دانلود ترجمه مقاله تأثیر آموزش کارآفرینی بر نگرش کارآفرینانه دانشجویان در چین
عنوان فارسی |
تأثیر آموزش کارآفرینی بر نگرش کارآفرینانه دانشجویان در چین: نقش واسطهای الهامبخش و نقش ویژگیهای آموزشی |
عنوان انگلیسی |
The impact of entrepreneurship education on the entrepreneurial mindset of college students in China: The mediating role of inspiration and the role of educational attributes |
کلمات کلیدی : |
  آموزش کارآفرینی؛ نگرش کارآفرینانه؛ الهام بخشی کارآفرینانه؛ آموزش عالی؛تأثیر؛ چین |
درسهای مرتبط | مدیریت آموزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 93 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مبانی نظری و فرضیه ها 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث 6. نتیجه گیری
با استفاده از یک مدل میانجی، این مطالعه نگرش کارآفرینانه (EM) را به عنوان تأثیر جدیدی از آموزش کارآفرینی (EE) مورد تاکید قرار داده و به شرح کاستی های تحقیق در خصوص رابطه بین EE و EM میپردازد. بر اساس 1428 نمونه معتبر از دانشجویان آموزش عالی در چین، نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر EE بر EM پیچیده است. همچنین، EE به طور قابل ملاحظه ای الهامات کارآفرینانه دانشجویان را افزایش داده و شکل گیری EM دانشجویان را نیز ارتقاء داده است. علاوه بر این، الهامات کارآفرینانه تأثیر EE بر EM را در سطح فزاینده ای میانجیگری کرده است. همچنین، نقش ویژگی های آموزشی نظیر نوع تجربه یادگیری، نوع دوره و نوع فعالیت نیز مورد تاکید قرار گرفته است. در نهایت، یافته های بدست آمده نشان داد که تأثیر مستقیم فعالیت های فوق برنامه به طور معناداری، مثبت و تأثیر حضور در برنامه درسی به طور معناداری، منفی بوده است. همچنین، یافتههای بدست آمده از این مطالعه به تئوریهای EE و EM و بخصوص درک این موضوع که چگونه EE بر EM در محیطهای آموزش عالی تأثیر می گذارد، کمک شایان توجهی می کند. یافته های حاصل از این مطالعه می تواند به اطلاع رسانی در زمینه طراحی و ارزیابی آتی برنامه های EE کمک کند.
Using a mediating model, this article highlights entrepreneurial mindset (EM) as a novel impact of entrepreneurship education (EE) and addresses the scarcity of research on the relationship between EE and EM. Based on 1428 valid samples from higher education students in China, the results revealed that the impact of EE on EM is complex. EE significantly enhanced students' entrepreneurial inspiration, which, in turn, promoted formation of students' EM. Entrepreneurial inspiration also mediated the impact of EE on EM at a significant level. In addition, the role of educational attributes, including the type of learning experience, type of course, and type of activity were highlighted. Finally, the direct effect of extracurricular activity was found to be significantly positive whilst that of curriculum attendance was significantly negative. Our findings contribute to theories of both EE and EM and particularly to the understanding of not only whether, but also how EE affects EM in higher education settings. The findings of this research can help to inform the future design and assessment of EE programs.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.