دانلود ترجمه مقاله گرایش کارآفرینانه و عملکرد شرکت: نقش واسط عملکرد عملیاتی
عنوان فارسی |
گرایش کارآفرینانه و عملکرد شرکت: نقش واسطه ای عملکرد عملیاتی |
عنوان انگلیسی |
Entrepreneurial orientation and firm performance: the mediating role of functional performances |
کلمات کلیدی : |
  شرکت های کوچک و متوسط؛ جهت گیری کارآفرینانه؛ عملکرد بازاریابی؛ مدیریت کسب و کار کوچک و نهادی؛ عملکرد تحقیق و توسعه؛ عملکرد کلی؛ عملکرد تولید |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 24 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 76 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری 3. تشکیل مدل و فرضیات 4. روش مطالعه 5. پیامدهای عملی، تحقیقات آینده و نتیجه گیری
هدف: مطالعات قبلی نشان دهنده ی وجود ارتباط مثبت بین جهت گیری کارآفرینانه (EO) و عملکرد کلی شرکت می باشد. هدف این مقاله درک دقیق تر نحوه تاثیر جهت گیری کارآفرینانه بر عملکرد شرکت می باشد. این مقاله به تعیین عملکرد توابع مختلف در یک شرکت و بررسی این که چگونه ابعاد جهت گیری کارآفرینانه بر عملکرد عملیاتی و همچنین بر عملکرد کلی شرکت تاثیر می گذارد. طرح / روش / رویکرد: این مطالعه به بررسی ارتباط بین ابعاد جهت گیری کارآفرینانه (نوآوری، پیشگامی، ریسک پذیری)، سه نوع از عملکرد عملیاتی شرکت ها (عملکرد تحقیق و توسعه، عملکرد تولید و عملکرد بازاریابی و فروش) و عملکرد کلی شرکت ها می پردازد. داده های این پژوهش از 279 شرکت کوچک تا متوسط با استفاده از نظر سنجی پستی جمع آوری گردید. فرضیات پیشنهادی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد تست قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که ابعاد جهت گیری کارآفرینانه به شیوه های مختلف مرتبط با عملکرد شرکت می باشد. ارتباط مثبتی بین نوآوری و عملکرد تحقیق و توسعه و بین پیشگامی و عملکرد بازاریابی و فروش مشاهده شد، همچنین پی برده شد که ارتباط منفی بین ریسک پذیری و عملکرد تولید وجود دارد. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که توابع تحقیق و توسعه، تولید، بازاریابی و فروش هر کدام با یک نظم منطقی همدیگر را تقویت کرده و تاثیر آن ها بر عملکرد کلی شرکت به صورت مکمل می باشد. پیامدهای عملی: نتایج نشان داد که سه تابع تحقیق و توسعه، تولید و بازاریابی و فروش در یک شرکت نقش های متفاوتی را در جهت گیری کارآفرینانه شرکت ها ایفاء کرده و به عملکرد کلی شرکت نیز کمک می کنند. مدیران می توانند با استفاده از این یافته ها به نظارت و تاثیر بر عملکرد توابع مختلف در یک شرکت به منظور افزایش عملکرد کلی شرکت بپردازند. اصالت / ارزش: اولین سهم این مطالعه این است که به بررسی این مسائل که 1) کدام ابعاد جهت گیری کارآفرینانه بر عملکرد توابع مختلف یک شرکت تاثیر می گذارد، این موضوع نشان می دهد که توابع به شیوه های مختلف به جهت گیری کارآفرینانه شرکت کمک می کنند. کمک دوم این مقاله ارزیابی این موضوع است که چگونه عملکرد این توابع بر عملکرد کلی شرکت تاثیر می گذارند. این مقاله به پر کردن شکاف موجود در منابع با کشف متغیرهای داخلی شرکت که واسطه ارتباط بین جهت گیری کارآفرینانه و عملکرد کلی شرکت هستند، کمک کرده و همچنین به بحث در رابطه با نتایج متناقض موجود در رابطه با ارتباط بین ریسک پذیری و عملکرد شرکت نیز می پردازد.
Purpose - Earlier studies have generally shown a positive relationship between entrepreneurial orientation (EO) and the overall performance of the firm. The purpose of this paper is to understand in more detail how EO influences firm performance. It adds to the literature by distinguishing performances of different functions in a firm and by exploring how the dimensions of EO influence these functional performances and, in turn, overall firm performance. Design/methodology/approach - This study examined the relationship between three dimensions of EO (innovativeness, proactiveness, risk-taking), three types of functional performances of firms (R&D performance, production performance, marketing and sales performance) and the overall performance of firms. The data are collected from 279 high-tech small-to-medium-sized enterprises (SMEs) using a postal survey. The proposed hypotheses are tested using structural equation modeling (SEM). Findings - The results indicate that the dimensions of (EO) are related in different ways to the performance of functions in a firm. A positive relationship is observed between innovativeness and R&D performance and between proactiveness and marketing and sales performance. A negative relationship exists between risk-taking and production performance. The results also show a sequential positive relationship from R&D via production and marketing and sales to overall performance of firms. Therefore, it is concluded that the R&D, production and marketing and sales functions reinforce each other in a logic order and are complementary in their effect on overall firm performance. Practical implications - The results imply that the three functions, R&D, production and marketing and sales, in a firm play different roles, both in the firm’s EO and in their contribution to overall performance. Managers can use the findings to monitor and influence the performance of different functions in a firm to increase overall firm performance. Originality/value - The first contribution of this study is that it unravels (i) which dimensions of EO have an effect on the performance of separate functions in a firm, indicating that functions contribute in different ways to entrepreneurial orientation of the firm. A second contribution is assessing how the performance of these functions influence the firm’s overall performance. This paper fills a gap in the literature by exploring internal firm variables mediating the relationship between EO and overall firm performance and contributes to the discussion on the contradictory results regarding the relationship between risk-taking and firm performance.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.