دانلود ترجمه مقاله مسیریابی بهینه انرژی کارآمد برای ارتباطات در VANETها
عنوان فارسی |
مسیریابی بهینه انرژی کارآمد برای ارتباطات در VANETها از طریق مدل خوشه بندی |
عنوان انگلیسی |
Energy Efficient Optimal Routing for Communication in VANETs via Clustering Model |
کلمات کلیدی : |
  VANET؛ گره های وسیله نقلیه؛ مسیریابی انرژی کارآمد؛ خوشه بندی K-Medoid؛ مصرف انرژی مینیمم و EDA |
درسهای مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 27 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات پژوهشی موجود 3. مدل سیستم 4. توپولوژی شبکه 5. نتایج و بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
شبکه ادهاک وسایل نقلیه (VANET)، نوعی از شبکه ادهاک از راه دور خارق العاده می باشد که قابلیت تحرک بالای گره و تغییرات توپولوژی سریع را دارد. دسته بندی، سیستمی از جمع کردن گره ها است که باعث می شود سیستم به طور فزاینده، دقیق شود. بدون هیچ گونه آگاهی از گره ها، در یک نقطه زمانی، دچار کمبود انرژی خواهیم شد که باعث مشکلات اجرایی در شبکه و تغییرات توپولوژی می شود. در این نقطه، مسئله اصلی انرژی، در پروتکل مسیریابی بروز پیدا خواهد کرد که باعث به دردسر افتادن طول عمر گره و بروز مشکلات طول عمر لینک، در شبکه می شود. برای گسترده تر کردن اثربخشی انرژی ارتباطات V2V، یک تکنیک بهینه سازی، مبتنی بر دسته بندی پیشنهاد شده است. این مقاله، یک مدل دسته بندی K-Medoid، با هدف دسته بندی گره های وسایل نقلیه را ارائه می دهد و پس از آن، گره های بهره ور از لحاظ انرژی، برای انجام ارتباطات، شناسایی می شوند. با انتظار به دست آوردن ارتباطات بهره ور، از لحاظ انرژی، گره های بهره ور از هر دسته، با استفاده از الگوریتم فراابتکاری، برای مثال الگوریتم سنجاقک بهبودیافته (EDA) که می تواند پارامترها را به صورت مینیمم مصرف انرژی در VANET بهینه سازی کند، شناسایی خواهد شد. نتایج نشان می دهد که ارتباطات V2V می تواند بهره وری انرژی را در تمامی گره های وسایل نقلیه بهبود بخشیده و علاوه بر آن، زمان اجرای کمتری را در مقایسه با الگوریتم های موجود کسب نماید. مقدمه: امروزه جاده ها و راه ها را می توان به عنوان چارچوب های بسیار بزرگی در نظر گرفت که کامپیوترها، حسگرها و اجزای بنای کنار جاده و وسایل نقلیه را در کنار یکدیگر تلفیق کرده است. VANETها باعث ورود تبادل داده، میان مشتری های جاده و اجزای بنای کنار جاده، بدون نیاز به فراهم آورنده شبکه می شود [1]. بسیاری از تلاش های پژوهشی که مسائل مختلفی را بررسی کرده اند، زمینه VRC، V2V و V2I را براساس نقش حیاتی ای که برای ایفا کردن در سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITSها) ایجاد شده اند را شناسایی کردند [2]. با توسعه نمایی بهره برداری از انرژی، در ارتباطات از راه دور، ارتباطات سبز، در سال های اخیر، توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است.
Vehicular Ad Hoc Network (VANET) is a kind of extraordinary remote ad hoc network, which has high node portability and quick topology changes. Clustering is a system for gathering nodes, making the network increasingly vigorous. With no consciousness of nodes, at some point, it comes up short on energy which causes execution issues in network and topology changes. At that point, it emerges a primary issue of energy in routing protocol, which endeavor node lifetime and link lifetime issues in the network. To broaden the energy effectiveness of V2V communication, proposed a clustering based optimization technique. This paper presents K-Medoid Clustering model to cluster the vehicle nodes and after that, energy efficient nodes are recognized for compelling communication. With the expectation of accomplishing energy efficient communication, efficient nodes are recognized from each cluster by a metaheuristic algorithm, for example, Enhanced Dragonfly Algorithm (EDA) which optimizes the parameter as minimum consumption of energy in VANET. The outcome exhibits that the V2V communication improves the energy efficiency in all vehicle nodes additionally it accomplishes less execution time contrasted with existing algorithms. Introduction: Nowadays, roads can be viewed as huge frameworks which incorporate computers, sensors, road-side foundation components, and vehicles. VANETs give the stage to data trade between road clients and roadside foundation components without requiring any network supplier [1]. Many research endeavors that have explored different issues identified with V2I, V2V, and VRC territories on account of the vital job they are relied upon to play in Intelligent Transportation Systems (ITSs) [2]. With the exponential development of energy utilization in remote communications, Green communication has been drawing increasingly more consideration in recent year [3].
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.