دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین شخصیت کارآفرینی و تصمیم گیری استراتژیک
عنوان فارسی |
ارتباط بین شخصیت کارآفرینی و تصمیم گیری استراتژیک |
عنوان انگلیسی |
The Relation between Entrepreneurial Personality and Strategic Decision Making |
کلمات کلیدی : |
  تصمیم گیری استراتژیک؛ کارآفرینی؛ کارآفرین؛ تصمیم گیری استراتژیک کارآفرینانه؛ شخصیت |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2014 | تعداد رفرنس مقاله : 26 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش 3. نتایج 4. نتیجه گیری
درک صحیح کارآفرینی، کارآفرینان، تصمیم گیری استراتژیک و انواع شخصیت بسیار لازم است، زیرا اولین تلاش ها برای کشف انواع شخصیت در ارتباط با کارآفرینی توسط شومپتر در سال 1928 صورت گرفت. از آن وقت به بعد چیزی در مورد آن در ادبیات موضوعه بیان نشد و هدف این مقاله، مرور ادبیات مرتبط و پیشنهاد یک چهارچوب مفهومی برای درک انواع شخصیت کارآفرین و در عین حال توضیح ارتباط با سبک های تصمیم گیری استراتژیک، می باشد. تحلیل مفهومی رده شناسی های مرتبط مورد استفاده قرار گرفت و یک چهارچوب مفهومی توسعه یافت و اینها قطعاً به عنوان مبنایی برای بررسی های تجربی بیشتر عمل می کنند. مقدمه: رشد و توسعه اقتصادی، یک رخداد مطلوب توسط هر کشور و دولتی است که بتازگی تلاش دارد بطور شفاف تر نقش کارآفرینان در این فرآیند را درک کنند، و اگرچه تعدادی پژوهش در مورد درک انگیزه نهفته در رفتارهای کارآفرینی در افراد انجام شده است و چیزهای بسیاری در مورد سبک ها و فرآیند تصمیم گیری استراتژیک در بنگاه ها و شرکت ها گفته است، اما توجه بسیار اندکی به مفهوم سازی و درک کامل این رده ها و ارتباط دادن آنها با هم صورت، داده شده است. از آنجایی که از کارآفرینان انتظار می رود تا دائماً تصمیم گیری های استراتژیک برای شروع و رشد کسب و کار خود بگیرند، اما تلاش داریم، ترکیب های شخصیتی کارآفرینان و سبک تصمیم گیری آنها را پیشنهاد دهیم. چهارچوب توسعه یافته در این پژوهش قطعاً به عنوان مبنایی برای مطالعات بعدی و بررسی تجربی ممکن، عمل خواهد کرد.
A proper conceptualization of entrepreneurship, entrepreneurs, strategic decision making and personality types has become necessary, as the earliest attempt to explore personality types in relation to entrepreneurs was by Schumpeter in 1928. Not much has been said in literature since then and this paper aims to review relevant literature and propose a conceptual framework to understanding the entrepreneurial personality types while explaining the link to strategic decision making styles. Conceptual analysis of relevant taxonomies was used and a conceptual framework developed and these should serve as the bases for further empirical investigations. Introduction: Economic growth and development is a desired occurrence by any country and governments are beginning to understand more clearly the role played by entrepreneurs in this process, and although some research has been done on understanding the motivation behind entrepreneurial behaviors in individuals and much has also been said about strategic decision making styles and process in enterprises, very little has been done to conceptualize fully these taxonomies and link them. Since entrepreneurs are expected to constantly make strategic decisions to start and grow their businesses, we would try to propose the personality compositions of entrepreneurs and their decision making style. The framework developed in this research should serve as a base for further studies and possible empirical investigation.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.