دانلود ترجمه مقاله تاثیر عوامل بیرونی بر تعیین مزایای تجارت الکترونیک در SMEها
عنوان فارسی |
تاثیر عوامل بیرونی بر تعیین مزایای تجارت الکترونیک در میان شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) در مالزی |
عنوان انگلیسی |
Impact of external factors on determining E-commerce benefits among SMEs in Malaysia |
کلمات کلیدی : |
  تجارت الکترونیک؛ شرکت های کوچک و متوسط (SMEها)؛ عوامل خارجی و بیرونی؛ اتخاذ؛ مزایا |
درسهای مرتبط | تجارت الکترونیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 49 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. پیشینه 2. عوامل بیرونی و اتخاذ تجارت الکترونیک توسط SMEها 3. مزایای تجارت الکترونیک برای SMEها 4. تجارت الکترونیک و SMEها در مالزی 5. چارچوب پیشنهادی 6. روش ها 7. نتایج 8. بحث و بررسی و نتیجه گیری
این مقاله، بررسی می کند که چگونه عوامل بیرونی- یعنی مشتریان، رقیبان- که SME های مالزیایی را به سمت بکار گیری تجارت الکترونیک سوق می دهند، می توانند بر مزیت های این SME های کسب شده با بکار گیری چنین فنآوریها، تاثیر بگذارند. یافته ها نشان دهنده آن هستند که SME هایی که بوسیله تقاضای مشتریان برای بکار گیری تجارت الکترونیک سوق پیدا کرده اند، به احتمال کمتر، کاهش هزینه عملیاتی را تجربه می کنند. همچنین نتایج نشان می دهند که SME ها قادر به دستیابی به اکثر مزیت های پیش بینی شده از بکار گیری تجارت الکترونیک هستند، اگر از آن به عنوان ابزاری برای بهبود رقابت پذیری کسب و کار استفاده شود. پیشینه: اختراع تجارت الکترونیک (ای کامرس)، جهان تجاری را مجدداً شکل داده اند. بیش از یک دهه است که دولت ها از بکار گیری و استفاده از تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط (SME ها) دفاع کرده اند. تجارت الکترونیک به میزان زیادی به عنوان یک فنآوری تبلیغ شده است که SME ها را قادر می سازد تا با شرکت های بزرگتر، رقابت کنند. پژوهشهای قبلی نشان داده اند که تقاضا از جانب مشتریان و فشار رقابت پذیری در بخش تجاری، دو عامل هدایت کننده متحول شده مهم برای بکار گیری تجارت الکترونیک توسط SME ها می باشد (آجیلار و کاراماشا، 2010؛ ایوانز و بوسوا، 2017؛ کارتیوی، 2010؛ مازارول، 2015). از جنبه مزایا، در این ادبیات گسترده توجه زیادی به شناسایی مزیت ها یا ارزش های تجارت الکترونیک در SME ها، مانند کاهش هزینه های اجرایی، بهبود در حفظ مشتری و بهبود در پیوندهای بیرونی، داده شده است (کارتیوی، 2010؛ مازارول، 2015؛ آلمایهو مولا و هیکز، 2007؛ آلمایهو، مولا و لیکر، 2005). علیرغم پژوهش های گسترده در مورد شناسایی محرک های سوق دهنده این SME ها برای بکار گیری تجارت الکترونیک و بهره گیری از مزایای آن، توجه اندکی به این شده است که چگونه عوامل بیرونی – یعنی مشتریان و رقیبان- می توانند بر زیت های بدست آمده تاثیر بگذارند.
This paper examines how the external factors – i.e. customers, competitors – that driven Malaysian SMEs to adopt E-Commerce may influence the benefits these SMEs gained by adopting such technologies. The findings show the SMEs that were driven to adopt E-Commerce by customers demand are less likely to experience the reduction of operational cost. The results also show that SMEs would be able to achieve most of the expected benefits of E-Commerce adoption, if it is aimed as a tool to improve the competitiveness of the business. Background: The advent of Electronic Commerce (E-Commerce) has re-landscaped the business world. It has been more than a decade, governments advocating the adoption and use of E-Commerce among Small Medium-sized Enterprises (SMEs). E-Commerce has been extensively advertised as a technology that enables SMEs to compete with their larger counterparts. Previous research show that the demand from customers and pressure of competitiveness in the business sector are two of the important renowned driving factors for E-Commerce adoption by SMEs (Acılar & Karamaşa, 2010; Evans & Bosua, 2017; Kartiwi, 2010; Mazzarol, 2015). In terms of benefits, considerable attention in the extant literature had been devoted to identify the benefits or values of E-Commerce in SMEs, such as reducing the operational cost, improving customer retention and improving external linkages (Kartiwi, 2010; Mazzarol, 2015; Alemayehu Molla & Heeks, 2007; Alemayehu. Molla & Licker, 2005). Despite the extensive research on identifying the drivers that led these SMEs to adopt E-Commerce and gain its benefits, limited attention had been given on how the external factors – i.e. customers and competitors – may influence the benefits obtained.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.