ISAs on international marketing capability. Design/methodology/approach: Based on the international alliance and dynamic capability perspectives on strategic flexibility, the authors develop a conceptual model and empirically examine the mediation and moderation effects between strategic flexibility of ISAs, international marketing capability, export performance and adoption of digital technology. The authors collected survey data from 129 ESMEs located in Pakistan between May 2021 and August 2021 and tested the conceptual model with hierarchical-moderated regression analysis. Findings: The findings suggest that strategic flexibility of ISAs positively impacts on export performance of ESMEs in crises. Moreover, the authors found that international marketing significantly mediates the relationship between strategic flexibility of ISAs and export performance of ESMEs. Also, the adoption of digital technologies significantly moderates the relationship between strategic flexibility of ISAs positively and international marketing capability. Originality/value: The authors take strategic flexibility of ISAs in the context of the emerging market and how ESMEs enhance export performance in a time of crisis, which extends the prior ESMEs’ international marketing strategy and crisis management literature. In particular, the authors show that strategic flexibility of ISAs is a vital dynamic capability to enhance export performance of ESMEs via international marketing capability and adoption of digital technologies.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله بهبود توانایی بازاریابی بین المللی و عملکرد صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi