دانلود ترجمه مقاله تاثیر موسسات بومی بر کارآفرینی فناورانه شرکتی از طریق سرمایه گذاری های R&D
عنوان فارسی |
تاثیر موسسات بومی بر کارآفرینی فناورانه شرکتی از طریق سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه (R&D) و حضور در دنیای مجازی |
عنوان انگلیسی |
The Impact of Home Country Institutions on Corporate Technological Entrepreneurship via R&D Investments and Virtual World Presence |
کلمات کلیدی : |
  سیستم های کسب و کار ملی؛ شرکت های چند ملیتی؛ کارآفرینی فناورانه؛ بهره وری شرکت |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 30 | نشریه : SAGE |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 138 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. توسعه نظریه 3. طراحی پژوهش 4. تحلیل داده ها و نتایج 5. بحث و بررسی
در این مطالعه، به دنبال درک آن هستیم که چگونه چهار بعد سیستم های تجاری ملی، محیط بر دفاتر مرکزی شرکت های چند ملیتی، بر کارآفرینی فنآورانه شرکتی (CTE) تاثیر می گذارد. بعد از کنترل کردن پیشآیندهای بسیار بخوبی محرز شده از کارآفرینی فنآورانه شرکتی در سطوح شرکتی و صنعتی، متوجه می شویم که پیش بینی کننده های سطح ملی، به میزان قابل توجهی واریانس را فراتر از متغیرهای کنترلی ما، تبیین می کنند. علاوه بر آن، در میابیم که ابعاد سطح ملی مختلف، بر معیارهای مختلف CTE تاثیر می گذارند. بطور کلی، مطالعه ما، نقش فوق العاده قوی زمینه موسساتی داخلی برای درک دو نوع کارآفرینی فنآورانه دنبال شده توسط شرکت های نسبتاً بزرگ و چندملیتی واقع شده در 24 کشور مختلف را مورد اشاره قرار می دهد. توسعه فنآوری های جدید اغلب یک مولفه اساسی برای موفقیت کارآفرینی، رشد اقتصادی و بهره وری شرکت درون اقتصاد جهانی بیش از پیش برپایه دانش، می باشد (آکس و اودرتش، 2003؛ پورتر، 1990؛ شین و ونکاتارامان، 2003؛ سیگل، 2006). کارآفرینی فنآورانه هنگامی بوجود می آید که توسعه علم و فنآوری یک عنصر اساسی از فرصت حاصل می کند که پیدایش یک شرکت مشترک، بازار، خوشه یا صنعت را ممکن می سازد (بکمن، آیزنهارت، کوتا، میر و راجاگوپالان، 2012، صفحه 20). علیرغم فواید زیاد مرتبط با کارآفرینی فنآورانه موفق، موفقیت هرگز تضمین نمی شود، زیرا سرمایه گذاری های نسبتآً زیادی در مدت زمانی نسبتاً طولانی برای حصول پیامدهای غیرقطعی، نیاز هست (فان و فوو، 2004). بنابراین، محققان کارآفرینی از خیلی وقت پیش علاقمند به درک این بوده اند که چرا تعدادی از شرکت ها در کارآفرینی فنآورانه سرمایه گذاری می کنند درحالی که تعدادی دیگر نه. تعداد بسیار زیادی پژوهش انجام شده که نشان می دهند که کارآفرینان فردی، مشارکت کنندگان و تاثیرگذاران کلیدی در پیامدها و نتایج کارآفرینی هستند. برای مثال، مشخصات موسس و یا رئیس اجرایی ارشد (CEO) مکرراً نشان داده اند که این افراد بر تصمیم گیری برای تصمیم در کارآفرینی فنآورانه، موثر هستند (ترجسن، 2007؛ رایت، همیدلیسکی، سیگل و انسلی، 2007). بطور مشابه، همچنین نشان می دهیم که مشخصات سطح شرکت، مانند اندازه آن، منابع بی نظیری فراهم می کنند که سرمایه گذاری در کارآفرینی فنآورانه را ممکن می سازند (کریسمن و پاتل، 2012). در آخر اینکه، همچنین ادبیات کارآفرینی فنآورانه تشخیص داده است که زمینه صنعت می تواند بر میزان دنبال شدن کارآفرینی فنآورانه توسط شرکت های متصدی و فعال، تاثیر بگذارد (کائول، 2012).
In this study, we seek to understand how four dimensions of national business systems surrounding the corporate headquarters of multinational firms influence corporate technological entrepreneurship (CTE). After controlling for fairly well-established antecedents of corporate technological entrepreneurship at the firm and industry levels, we find that national-level predictors explain considerable variance above and beyond our control variables. Furthermore, we find that various national-level dimensions influence different measures of CTE. Overall, our study points to the remarkably strong role of home institutional context for understanding two types of technological entrepreneurship pursued by relatively large, multinational firms based in 24 different economies. The development of new technologies is often an essential ingredient to entrepreneurial success, economic growth, and firm productivity within our increasingly knowledge-based, global economy (Acs & Audretsch, 2003; Porter, 1990; Shane & Venkataraman, 2003; Siegel, 2006). Technological entrepreneurship exists when developments in science or technology constitute a core element of the opportunity that enables the emergence of a venture, market, cluster, or industry (Beckman, Eisenhardt, Kotha, Meyer, & Rajagopalan, 2012, p. 90). Despite the huge payoffs associated with successful technological entrepreneurship, success is never guaranteed due to the relatively high investments required over relatively long periods of time for uncertain outcomes (Phan & Foo, 2004). Therefore, entrepreneurship scholars have long been interested in learning why some firms invest in technological entrepreneurship, while others do not. There is a rich tradition of research demonstrating that individual entrepreneurs are key contributors to entrepreneurial outcomes. For example, founder and/or chief executive officer (CEO) characteristics have repeatedly shown that these individuals influence the decision to invest in technological entrepreneurship (Terjesen, 2007; Wright, Hmieleski, Siegel, & Ensley, 2007). Similarly, we also know that firm-level characteristics, such as its size, provide slack resources that make investments in technological entrepreneurship a possibility (Chrisman & Patel, 2012). Finally, the technological entrepreneurship literature also recognizes that industry context can influence the degree to which incumbent firms pursue technological entrepreneurship (Kaul, 2012).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.