دانلود ترجمه مقاله سیستم انتقال توان تزویج القایی بسامد بالا برای شارژ باتری
عنوان فارسی |
طراحی یک سیستم انتقال توان تزویج القایی بسامد بالا برای شارژ باتری خودروهای الکتریکی |
عنوان انگلیسی |
Design of a high frequency Inductively Coupled Power Transfer system for electric vehicle battery charge |
کلمات کلیدی : |
  انتقال قدرت القايي؛ خودروهاي الکتريکي؛ انتقال انرژي بدون تماس؛ توپولوژي جبرانی |
درسهای مرتبط | انرژی های نو؛ شبکه هوشمند |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2009 | تعداد رفرنس مقاله : 11 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مدل نظری ICPT 3. طراحی نسخه اولیه 4. پیادهسازی عملی 5. پاسخ به تغییرات فاصله هوا و ناهمراستایی 6. نتایج تجربی 7. نتیجهگیری
چکیده – در حال حاضر توسعه یک وسیله نقلیه عمومی کاملا الکتریکی به شدت مستقل چندان شدنی نیست، زیرا انرژی مورد نیاز بیشتر به معنی وزن باتری بسیار بالا است. با این حال، اگر این باتریها بتوانند در طول مسیر و در ایستگاههای اتوبوس شارژ شود (به عنوان مثال با استفاده از یک سیستم انتقال قدرت غیر تماسی)، وزن باتری مورد نیاز به طور قابلتوجهی کاهش مییابد،. یک سیستم ICPT (انتقال قدرت تزویجی) با یک فاصله هوایی بزرگ برای یک شارژر باتری خودروی الکتریکی توسعهیافته و ساخته شدهاست. برآورد عملی اندازه و ابعاد، بهترین توپولوژی جبرانی و بهترین فرکانس عملیاتی به منظور دستیابی به حداکثر کارایی مورد مطالعه قرار گرفتهاند. این مطالعه بر تعریف فرآیند پیادهسازی نمونه، اعتبار سنجی نتایج نظری و تحلیل تاثیر انحراف بسامدی با توجه به بسامد تشدید و تاثیر تغییرات فاصله و ناهمراستایی در رفتار سیستم متمرکز شدهاست. مقدمه: در بسیاری از کاربردها، سیستمهای ICPT مزایای متعددی نسبت به روشهای مرسوم انتقال انرژی با استفاده از سیمها و رابطها دارند. به عنوان مثال، سیستمهای ICPT در کاربردهای خطرناک ناشی از حذف جرقه و خطر شوک الکتریکی راهحل مناسبتری به شمار میروند [1]. توسعه چنین سیستمهایی در حال بهبود است و کاربردهای متعدد آن به صورت پیوسته افزایش مییابد. از جمله این کاربردها میتوان به منبع تغذیه غیر تماسی برای ابزار حرفهای [2]،شارژ باتری غیر تماسی با فاصلههای بزرگ هوا برای وسایل نقلیه الکتریکی [3]، دستگاههای الکترونیکی فشرده [4]، تلفنهای همراه [5] و سیستمهای حمل و نقل عمومی [6]. به طور کلی، یک ICPT با استفاده از القای مغناطیسی در ترانسفورمرهایی که به طور خاص برای این منظور ساخته شده اند، پیادهسازی میشود. در چنین ترانسفورمرهایی، انرژی از طریق هوا و به صورت القایی از مکان اولیه به مکان ثانویه منتقل میشود. در اغلب سیستمهای ICPT فاصله نسبتاً زیادی بین سیمپیچ اولیه و ثانویه وجود دارد (شکل 1). بنابراین، خصوصیات این ترانسفورمرها بسیار متفاوت از ترانسفورمرهایی معمولی است که تزویج (کوپلینگ) خوبی بین سیمپیچها دارند. با توجه به فاصله زیاد بین سیمپیچ ها، سیستم های ICPT دارای القای (اندوکتانس) نشتی نسبتا بزرگ و شار مغناطیسی کاهش یافته، نیازمند جریان مغناطیسی بیشتری هستیم.
The development of a high autonomy purely electrical public mean of transportation is not currently viable because the required energy implies a very high battery weight. However, this weight would be significantly reduced if these batteries could be charged at the bus stops along the route, for instance using a contact-less power transfer system. An ICPT (Inductive Coupling Power Transfer) system with a large air gap has been developed and built for an electric vehicle battery charger. The practical sizing, the best compensation topology and the operational frequency have been studied in order to obtain maximum efficiency. The study has been focused on defining the prototype implementation process, validating the theoretical results and analyzing the influence of frequency deviation with respect to the resonant frequency and the effect of gap variation and misalignment in the behaviour of the system. Introduction: In many applications, ICPT systems have several advantages over conventional energy transmission techniques using wires and connectors. For example, ICPT systems have been the preferred solution in hazardous applications due to the elimination of sparking and electrical shock risk [1]. The development of such systems is improving and the number of applications where they are suitable grows steadily: contact-less power supplies for professional tools [2], contact-less battery charging across large air gaps for electric vehicles [3], compact electronic devices [4], mobile phones [5] and public transport systems [6]. Generally, an ICPT is implemented using magnetic induction in specially constructed transformers. In such transformers, the energy is inductively transferred from the primary to the secondary through the air. It is quite common that ICPT systems have a relatively large separation between the primary and secondary winding (Fig. 1). Therefore, the characteristics of these transformers are very different from those of conventional transformers having good coupling between windings. Due to a large winding separation, ICPT systems have relatively large leakage inductance and reduced magnetizing flux, which implies the need for greater magnetizing current.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 17 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.