دانلود ترجمه مقاله اثر گرایش بازار، گرایش کارآفرینانه و سرمایه انسانی بر مزیت موقعیتی

عنوان فارسی

اثر گرایش بازار، گرایش کارآفرینانه و سرمایه انسانی بر مزیت موقعیتی: شواهدی از صنعت رستوران داری

عنوان انگلیسی

The effect of market orientation, entrepreneurial orientation and human capital on positional advantage: Evidence from the restaurant industry

کلمات کلیدی :

  گرایش بازاریابی؛ کارآفرینی؛ سرمایه انسانی؛ مزیت موقعیتی؛ مزیت رقابتی

درسهای مرتبط مدیریت بازاریابی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 92
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. چارچوب نظری 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و مفاهیم مدیریتی 6. نتیجه گیری، محدودیت های مطالعه و تحقیقات آینده

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

از دیدگاه عملی، پژوهش ما کارکنان صنایع را از اهمیت اتخاذ قابلیت ها یا منابع در تلاش جهت تاثیر بر عملکرد سازمانی، آگاه می سازد. صاحبان و مدیران رستوران ها می توانند مزیت موقعیتی را در بازارهای خود توسط نشان دادن همزمان برخی سطوح مهارت در ترکیب با قابلیت های سازمانی از جمله گرایش کارآفرینانه، گرایش بازار و سرمایه انسانی به دست آورند. تمرکز دقیق در رابطه با جهت گیری واحد یا منابع، یا زیرمجموعه ای از قابلیت ها، نه تنها ممکن است ارزیابی محدودی از فاکتورهای موثر بر مزیت موقعیتی را ارائه دهد (لونیال و کارتر، 2015)، بلکه منجر به عملکرد بهتر نیز می گردد. علاوه بر این، نتایج ما از این موضوع حمایت می کند که ارتباط بین منابع سازمانی و عملکرد پیچیده تر از یک ارتباط مستقیم و خطی می باشد (لونیا و کارتر، 2015، هالت و کتچن، 2001). در عوض، به نظر می رسد که ترکیبی از منابع از طریق یک ساختار نهفته ارائه دهنده مزیت موقعیتی عمل می کنند. به این ترتیب، رستوران ها باید توانایی خود را از طریق استفاده، بهره برداری و گسترش موثر قابلیت ها و منابع به منظور دستیابی به مزیت موقعیتی توسعه دهند، بنابراین به این شیوه به درک وسیع تری از محیط کاری خود دست پیدا خواهند کرد. این نوع دیدگاه گسترده باید توانایی عملیاتی را به منظور افزایش ممانعت از توانایی ورود رقبا به بازار و ممانعت از تلاش های رقبا در تقلید از آن ها گسترش داده و بنابراین به توسعه مزیت رقابتی پایدار کمک می کند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

From a practical viewpoint, our research informs industry practitioners regarding the importance of adopting multiple capabilities or resources in an effort to influence organizational performance. Restaurant owners and managers can obtain positional advantage in their marketplaces by simultaneously demonstrating some level of proficiency in a combination of organizational capabilities including EO, MO and HC. Focusing narrowly on a single orientation or resource, or a subset of capabilities, may only serve to provide a limited assessment of factors affecting PA (Lonialand Carter, 2015), thus resulting in inferior performance. More-over, our results support the contention that the nexus between organizational resources and performance is more complex than might be indicated by a direct, linear linkage (Lonial and Carter,2015; Hult and Ketchen, 2001). Instead, it appears that a combination of resources function through an intervening latent construct representing positional advantage. As such, restaurateurs should develop the ability to effectively leverage, exploit, and deploy a bundle of capabilities and resources in order to achieve positional advantage, thereby obtaining a more wide-ranging appreciation of their operating environment. This type of broad perspective should heighten the operation’s ability to raise entry barriers and hinder competitor efforts at imitation, thus helping develop sustainable competitive advantage.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله اثر گرایش بازار، گرایش کارآفرینانه و سرمایه انسانی بر مزیت موقعیتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi