دانلود ترجمه مقاله ارتقای فرآیند هم آفرینی ارزش: هوش مصنوعی و پلتفرم خدمات همراه بانک
عنوان فارسی |
ارتقا دادن فرآیند هم آفرینی ارزش: هوش مصنوعی و پلتفرم های خدمات همراه بانک |
عنوان انگلیسی |
Enhancing the value co-creation process: artificial intelligence and mobile banking service platforms |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی موبایلی؛ وِب 2.0؛ ارزش مصرف کننده؛ بازاریابی خدمات؛ کیفیت خدمات؛ فنّاوری اطّلاعات؛ مُدل سازی معادلات ساختاری؛ کیفیت خدمات الکترونیک؛ تعامل انسان- رایانه؛ محیط های با واسطه رایانه؛ دیجیتالی سازی ها |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 98 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. مدل تحقیق و فرضیات 4. معیارها و روش ها 5. نتایج 6. نتیجه گیری
چکیده – هدف – هدف این مطالعه، تحقیق کردن درباره روابطی است که بر فرآیند هَم آفرینی ارزش تاثیر گذاشته و به راحت بودن مصرف کنندگان با هوش مصنوعی و پلَتفُرم های خدمات همراه بانک منجر می شود. طرح/ روش شناسی/ رویکرد – یک مدل مفهومی تدوین گردید تا درباره اِدراکات از ارزش استفاده برنامه های کاربردی همراه بانک مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق پنج پیشایند، تحقیق شود: اِدراکات مبنا از ارائه خدمات بانکی فعلی؛ مزایای پیکربندی ارائه خدمات؛ امنیت کلی داده ها؛ اِدراکات از ایمنی خدمات خاص همراه بانک؛ و اِدراکات از ارائه خدمات هوش مصنوعی. داده ها از 218 پاسخ دهنده گردآوری گردید و با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل شد. یافته ها – این مطالعه، نقش و اهمیت روابط متوالی اثرگذار بر ارزیابی خدمات همراه بانک مبتنی بر هوش مصنوعی را برجسته می سازد. یافته ها حاکی از این است که، هرگاه هوش مصنوعی به یک کانال فنّاوری سِلف سرویس دیجیتال وارد شود، ارائه خدمات و نقش مشتری در هَم آفرینی ارزش دچار تغییر می شود. علاوه بر این، خدمات همراه بانک مبتنی بر هوش مصنوعی، گزاره های ارزش تراکنش محور ( سودگرا) را بیشتر از گزاره های ارزش رابطه محور ( لذت گرا) مطرح می سازد. محدودیت ها/ پیامدهای پژوهش – نمونه، متشکّل از نسل دیجیتالی بود. هَم گروه های سنّی دیگر نیز موردنیاز هستند. پیامدهای عملی – همزمان با اینکه نهادهای مالی، مدل های کسب و کار خود را به سمت کانال های فنّاوری سِلف سرویس دیجیتال سوق می دهند، نیاز مشتریان برای احساس راحتی داشتن هنگام تعامل با یک کارگزار هوش مصنوعی، برای بهبود بخشیدن به تجربه مشتری و عملکرد شرکت، بسیار مهم خواهد بود. اصالت/ ارزش – نویسندگان، با اثبات کردن اینکه هَم آفرینی ارزش، تابع فنّاوری های شرکت ها و ارزش استفاده مصرف کنندگان است که ظاهراً یک یافته منحصر به فرد در تحقیقات می باشد، تحقیقات درباره منطق چیرگی خدمات را گسترش می دهند. نویسندگان، با ارزیابی کردن خدمات همراه بانک مبتنی بر هوش مصنوعی، به عنوان یک فرآیند تعاملی که درک کردن ساختارهای فنّاورانه کلیدی، شامل اِدراکات از روابط خدماتی مبنا، پیکربندی های خدماتی مطلوب، مسائل امنیت و ایمنی و مفید بودن یا نبودن هوش مصنوعی برای هَم آفرینی ارزش، لازمه آن می باشد، به پیشبُرد تحقیقات درباره تحوّل دیجیتال کمک می کنند. تا جایی که نویسندگان آگاهی دارند، این نخستین چارچوب منطق چیرگی خدمات است که برای تبیین نمودن اِدراکات ارزش استفاده از خدمات همراه بانک مبتنی بر هوش مصنوعی، به تحقیق درباره روابط تعاملی و ساختاری می پردازد.
Purpose: The purpose of this study is to investigate the relationships that influence the value co-creation process and lead to consumer comfort with artificial intelligence (AI) and mobile banking (AIMB) service platforms. Design/methodology/approach: A conceptual model was developed to investigate the value-in-use perceptions of AI-based mobile banking applications via five antecedents: baseline perceptions of current bank service delivery; service delivery configuration benefits; general data security; safety perceptions of specific mobile banking services; and perceptions of AI service delivery. Data were collected from 218 respondents and analyzed using structural equation modeling. Findings: This study highlights the role and importance of the sequential relationships that impact the assessment of AIMB. The findings suggest that service delivery and the customer’s role in value co-creation change as AI is introduced into a digital self-service technology channel. Furthermore, AIMB offers transaction-oriented (utilitarian) value propositions more so than relationship-oriented (hedonic) value propositions. Research limitations/implications: The sample consisted on digital natives. Additional age cohorts are needed. Practical implications: As financial institutions redirect their business models toward digital self-service technology channels, the need for customers to feel comfortable while interacting with an AI agent will be critical for enhancing the customer experience and firm performance. Originality/value: The authors extend the service-dominant logic (SDL) literature by showing that value co-creation is a function of both firms’ technologies and consumers’ value-in-use, a finding that appears to be unique in the literature. The authors advance the digital transformation literature by evaluating AIMB as an interactive process that requires an understanding of key technology constructs, including perceptions of baseline service relationships, desired service configurations, security and safety issues and whether AI is useful for value co-creation. To the best of the authors’ knowledge, this is the first SDL framework that investigates interactive and structural relationships to explain value-in-use perceptions of AIMB.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.