دانلود ترجمه مقاله نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فرآیندهای یادگیری و آموزش

عنوان فارسی

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فرآیندهای یادگیری و آموزش در مدارس ابتدایی و متوسطه

عنوان انگلیسی

The role of information and communication technologies in improving teaching and learning processes in primary and secondary schools

کلمات کلیدی :

  بهبود مدرسه؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ فرآیندهای یادگیری و آموزش؛ نوآوری آموزشی؛ کیفیت

درسهای مرتبط روانشناسی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 نشریه : Taylor & Francis
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 61
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. رسانه و ICT برای آموزش: چشم اندازهای پژوهش 3. تکنولوژی، اقدامات آموزشی و یادگیری: یکپارچگی و نوآوری آموزشی 4. روش تحقیق 5. پرسش های تحقیق 6. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – هدف از این مطالعه، تجزیه و تحلیل آنچه در مدارس در مورد ادغام و استفاده از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (ICT) اتفاق می افتد و برداشت معلمان درباره آنچه می تواند با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهبود یابد، است. روش تحقیق از نوع مطالعه موردی چندگانه استفاده شده است. از پژوهش اکتشافی قبلی، چهار نوع مختلف از مدارس مشخص شد. داده ها نشان می دهند که دیدگاه گسترده ای وجود دارد که ICT در آموزش از چندین فرایند آموزش و یادگیری حمایت می کند. به طور خاص، نشان می دهد که سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فرایندهای آموزش و یادگیری در مدارسی که ICT را به عنوان یک عامل نوآوری ادغام کرده اند، بیشتر است. دستیابی به بالاترین سطح بدان معنی است که یک مدرسه نه تنها باید ابزارهای فناوری را مدرن کند، بلکه باید الگوهای تدریس، نقش معلم، موضوعات مربوط به سازماندهی کلاس، فرآیندهای تدریس و یادگیری و مکانیزم های تعامل را نیز تغییر دهد. مقدمه: در سالهای اخیر، چندین مطالعه و گزارش، فرصتها و مزایای بالقوه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (ICT) را برای بهبود کیفیت آموزش برجسته کرده اند. فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک ابزار اصلی برای ایجاد جوامع دانش (یونسکو 2003 ، 1) و به ویژه به عنوان مکانیسمی در سطح آموزش مدرسه دیده می شود که می تواند راهی برای تجدید نظر و طراحی مجدد در سیستم ها و فرآیندهای آموزشی فراهم کرده و بنابراین منجر به آموزش کیفی برای همه می شود. علاوه بر این، در اروپا استفاده مناسب از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش مدارس عامل اصلی در بهبود کیفیت در این سطح آموزشی محسوب می گردد. کمیسیون اروپا از طریق برنامه اقدام الکترونیکی خود، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را در فرایندهای یادگیری ترویج می کند، یکی از اهداف آن "بهبود کیفیت یادگیری از طریق تسهیل دسترسی به منابع و خدمات و همچنین تبادل و همکاری از راه دور" است. انجمن های اروپایی 2001 ، 2). در این گزارش چندین جنبه مورد توجه و تبلیغ قرار می گیرد، از جمله دسترسی گسترده به فنآوری های پهنای باند، سیاست های پشتیبانی از توسعه حرفه ای برای معلمان، تحقیقات بیشتر در مورد نحوه تدریس و یادگیری افراد با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه محتوای جدید با کیفیت بالا و تطبیق آیین نامه های فعلی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس آسان تر شود، همانطور که اخیراً انتشارات یونسکو نیز آن را نیز برجسته کرده است (یونسکو 2008).

نمونه متن انگلیسی مقاله

The purpose of this study is to analyse what is happening at schools regarding the integration and use of information and communication technologies (ICT) and to examine teachers’ perceptions about what teaching and learning processes can be improved through the use of ICT. A multiple-case-study research methodology was applied. From a previous exploratory research, four different types of schools were determined. Data show there is a widespread view that ICT in teaching favours several teaching and learning processes. In particular, it shows that the contribution of ICT to the improvement of teaching and learning processes is higher in the schools that have integrated ICT as an innovation factor. To attain this highest level implies that a school not only has to modernise the technological tools, but also has to change the teaching models: the teacher’s role, issues regarding classroom organisational, the teaching and learning processes, and the interaction mechanisms. Introduction: In recent years, several studies and reports have highlighted the opportunities and the potential benefits of information and communication technologies (ICT) for improving the quality of education. ICT is viewed as a “major tool for building knowledge societies” (UNESCO 2003, 1) and, particularly, as a mechanism at the school education level that could provide a way to rethink and redesign the educational systems and processes, thus leading to quality education for all. Additionally, in Europe, appropriate use of ICT in school education is considered a key factor in improving quality at this educational level. The European Commission is promoting the use of ICT in learning processes through its eLearning Action Plan, one of the aims of which is “to improve the quality of learning by facilitating access to resources and services as well as remote exchange and collaboration” (Commission of the European Communities 2001, 2). This report outlines several aspects to be observed and promoted, such as widespread access to broadband technologies, professional development support policies for teachers, more research into how people teach and learn using ICT, development of new high-quality online content and adaptation of current regulations to make the use of ICT at schools easier, as more recent UNESCO publications also highlight (UNESCO 2008).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فرآیندهای یادگیری و آموزش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi