دانلود ترجمه مقاله پروتکل مسیریابی سازگار GPSR برای VANETها
عنوان فارسی |
پروتکل مسیریابی سازگار GPSR برای VANETها |
عنوان انگلیسی |
An Adaptive GPSR Routing Protocol for VANETs |
کلمات کلیدی : |
  GPSR؛ سازگار؛ VANET؛ SUMO؛ NS3 |
درسهای مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 10 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه تحقیق 3. استراتژی مسیریابی GPSR سازگار 4. نتایج 5. نتیجه گیری
مقدمه: امروزه تعداد وسایل نقلیه در جاده ها بسیار زیاد است، بویژه در کشورهای توسعه یافته. شبکه های موردی وسیله نقلیه (VANET) ساختاری بسیار مهم برای بهبود ایمنی جاده ای، حمل نقل با کنترل ترافیک و حمل و نقل دوستدار محیط زیست است. برخلاف سیستم های خودایستا و مستقل، VANETها ساختاری پشتیبان برای برقراری ارتباط میان وسایل نقلیه (گره ها) فراهم می کنند. آنها امکان اشتراک به موقع و دقیق داده درباره شرایط رانندگی وسیله نقلیه را فراهم می کنند. پیش بینی می شود که ارتباط بین وسایل نقلیه به جزء مهمی از وسایل نقلیه مستقل تبدیل شود [11]. VANET براساس رابط رادیویی بی سیم IEEE 802.11p شامل هر دو ارتباط وسیله نقلیه با وسیله نقلیه (V2V) و ارتباط زیرساختار با وسیله نقلیه (V21) است [2]. VANETهای بزرگ شهری چندین چالش دارند مثل تغییر سریع توپولوژی ناشی از حرکت سریع وسایل نقلیه، که اغلب با ساختار جاده محدود می شوند. در مناطق شهری، ساختمان های بلند نیز در امتداد جاده ها و تقاطع ها به عنوان مانع انتقال (اطلاعات) عمل می کنند. در نتیجه داده های ارتباط از طریق چندین کانال ارسال می شود، که عملکرد سیستم را کاهش می دهد. هم چنین باید تغییرات برزگ در مشخصات کانال ارتباطی را نیز در بررسی محیط های مختلفی مثل بزرگراه ها و سناریوهای شهری در نظر گرفت. کار با توپولوژی VANET شهری به دلیل وجود ساختمان ها، درختان، تراکم متغیر گره، و فاصله بین گره ها پیچیده و چالش برانگیز است. اگر تراکم وسیله نقلیه در ناحیه معین پایین باشد، بدین معنی است که در اتصال بین گره ها قطعی مداوم خواهد بود [3]. بنابراین طراحی پروتکل های قوی و کارآمد مسیریابی که بتوانند بر این مشکلات غلبه کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. پروتکل های مسیریابی مبتنی بر موقعیت (PBR) که مسیریابی جغرافیایی نیز نامیده می شوند جدول مسیریابی ندارند یا مسیرها را برای کل شبکه ذخیره نمی کنند. بیشتر PBRها بر این فرض هستند که وسایل نقلیه مجهز به دستگاه GPS هستند [4]. این پروتکل ها همسایه هاپ بعدی را براساس اطلاعات موقعیتی گره های همسایه، گره های مقصد، و موقعیت خودشان انتخاب می کنند [5]. کار ما براساس مسیریابی بدون تابعیت محیطی حریصانه (GPSR) است [6]، که نمونه ای معمول از پروتکل PBR است. این پروتکل بسته ها را به گره همسایه ای ارسال می کند از نظر جغرافیایی به مقصد نزدیک تر است. مسیریابی هماهنگ کننده محیطی حریصانه (GPCR) گراف های صفحه ای در تقاطع های خیابان را برای انتخاب همسایه هاپ بعدی در نظر می گیرد [7]. اتصال مسیریابی بدون تابعیت محیطی جغرافیایی (GPSRJ+) + نسخه بهبودیافته GPCR است [8] که مسیر گره اتصال را پیش بینی می کند تا تاثیرات فاکتور سرعت بر پروتکل GPSR را به حداقل برساند.
INTRODUCTION: Today, the number of vehicles on the roads is vast, especially in developed countries. Vehicular Ad Hoc Networks (VANETs) provide a critical structure to improve road safety, traffic efficient and eco-friendly transportation, and infotainment. Unlike stand-alone and autonomous systems, VANETs provide the supporting structure for communication among vehicles (nodes). They enable data sharing of vehicle driving conditions in timely and accurate fashion. It is predicted that inter-vehicle communication will become a significant component in autonomous vehicles [1]. VANET includes both vehicle-to-vehicle (V2V) communication and vehicle-to-infrastructure (V2I) communication based on IEEE 802.11p wireless radio interface [2]. Largescale urban VANETs have several challenges such as rapid topology change due to fast movement of vehicles, which are often constrained by the road structure. In urban areas, there are also large tall buildings alongside the roads as well as junctions acting as transmission obstacles. As a result, communication data is transmitted through multipath channels, reducing the system performance. One also needs to consider large variations in the communication channel characteristics when considering different environments such as highways and urban scenarios. Urban VANET topology is complex and challenging to work with due to the presence of buildings, trees, variable node density, the distance between nodes, among others. If vehicle density is low in a given area, the implication is a frequent break in connectivity between nodes [3]. Hence, it is critical to design robust and efficient routing protocols able to overcome these challenges. Position based routing (PBR) protocols also known as Geographic routing do not establish routing tables or store routes for the entire network. Most PBR assumes that vehicles are equipped with a GPS device [4]. These protocols select the next-hop neighbor based on position information of their neighboring nodes, destination nodes, and their own position [5]. Our work is based on Greedy Perimeter Stateless Routing (GPSR) [6], which is a typical example of PBR protocol. It forwards the packets to the neighboring node which is geographically closer to the destination. Greedy Perimeter Coordinator Routing (GPCR) [7] considers planarized graphs at street intersections to select the next-hop neighbor. Geographic Perimeter Stateless Routing Junction+ (GPSRJ+) [8] is an improvement of GPCR that predicts the route of the junction node to minimize the speed factor effects on GPSR protocol.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 10 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.