دانلود ترجمه مقاله بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیک بر عملکرد مالی شرکت
عنوان فارسی |
بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیک بر عملکرد مالی شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) تولیدی در اسپانیا |
عنوان انگلیسی |
An investigation of the effect of electronic business on financial performance of Spanish manufacturing SMEs |
کلمات کلیدی : |
  کسب و کار الکترونیک؛ تولید؛ شرکت های کوچک و متوسط (SMEs)؛ عملکرد مالی؛ نوآوری؛ تاثیر واسط و میانجی |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 58 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری و فرضیات 3. روش تحقیق 4. اعتبارسنجی ابزار 5. نتایج تجربی 6. بحث و بررسی، نتیجه گیری، محدودیت ها و تحقیقات آتی
هدف این مقاله، پر کردن خلاء های پژوهشی در مورد اثر کسب و کار الکترونیک بر عملکرد مالی شرکت در زمینه خاص شرکت های کوچک و متوسط (SME های) تولیدی، می باشد. به نحو تخصصی تر، این پژوهش نه تنها اثرات مستقیم تجارت الکترونیک بر عملکرد شرکت بلکه همچنین تاثیر میانجیگر نوآوری آزمانی بر این رابطه را تجزیه تحلیل می کند. براساس دیدگاه های مبتنی بر دانش و مبتنی بر منابع، مدل پژوهش پیشنهادی و فرضیه های مرتبط آن با استفاده از مدل سازی معادله ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS) برروی یک مجموعه داده SME تولیدی اسپانیای، تست می شوند. نتایج بیان می کنند که کسب و کار الکترونیک، تاثیر مستقیمی بر عملکرد مالی دارد و ارتباط مثبتی با نوآوری سازمانی دارد. علاوه بر آن، نتایج نشان می دهند که نوآوری سازمانی، میانجی رابطه بین کسب و کار الکترونیک و عملکرد مالی، می باشد. مقدمه: جهانی سازی اقتصادی، تاثیر ژرفی بر همه صنایع سراسر جهان گذاشته است. اما، فرآیند جهانی سازی، یکنواخت نیست و تفاوت های عمده ای در میزان تلفیق صنایع و تبدیل به یک بازار جهانی واحد، وجود دارد. در این زمینه، جهانی سازی اقتصادی، فشار فزاینده ای بر شرکت های تولیدی، بخصوص شرکت های کوچک و متوسط (SME های) تولیدی که امروزه باید در سطح جهانی رقابت کنند، وارد کرده است (ریموند و همکاران، 2005؛ سوتو-آکوستا و همکاران، 2015). در این زمینه، بخاطر پیشرفت و توسعه فنآوریهای اینترنت، از جمله عوامل دیگر، شرکت های تولیدی در حال استفاده از فنآوریهای تجارت الکترونیک برای افزایش بهره وری و کیفیت، کاهش هزینه های اجرایی و پاسخ سریعتر به نیازهای مشتریان و شریکان تجاری، می باشند (ژاردیم-گونکلاوز و همکاران، 2012). در نتیجه، بکار گیری و استفاده موثر از فنآورهای تجارت الکترونیک، به نگرانی های مدیریتی عمده تبدیل شده اند (پوپا و همکاران، 2016؛ سوتو-آکوستا و مرونیو-سردان، 2008). علاوه بر آن، قسمت اعظمی از پژوهش های انجام شده در مورد تجارت الکترونیک همچنان به میزان زیادی بر مطالعات انجام شده در شرکت های بزرگ متکی هستند در صورتی که مطالعات بسیار اندکی اخیراً SME ها را تحلیل کرده اند (برای مثال، چان و همکاران، 2012؛ چانگ و همکاران، 2009؛ لوپز-نیکولاس و سوتو-آکوستا، 2010). علاوه بر آن، اگرچه، این ادبیات بیان می کند که استفاده عملی از فنآوری یک پیوند مهم برای ارزش تجاری است و اینکه فهمیده شده که چنین پیوندی بویژه در SME ها بسیار اندک هستند (دیواراج و کوهلی، 2003)، اما حتی کمتر معمولا است که مطالعاتی را مشاهده کنیم که استفاده از تجارت الکترونیک در SME های تولیدی را پیدا کنند (ریموند و همکاران، 2005؛ سوتو-آکوستا و همکاران، 2015).
This paper aims to fill research gaps in the existing literature on the effect of electronic business on financial firm performance within the specific context of manufacturing Small and Medium Enterprises (SMEs). More specifically, this research analyzes not only the direct effects of e-business on firm performance but also the mediating effect of organizational innovation the relationship. Building on the knowledge and resource-based views, the proposed research model and its associated hypotheses are tested by using partial least squares (PLS) structural equation modeling on a dataset of Spanish manufacturing SMEs. Results suggest that electronic business has a direct effect on financial performance and is positively associated to organizational innovation. In addition, results show that the relationship between electronic business and financial performance is mediated by organizational innovation. Introduction: Economic globalization is having a profound impact across all industries worldwide. However, the process of globalization is not uniform, and there are large differences in the extent to which industries are being integrated into a single global market. In this context, economic globalization is putting increasing pressure upon manufacturing companies, specially manufacturing Small and Medium Enterprises (SMEs) which must today compete globally (Raymond et al., 2005; Soto-Acosta et al., 2015). In this context, brought by the advent and development of Internet technologies, among other factors, manufacturing companies are adopting e-business technologies to increase productivity and quality, lower operating costs, and respond faster to customers' and business partners' needs (Jardim-Goncalves et al., 2012). As a result, effective adoption and use of e-business technologies have become major management concerns (Popa et al., 2016; Soto-Acosta and Meroño-Cerdan, 2008). Furthermore, the majority of the existing e-business literature still relies on studies conducted in large companies, to a great extent, with very few recent studies analyzing SMEs (e.g. Chan et al., 2012; Chong et al., 2009; Lopez-Nicolas and Soto-Acosta, 2010). Moreover, although the literature suggests that actual technology use is an important link to business value and that such link has been found to be especially lacking in SMEs (Devaraj and Kohli, 2003), it is even less common to find studies analyzing e-business use in manufacturing SMEs (Raymond et al., 2005; Soto-Acosta et al., 2015).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.