دانلود ترجمه مقاله تحقیقات فرانشیزینگ در بازارهای نوظهور
عنوان فارسی |
تحقیقات فرانشیزینگ در بازارهای نوظهور: تحلیل های کتاب سنجی و محتوایی |
عنوان انگلیسی |
Franchising research on emerging markets: Bibliometric and content analyses |
کلمات کلیدی : |
  فرانشیزینگ؛ بازارهای نوظهور؛ بازارهای در حال توسعه؛ تحلیل کتاب سنجی؛ مرور ادبیات پژوهش |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 136 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. تحلیل کتاب سنجی 4. تحلیل محتوایی 5. مسیرهای پژوهشی آینده 6. نتیجه گیری
چکیده – این مطالعه، تحقیقات فرانشیزینگ روی بازارهای نوظهور را مطالعه می کند. ما از نرم افزار بسته آر Bibliometrix و VOSviewer برای تحلیل کتاب سنجی 297 مقاله بین سال های 1989 و 2020 که از پایگاه داده اِسکوپوس بدست آمد، استفاده کردیم. ما روش های اشتراک در ماخذ، اِستناد تاریخ نگاری، وقوع همزمان کلمات کلیدی، و تحلیل مضمون مفهومی، را با تحلیل محتوای پُراستنادترین مقالات مبتنی بر مجموع استنادهای جهانی و محلّی ترکیب نمودیم. ما دو خوشه تحقیقاتی اصلی را شناسایی کردیم: فرانشیزینگ بین المللی و فرانشیزینگ اجتماعی. این مقاله، درک عمیق از ساختار فکری و مفهومی این حوزه علمی را امکان پذیر می سازد. مقاله حاضر، مکمّل مرورهای کیفی موجود است که تلاش می کند مشخّصات و ویژگی ها را تبیین نماید، و جهت گیری های پژوهشی آتی را پیشنهاد می دهد. مقدّمه: فرانشیزینگ را می توان به عنوان یک رابطه قراردادی بین دو موجودیت قانوناً مستقل، یعنی یک فرانشیزدهنده ( امتیاز دهنده) و یک فرانشیزگیرنده ( امتیاز گیرنده) ، توضیح داد که در چارچوب آن، فرانشیزگیرنده برای کسب کردن حق فروش محصولات یا خدمات با استفاده از برند و سیستم کسب و کار فرانشیز دهنده، به وی حق امتیاز می پردازد ( کاسترو جیووانی، کامبز، و جاستیس، 2006؛ دانت و گرونهاگِن، 2014) . سیستم فرانشیزینگ به عنوان یک مدل سازمان تجاری و اجتماعی همواره در سراسر جهان در حال رشد بوده است. محصولات و شغل آفرینی، مدرن سازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی، و کاهش یافتن مشکلات اجتماعی جزو اثرات اقتصادی و اجتماعی فرانشیزینگ می باشد ( آلون، 2004؛ ناتو و آلون، 2019) . بر اساس نظرسنجی اثر اقتصادی فرانشیزینگ که شورای جهانی فرانشیز در سال 2017 انجام داد، 2 میلیون کسب و کار تحت پوشش فرانشیز، موجب ایجاد شدن 19 میلیون شغل در سطح جهان شده اند. ایالات متّحده، به عنوان پیشگام تحکیم و انتشار فرانشیزهای مدرن، یکی از نمونه های اهمیت اقتصادی بخش فرانشیزینگ است. در سال 2019، فرانشیزینگ 8.434 میلیون شغل آفرینی و 787.5 میلیارد دلار درآمدزایی برای این کشور داشته است ( انجمن فرانشیز آفریقای جنوبی، 2020؛ انجمن بین المللی فرانشیز، 2020).
This study reviews the franchising literature on emerging markets. We used the Bibliometrix R-package and VOSviewer software to perform a bibliometric analysis of 297 articles between 1989 and 2020 obtained from the Scopus database. We combined bibliometric coupling, historiographic citation, keyword co-occurrence, and conceptual thematic analysis, with a content analysis of the most cited articles based on total global and local citations. We identified two main research clusters: international franchising and social franchising. This article provides a deep understanding of the intellectual and conceptual structure of the academic field. It complements existing qualitative reviews and attempts at characterizations, and suggests future research directions. Introduction: Franchising can be described as a contractual relationship between two legally independent entities, a franchisor and a franchisee, in which the franchisee pays fees to the franchisor for the right to sell products or services using its brand and business system (Castrogiovanni et al., 2006, Dant and Grünhagen, 2014). The franchising system has been growing steadily as both a commercial and social organization model worldwide. Its economic and social impacts include outputs and job creation, economic modernization, the development of entrepreneurship, and the alleviation of social problems (Alon, 2004, Naatu and Alon, 2019). According to the survey on the economic impact of franchising conducted by the World Franchise Council in 2017, 2 million franchised businesses were responsible for approximately 19 million jobs globally. The United States, the pioneer in the consolidation and diffusion of modern franchises, is one example of the economic relevance of the franchising sector. In 2019, franchising created 8.434 million jobs and generated $787.5 billion of revenue in the country (FASA, 2020, International Franchise Association., 2020).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.