دانلود ترجمه مقاله مدل یکپارچه ای از رفتار رهبری
عنوان فارسی |
مدل یکپارچه ای از رفتار رهبری |
عنوان انگلیسی |
An integrative model of leadership behavior |
کلمات کلیدی : |
  رفتار رهبری موثر؛ نظریه؛ تعصب ناظر |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 81 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. وضعیت فعلی تحقیقات در زمینه رفتار رهبری 3. ماهیت رهبری در قالب راهنمایی برای ساخت تئوری 4. بحث و بررسی در زمینه ارزش نظری IMoLB 5. نتیجه گیری
مطالعات پرسشنامه و مصاحبه ای انجام شده در چندین دهه، رفتارهای رهبری مختلف مشاهده شده در رهبران موفق را آشکار کرده اند. اما، چیز زیادی در مورد رفتارهای عملی که باعث پیدایش این مشاهدات می شوند، نمی دانیم. با توجه به اینکه ناظران غیرمتخصص، در معرض و مستعد سوگیریهای شناختی، مانند اثر هالو (halo) قرار دارند، اعتبار نظریه هایی که منحصراً براساس رفتارهای مشاهده شده هستند، قابل تردید می باشد. بنابراین، به درخواست دانشمندان بزرگ در این زمینه پاسخ می دهیم و یک مدل محافظه کارانه از رفتار رهبری را استخراج می کنیم که بوسیله نظریه های روانشناختی جا افتاده و محرز شده، حاصل و تقویت شده است. براساس رده بندی یوکل (2012)، سه طبقه رفتار وظیفه محور (بهبود دهنده درک، تقویت کننده انگیزه و تسهیل کننده پیاده سازی) و سه طبقه رفتار رابطه محور (تقویت کننده هماهنگی، تقویت کننده همکاری و فعال کننده منابع) را پیشنهاد می دهیم که هر کدام از آنها، در ادامه بوسیله تعدادی رفتار متمایز، مشخص می شوند. درحالی که رفتارهای وظیفه محور، در جهت رسیدن به اهداف مشترک هستند، اما رفتارهای رابطه محور، این فرآیند را با افزایش تعهد هماهنگ شده اعضای تیم، تقویت می بخشند. مدل ما به این روش ها در توسعه نظریه رفتار رهبری، سهیم شد: (1) تلفیق رده بندی های فعلی (2) شفاف سازی مفاهیم رفتاری رهبری (3) مشخص سازی روابط دقیق بین آن طبقه بندی ها و (4) ترسیم فرضیه های جدیدی که از یافته های موجود در زمینه رواشناسی، قابل استخراج هستند. برای آزمون مدل مان و همچنین فرضیه های استخراج شده از این مدل، از توسعه سنجش های جدید که بر محدودیت های مرتبط با مطالعات پرسشنامه ای و مصاحبه ای غلبه می کنند، دفاع می کنیم. مقدمه: در 100 سال از عمر پژوهش رهبری، این شواهد قوی حاصل شد که موفقیت یک سازمان به رهبری مدیرانش بستگی دارد (برای مثال، وانگ، تسوی و شین، 2011). به عقیده نوهریا، جویسه و روبرسون (2003)، CEO ها، بالغ بر 15% واریانس پیامدهای مالی یک سازمان را تبیین می کنند. در نتیجه، بخش زیادی از پژوهش های مدیریت به این پرسش پرداخته اند که چه چیزی باعث بوجود آمدن رفتار رهبری موثر می شود. هدف این زمینه پژوهشی، شناسایی ویژگی هایی است که مدیران عالی را از همکاران عادیشان، متمایز می کند و باعث می شود مدیران عالی در رسیدن به اهداف مالی، ایجاد رضایت در زیر دستان یا پیروان و تامین منابع بیرونی، موفق تر باشند.
Decades of questionnaire and interview studies have revealed various leadership behaviors observed in successful leaders. However, little is known about the actual behaviors that cause those observations. Given that lay observers are prone to cognitive biases, such as the halo effect, the validity of theories that are exclusively based on observed behaviors is questionable. We thus follow the call of leading scientists in the field and derive a parsimonious model of leadership behavior that is informed by established psychological theories. Building on the taxonomy of Yukl (2012), we propose three task-oriented behavior categories (enhancing understanding, strengthening motivation and facilitating implementation) and three relation-oriented behavior categories (fostering coordination, promoting cooperation and activating resources), each of which is further specified by a number of distinct behaviors. While the task-oriented behaviors are directed towards the accomplishment of shared objectives, the relation-oriented behaviors support this process by increasing the coordinated engagement of the team members. Our model contributes to the advancement of leadership behavior theory by (1) consolidating current taxonomies, (2) sharpening behavioral concepts of leadership behavior, (3) specifying precise relationships between those categories and (4) spurring new hypotheses that can be derived from existing findings in the field of psychology. To test our model as well as the hypotheses derived from this model, we advocate the development of new measurements that overcome the limitations associated with questionnaire and interview studies. Introduction: Over 100 years of leadership research has yielded strong evidence that an organization's success depends upon its managers' leadership (e.g., Wang, Tsui, & Xin, 2011). According to Nohria, Joyce, and Roberson (2003), CEOs account for up to 15% of the variance in an organization's financial outcomes. Consequently, a large proportion of leadership research has been devoted to the question of what constitutes effective leadership behavior. This field of research aims to identify the qualities that distinguish excellent leaders from their average colleagues, rendering the former more successful in excelling at financial goals, inducing follower satisfaction and securing external resources.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.