دانلود ترجمه مقاله تاثیر استراتژی های نوآوری بر عملکرد صادراتی: شواهد تجربی

عنوان فارسی

تاثیر استراتژی های نوآوری بر عملکرد صادراتی: شواهد تجربی جدیدی از شرکت های بازار در حال توسعه

عنوان انگلیسی

Effects of innovation strategies on export performance: New empirical evidence from developing market firms

کلمات کلیدی :

  نوآوری محصول؛ نوآوری فرآیند؛ عملکرد صادراتی؛ کشور در حال توسعه؛ تکنولوژیکی؛ نوآوری بازاریابی

درسهای مرتبط مدیریت اجرایی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 94
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. پیشینه نظری و توسعه فرضیات 3. داده ها و روش تحقیق 4. یافته های تجربی و بحث و بررسی 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – محققان قویا بر اهمیت سرمایه گذاری در استراتژی نوآوری وسیع هنگام پیگیری مزیت رقابتی و رشد در بازارهای خارجی تاکید کردند. با این حال، اکثر مطالعات موجود عمدتا بر روی اقتصادهای پیشرفته با سهم بالایی از شرکت های نوآور متمرکز است. آنچه تا حد زیادی مورد غفلت قرار گرفته، اثرات ناهمگن انواع نوآوری بر عملکرد شرکت های کوچک و بزرگ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. ما این شکاف پژوهشی را با استفاده از داده های سطح شرکتی از کشور با درآمد پایین تا متوسط نیجریه پر کردیم و به صورت تجربی اثرات فردی و مشترک و نوآوری های تکنولوژیکی و غیرتکنولوژیکی بر عملکرد صادرات شرکت های کوچک و متوسط را نیز بررسی کردیم. ابتدا، پی بردیم که نوآوری محصول دارای تاثیر منفی است، در حالی که نوآوری فرایند منجر به افزایش عملکرد صادرات می گردد. همچنین، پی بردیم که نوآوری در بازاریابی دارای تاثیر مثبتی بر عملکرد صادرات است. علاوه بر این، اثرات مشترک محصول، فرایند و نوآوری های بازاریابی معنی دار بوده اما دارای تاثیر ناهمگنی بر عملکرد صادرات است. علاوه بر این، پی بردیم که رابطه بین عملکرد صادرات – نوآوری توسط همکاری های نوآورانه خارجی تحت تاثیر قرار می گیرد. این یافته ها دارای پیامدهایی برای طراحی کارامد ابزارهای سیاست عمومی است که هدف آن ها ارتقاء نوآوری شرکت در کشورهای در حال توسعه می باشد. مقدمه: در این مقاله، ما اثرات استراتژی های نوآورانه را بر عملکرد صادرات شرکت های کوچک و متوسط در یک اقتصاد در حال توسعه بررسی کردیم. شرکت های کوچک و متوسط نقش مهمی در اکثر اقتصادها داشته و 90 درصد کسب و کارها و بیش از 50 درصد اشتغال در سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند. در اقتصادهای در حال توسعه، شرکت های کوچک و متوسط بیش از 90 درصد همه شرکت ها را تشکیل داده، بالای 95 درصد نیروی کاری شرکتی را به کار گرفته و بیش از 49 درصد محصولات داخلی را تولید می کنند (گروه بانک جهانی، 2020). در سراسر کشورهای صحرای آفریقا، شرکت های کوچک و متوسط محرک مهم رشد بوده و بیش از 90 درصد همه شرکت ها و 60 درصد کل استخدام ها را به خود اختصاص داده اند. (ITC, 2018) با ظهور فناوری های جدید و دیجیتالی سازی، شرکت های کوچک و متوسط در اقتصادهای در حال توسعه تکامل یافته و به سرعت در حال گسترش در بازارهای خارجی هستند. (Tekin and Hancıoğlu, 2017) مطالعات پیشنهاد می دهد که از یک محیط با کسب و کار ضعیف تمایل به ورود به بازارهای خارجی دارند که بدین طریق موسسات کارامد امکان افزایش فرصت های یادگیری و منابع یابی فناوری را پیدا خواهند کرد. (Dunning, 1998) شواهد نشان می دهد که گسترش فناوری در حوزه بین المللی به شرکت ها و به ویژه شرکت های کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه این اجازه را می دهد که از منابع (مانند دانش فناوری، سرمایه انسانی) برای فعالیت نوآورانه خود استفاده کنند. (Buckley, 1997; Del Giudice et al., 2019) بنابراین، انگیزه افزایش قابلیت های تکنولوژیکی آن ها در بازارهای بین المللی بیانگر نقش حیاتی نوآوری بر رشد شرکت است. (Radicic and Djalilov, 2019)

نمونه متن انگلیسی مقاله

Scholars are increasingly emphasizing the importance of investing in a broad innovation strategy when pursuing competitive advantage and growth in foreign markets. However, the majority of existing studies focus mainly on developed economies with high shares of innovative firms. What remains largely underexplored is the heterogeneous impacts of innovation types on SMEs' performances, especially in developing countries. We fill this research gap by using firm-level data from the lower-middle income country of Nigeria. We empirically explore the individual and joint impacts of technological and non-technological innovations on the export performance of SMEs. First, we find that product innovation has a negative impact, whereas process innovation leads to increased export performance. We also find that marketing innovation has a positive effect on export performance. Besides, the joint effects of product, process, and marketing innovations are significant, albeit with heterogeneous impacts on the export performance. Furthermore, we find that the innovation-export performance relationship is influenced by external innovation collaborations. The findings have implications for an efficient design of public policy instruments that aim to promote firm innovation in developing countries. Introduction: In this paper, we examine the effects of innovation strategies on the export performance of small and medium-sized enterprises (SMEs) in a developing economy. SMEs play a vital role in most economies, accounting for 90% of businesses and more than 50% of employment worldwide. In developing economies, SMEs account for over 90% of all enterprises, employ up to 95% of the enterprise workforce, and generate more than 49% of domestic output (World Bank Group, 2020). Across sub-Saharan Africa (SSA), SMEs are an important driver of growth, accounting for over 90% of all enterprises and 60% of total employment (ITC, 2018). With the emergence of new technologies and digitalization, SMEs in developing economies are evolving and rapidly expanding into foreign markets (Tekin and Hancıoğlu, 2017). Studies suggest that firms from a weak business environment tend to enter foreign markets where efficient institutions allow for increased learning opportunities and technology sourcing (Dunning, 1998). This supports the claim that international expansion enables SMEs to explore new resources and capabilities (Fu et al., 2018). Evidence shows that technology spillover in the context of international expansion allows firms– particularly SMEs from developing countries–to make up for the lack of resources (e.g. technology knowledge, human capital) required for innovation activity (Buckley, 1997; Del Giudice et al., 2019). Thus, the motivation to enhance their technological capabilities in the international markets reflects the critical role of innovation on firm growth (Radicic and Djalilov, 2019).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله تاثیر استراتژی های نوآوری بر عملکرد صادراتی: شواهد تجربی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi