دانلود ترجمه مقاله توسعه موتورهای الکتریکی برای خودروهای مبتنی بر انرژی های نو
عنوان فارسی |
مرور و توسعه سیستم های موتورهای الکتریکی و پیشرانه های الکتریکی برای خودروهای مبتنی بر انرژی های نو |
عنوان انگلیسی |
Review and Development of Electric Motor Systems and Electric Powertrains for New Energy Vehicles |
کلمات کلیدی : |
  خودروهای مبتنی بر انرژی های نو؛ موتور کششی؛ کنترل موتور؛ مبدل الکترونیک قدرت؛ الگوریتم کنترل؛ موتور سنکرون مغناطیس دائم؛ موتور الکتریکی؛ پیشرانه الکتریکی |
درسهای مرتبط | ماشین های الکتریکی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 75 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. توسعه موتورهای کششی NEV 3. تحقیقات راجع به کنترل موتور NEV 4. توسعه پیشرانه NEV 5. پیش بینی توسعه و نوآوری فنی سیستم های درایو الکتریکی NEV 6. نتیجه گیری
چکیده – مقاله حاضر به مرور تحقیقات جدید و پیشرفت فنی سیستم های موتورهای الکتریکی و پیشرانه های الکتریکی برای خودروهای مبتنی بر انرژی های نو اختصاص یافته است. با تحلیل و مقایسه موتور جریان مستقیم، موتور القایی و موتور سنکرون به این نتیجه می رسیم که موتور سنکرون مغناطیس دائم از لحاظ "عملکرد کُلی" در وضعیت بهتری قرار دارد. با مقایسه ی عملکرد با مبدل های مبتنی بر ترانزیستورهای IGBT های سیلیکونی ، مشخص شده است که مبدل های متشکل از ترانزیستورهای SiC MOSFET دارای بازدهی به مراتب بیشتر و افزایش مسافت قابل رانندگی به ازای هر بار شارژ هستند. علاوه بر این، مزایا و معایب الگوریتم ها و استراتژی های کنترلی مختلف نیز به بحث گذاشته می شوند. در مرحله ی بعد، پس از مقایسه ی پیشرانه های سری، موازی و هیبریدی- تقسیم توان متوجه می شویم که پیشرانه های هیبرید سری- موازی ، از لحاظ مصرف سوخت کم هزینه تر هستند. جزئیاتی از پیشرانه های الکتریکی مختلف، پیشرانه های هیبریدی با محدوده ی گسترش یافته ارائه شده اند، و مزایا و معایب هر کدام توصیف شده اند. در نهایت، نقشه راه فناوری برای 15 سال آینده از لحاظ موتورهای کششی، مبدل های الکترونیک قدرت و پیشرانه های الکتریکی به همراه مهم ترین مواد و قطعات در هر بازه زمانی نیز پیشنهاد شده اند. مقدمه: همزمان با شکوفایی اقتصادی، تقاضا برای خودرو نیز افزایش یافته است. اما خودروهای مبتنی بر سوخت فسیلی کربن دی اکسید و نیتروژن اکسید ساطع می کنند و باعث ایجاد اثر گلخانه ای نسبت به جو کره زمین می شوند. همچنین اثرات سمی را روی سلامت انسان به جا می گذارند [1، 2]. علاوه بر این، مصرف چشمگیر گازوئیل (سوخت) باعث ایجاد بحران انرژی در سطح جهانی شده است. مطابق داده های آماری، دو سوم افزایش بنزین مصرفی از صنایع حمل و نقل ناشی می شود، که به شدت به ضرر توسعه ی پایدار جامعه ی انسانی است [3، 4]. خودروهای مبتنی بر انرژی های نو (NEV)، در راستای اهداف تعریف شده در توافقنامه آب و هوایی پاریس ، به یکی از پیشرفت های مهم در صنعت خودروسازی تبدیل شده اند [5،6]. هرچند کشورهای اروپایی و شرکت های خودروسازی برنامه ای برای کاهش فروش خودروهای بنزینی دارند، اما دولت چین هم برنامه توسعه صنعت NEV (2021-2035) را منتشر و اهداف 15 سال آتی خود را تعریف کرده است. مطابق آمار اتحادیه خودروسازان چین (CAAM)، تولید و فروش NEV در چین در سال 2019 به 1.242 و 1.206 میلیون دستگاه افزایش یافته اند [7]. همچنین این مقادیر برای سال 2020 هم 1.366 و 1.367 میلیون دستگاه هستند.
This paper presents a review on the recent research and technical progress of electric motor systems and electric powertrains for new energy vehicles. Through the analysis and comparison of direct current motor, induction motor, and synchronous motor, it is found that permanent magnet synchronous motor has better overall performance; by comparison with converters with Si-based IGBTs, it is found converters with SiC MOSFETs show significantly higher efficiency and increase driving mileage per charge. In addition, the pros and cons of different control strategies and algorithms are demonstrated. Next, by comparing series, parallel, and power split hybrid powertrains, the series–parallel compound hybrid powertrains are found to provide better fuel economy. Different electric powertrains, hybrid powertrains, and range-extended electric systems are also detailed, and their advantages and disadvantages are described. Finally, the technology roadmap over the next 15 years is proposed regarding traction motor, power electronic converter and electric powertrain as well as the key materials and components at each time frame. Introduction: With the thriving economy, car demand has increased. However, fuel-powered vehicles emit carbon dioxide and nitrogen oxide, causing greenhouse effect on the climate and toxic effect on human health [1, 2]. Moreover, a large amount of diesel consumption has caused the global energy crisis. According to statistical data, the increase of two-thirds of the petroleum consumption comes from transportation industries, which is extremely unfavorable to the sustainable development of human society [3, 4]. Driven by the global emission reduction targets in the Paris Climate Agreement, new energy vehicles (NEVs) have become an important development direction of the automotive industry [5, 6]. While European countries and their car manufacturers have scheduled to limit sales of the fuel vehicle, the NEV Industry Development Plan (2021–2035) has been promulgated by the Chinese government, in which the goals are set for the next 15 years. According to the statistics of the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), the production and sales of NEVs in China reached 1.242 and 1.206 million units, respectively, in 2019[7], 1.366 and 1.367 million units, respectively, in 2020.
ترجمه این مقاله در 32 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 28 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.