دانلود ترجمه مقاله قابلیت نوآوری: تاثیر e-CRM و درک ریسک COVID-19
عنوان فارسی |
قابلیت نوآوری: تاثیر e-CRM و درک ریسک COVID-19 |
عنوان انگلیسی |
Innovation capability: The impact of e-CRM and COVID-19 risk perception |
کلمات کلیدی : |
  مشتری مداری؛ مدیریت دانش؛ درک ریسک؛ قابلیت نوآوری؛ CRM مبتنی بر تکنولوژی؛ بخش هتل |
درسهای مرتبط | مدیریت ارتباط با مشتری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 79 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. یافته های تحقیق 5. بحث و بررسی 6. دلالت های مدیریتی و نظری 7. محدودیت ها و تحقیقات آینده
اخیراً، کاربرد e-CRM، مزایایی برای شرکت های فعال در بخش های صنعتی مختلف، بخصوص صنعت هتلداری، حاصل کرده است. هدف این مقاله، بررسی تاثیر اجزاء e-CRM (یعنی CRM مبتنی بر فنآوری، مدیریت دانش و مشتری گرایی) بر قابلیت های نوآوری بنگاه ها، می باشد. از طریق یک مطالعه پیمایشی پرسشنامه ای ساختارمند در ویتنام، داده ها گردآوری شدند. مجموعه داده حاصله، متشکل از 213 پاسخ معتبر از جانب مدیران بودند. تحلیل همبستگی و مدلسازی معادله ساختاری (SEM) برای بررسی روابط سببی بین CRM مبتنی بر فنآوری، مدیریت دانش، مشتری گرایی، روابط درازمدت و قابلیت نوآوری، بکار گرفته شدند. نتایج نشان می دهند که مدیریت دانش، مشتری گرایی و CRM مبتنی بر فنآوری، تاثیر مثبتی بر روابط درازمدت و قابلیت نوآوری دارد. ادراک ریسک بیماری کووید-19، در بهبود ارتباط بین روابط درازمدت و قابلیت نوآوری، نقش دارد. این مطالعه، با استفاده از یافته ها، درک بهتری از نحوه تاثیر مدیریت دانش، مشتری گرایی و اثر فنآوری بر فعالیت های نوآوری، حاصل کرد. همچنین این مطالعه چندین دلالت عملی ارائه می دهد.
The e-CRM application has currently offered benefits for companies in different business sectors, especially in hospitality industry. The objective of this paper is to investigate the impact of e-CRM components (i.e. technology-based CRM, knowledge management and customer orientation) on firms’ innovation capabilities. Data was collected through a structured questionnaire survey conducted in Vietnam. The dataset consists of 213 valid responses by managers. Correlation analysis and structural equation modeling (SEM) were employed to examine the causal relationships among technology-based CRM, knowledge management, customer orientation, long-term relationships and innovation capability. The results show that knowledge management, customer orientation and technology-based CRM have positively influence on long-term relationships and innovation capability. Covid-19 risk perception has the role in enhancing the link between long-term relationships and innovation capability. From these findings, this study provides an improved understanding of how knowledge management, customer orientation and technology affect on innovating activities. This study also provides several implications for practice.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.