دانلود ترجمه مقاله مالکیت بنگاهی، رقابت بازار محصول و مدیریت سود
عنوان فارسی |
مالکیت بنگاهی، رقابت بازار محصول و مدیریت درآمد: برخی شواهد از داده های بین المللی |
عنوان انگلیسی |
Institutional ownership, product market competition, and earnings management: Some evidence from international data |
کلمات کلیدی : |
  رقابت بازار محصول؛ سرمایه گذاران سازمانی؛ مدیریت درآمد |
درسهای مرتبط | مدیریت سود |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 82 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. منابع پیشین و توسعه فرضیات 3. چارچوب تجربی 4. نتایج و بحث 5. نتیجه گیری
چکیده – در این مقاله با استفاده از داده های مربوط به شرکت های غیرمالی سال های 1995 تا 2016 در 41 کشور در سراسر جهان به بررسی تاثیر مالکیت نهادی و رقابت بازار محصول بر مدیریت مالی (هر دوی مبتنی بر تعهد و واقعی) می پردازیم. در مجموع، به عدم تقارن در نقش مالکیت نهادی و رقابت بازار محصول را در مدیریت درآمد واقعی پی بردیم. بعد از کنترل عوامل سطح شرکتی مدیریت درآمد مستند شده توسط تحقیقات قبلی، متغیرهای شاخص کشور و صنعت، شواهد قوی از افزایش ارتباط مدیریت درآمد واقعی با درصد مالکیت نهادی یافتیم. در حالی که به نظر می رسد که مالکیت نهادی تاثیری بر مدیریت درآمد واقعی ندارد، اما بر مدیریت درآمد تعهدی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. در این مقاله پی بردیم که رقابت بازار محصول ارتباط مثبتی با مدیریت درآمد تعهدی دارد، هر چند که این ارتباط تنها هنگامی که پروکسی شاخص ﻫﺮﻓﻴﻨـﺪال- ﻫﻴﺮﺷﻤﻦ مورد استفاده قرار گرفت، از نظر آماری معنی دار بود. در نهایت، رقابت بازار محصول ارتباط منفی معنی داری با مدیریت درآمد واقعی، با استفاده از دو پروکسی رقابت بازار محصول دارد. تنها هنگامی که ما از تعدادی شرکت ها در صنعت استفاده کردیم، ارتباط مثبتی را بین رقابت بازار محصول و مدیریت درآمد واقعی یافتیم. به نظر می رسد که رقابت بازار محصول مدیریت درآمد تعهدی را تقویت کرده، اما مدیریت درآمد واقعی را تضعیف خواهد کرد.
We examine the impact of institutional ownership and product market competition on earnings management (both accrual-based and real) using data from non-financial firms in 41 countries around the world for the period 1995–2016. Overall all, we document an asymmetry in the role institutional ownership and product market competition play in curbing accrual vis-à-vis real earnings management. After controlling for firm-level determinants of earnings management documented by prior research, industry and country indicator variables, we find robust evidence (no evidence) that accrual (real) earnings management increases (is associated) with percentage of institutional ownership. While institutional ownership appears to have no effect on real earnings management, it significantly accentuates accrual earnings management. We also find that product market competition is positively associated with accrual earnings management, though statistically significantly only when the Herfindahl-Hirschman Index (HHI) proxy is used. Lastly, product market competition is significantly negatively associated with real earnings management, using two of the three proxies of product market competition. Only when we use the inverse of number of firms in an industry (NUMB) do we find a positive association between product market competition and real earnings management. Product market competition appears to accentuate accrual but attenuate real earnings management.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.