دانلود ترجمه مقاله شیوه های منابع انسانی و تعهد سازمانی: نقش رضایت شغلی
عنوان فارسی |
شیوه های منابع انسانی و تعهد سازمانی: نقش واسطه ای رضایت شغلی و اقتصاد نوظهور |
عنوان انگلیسی |
Human resource practices and organizational commitment: The mediating role of job satisfaction in emerging economy |
کلمات کلیدی : |
  شیوه های HR؛ تعهد سازمانی؛ رضایت شغلی؛ گزینش و استخدام؛ آموزش؛ پاداش و شناخت؛ رضایت از ارزیابی عملکرد؛ محیط کاری؛ میانجیگری |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 23 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 107 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری 6. دلالت های نظری و مدیریتی 7. جهت گیری های آتی و محدودیت ها
چکیده – مدیریت منابع انسانی (HRM) دارای توانایی تاثیر گذاری بر رفتار سازمانی کارکنان بوده و بنابراین تضمین کنندۀ دستیابی به اهداف شرکتی است. مدیریت منابع انسانی تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت داشته و منجر به تعهد سازمانی می گردد. این مطالعه به منظور ارزیابی رابطۀ شیوه های منابع انسانی و تعهد سازمانی انجام شد. همچنین تست رضایت شغلی به عنوان یک واسطه، بین شیوه های منابع انسانی و تعهد سازمانی میان کارکنان بخش مخابرات پاکستان نیز انجام شد. داده ها از 218 کارمند که در شرکت های ارتباطات از راه دور مختلف واقع در شهر لاهور پاکستان مشغول به کارند، جمع آوری شد. PLS، مدل سازی معادلات ساختاری بر روی داده ها با استفاده از نرم افزار 3SmartPLS انجام شد. استخدام و گزینش، رضایت از ارزیابی عملکرد، پاداش و شناخت و محیط کار منجر به تنوع معنی دار آماری در تعهد سازمانی می گردد. رابطه بین استخدام و گزینش، آموزش و محیط کار به صورت مکمل توسط رضایت شغلی وساطت می شود. رابطه بین رضایت از ارزیابی عملکرد تنها به صورت غیرمستقیم توسط رضایت شغلی وساطت می شود. رابطۀ بین پاداش و شناخت و تعهد سازمانی توسط رضایت شغلی وساطت نمی شود. یافته های ما به منابع موجود در رابطه با این که چگونه ابعاد متفاوت رضایت شغلی می تواند روابط میان شیوه های منابع انسانی اتخاذ شده توسط شرکت ها و تعهد سازمانی را وساطت کند، کمک می کند. شرکت های مخابراتی باید توجه ویژه ای به شیوه های منابع انسانی که کمک مثبتی به عملکرد کارکنان و در نهایت افزایش سطح رضایت کارکنان و کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان می گردد، داشته باشند. مقدمه: چند بُعدی بودن شیوه های منابع انسانی به سازمان ها اجازۀ دستیابی به اهداف شرکتی و شخصی را خواهد داد و بنابراین، رویکرد مدیریت منابع انسانی نقش مهمی در موفقیت شرکت ایفاء می کند. به منظور ایجاد یک مزیت رقابتی، سازمان ها نیازمند ایجاد شیوه ای هستند که بتواند در طول دوره زمانی طولانی پایدار بماند (نوی، هولنبک، گرهارت و رایت، 2007). مدیریت منابع انسانی دارای توانایی تاثیر بر رفتار سازمانی کارکنان بوده و با استفاده از آن دستیابی به اهداف شرکت تضمین خواهد شد (نیشی و رایت، 2007). در راستای با اهداف شرکت، مدیریت منابع انسانی بر روی بهبود و بهینه سازی عملکرد واحدهای کسب و کار استراتژیک مختلف متمرکز است. اساسا، مدیریت منابع انسانی نه تنها تلاش هایی جهت نظارت بر کارکنان انجام می دهد، بلکه نیاز به کسب مهارت را نیز مشخص کرده، بنابراین این افراد قادر به تعهد سازمانی بلند مدت خواهند بود (استورای، 2007). تنوع در محل کار چالشی را برای شرکت های بزرگ چند ملیتی و شرکت های کوچک محلی ایجاد کرده و این شرکت ها تلاش هایی جهت اجراء روش های اداری و سیستم های متنوع انجام می دهند (دوپیوس، 2014، ساوانسی و کریسن، 2015). با رشد نگرانی ها در رابطه با کسب و کار بین المللی و رقابت جهانی، پیچیدگی ها در سازمان و دیگر حوزه های مختلف منجر به انجام اقدامات معتبر مدیریت منابع انسانی توسط شرکت های چند ملیتی و شرکت های کوچک محلی در سراسر شرکت شده است.
Human Resource Management (HRM) has the capacity of influencing the organizational behavior of the employees, thereby ensuring achievement of the corporate objectives. HRM positively influences firm performance which leads to Organizational Commitment. This study proposed to assess the relationship of HR practices & Organizational Commitment. It is also intended to test job satisfaction as a mediator, between HR practices and Organizational Commitment among the employees of the telecommunication sector of Pakistan. The data were gathered from 218 individuals employed at various telecommunication companies located in Lahore. PLS, SEM was performed on the data, using the SmartPLS 3 software. “Recruitment and Selection”, “Performance Appraisal Satisfaction”, “Rewards and Recognition” & “Work Environment” result in statistically significant variation in “Organizational Commitment”. Relationship of “Recruitment and Selection”, “Training” and “Work Environment” is complementarily mediated by “Job Satisfaction. Relationship of “Performance Appraisal Satisfaction” is Indirect-only mediated by “Job Satisfaction”. The relationship of “Reward and Recognition” and “Organizational Commitment” is not mediated by “Job Satisfaction”. Our findings contribute to the existing body of literature of how the different facets of Job Satisfaction can mediate the relationships among the HR practices adopted by firms & Organizational Commitment. Telecom companies should improvise extra attention over HR practices that contribute positively toward the performance of employees eventually accentuating employees’ level of satisfaction and consequently the quality of services rendered to customers. Introduction: The multidimensionality of Human Resource (HR) practice allows organizations to accomplish the corporate and personal objectives and therefore the approach of the Human Resource Management (HRM) plays a pivotal role in the success of the company. In order to establish a competitive advantage, organizations have a paramount need to create an edge or a dominance that can be sustained over a long period of time (Noe, Hollenbeck, Gerhart, & Wright, 2007). HRM has the capacity of influencing the organizational behavior of the employees, and by the means of which, it ensures the achievement of the corporate objectives (Nishii & Wright, 2007). In line with the company objectives, HRM focuses on improving and optimizing the performance of the various strategic business units. Fundamentally, HRM not only strives to mentor the employees but also determines the need for skill acquisition; thereby empowering these individuals for a long-term organizational commitment (OC) (Storey, 2007). Diversity at work place has posited a challenge for both multinational companies (MNCs) and local large-scale firms as they strive to implement diverse administrative methodologies and systems (Dupuis, 2014; Savaneviciene & Kersiene, 2015). With the growing concerns of international business and global competition, complexities within the organization and other various malady have led the MNCs and local large-scale firms to validate HRM practices throughout the firm.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.