دانلود ترجمه مقاله آموزش مدیران برای انصاف و عدالت اجتماعی: ادغام دانش و دیدگاههای بومی در برنامههای درسی ورزشی
عنوان فارسی |
آموزش مدیران برای انصاف و عدالت اجتماعی: ادغام دانش و دیدگاههای بومی در برنامههای درسی ورزشی، تفریحی و مدیریت رویداد استرالیا |
عنوان انگلیسی |
Educating managers for equity and social justice: Integrating Indigenous knowledges and perspectives in Australian sport, recreation and event management curricula |
کلمات کلیدی : |
  مطالعات اوقات فراغت؛ آموزش؛ برنامهی درسی؛ بومیسازی؛ ورزش |
درسهای مرتبط | مدیریت ورزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 41 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بومیسازی برنامهی درسی 3. مطالعهی ورزش و اوقات فراغت در استرالیا 4. معرفی مطالعهی موردی: دانشگاه Edith Cowan، غرب استرالیا 5. محتوای بومی در مدیریت رویداد، ورزش، و تفریح در ECU 6. بازتابهای مربی: گنجاندن محتوای بومی در دورهی کارشناسی مدیریت رویداد، ورزش، و تفریح 7. توصیهها 8. نتیجهگیری
چکیده – دو دههی گذشته، شاهد تغییر از برنامههای مطالعات بازتابی انتقادی فراغت به برنامههای متمرکز-بر-مدیریت ورزشی، گردشگری، مهماننوازی، رویدادها و برنامههای تفریح فعال (در فضای باز) بوده است. این تغییر، که ناشی از تقاضای دانشجویان و دانشگاهها برای مدارج حرفهگرا و شغلگرا بوده است، انتقادیبودن مطالعات اوقات فراغت و در نتیجه، ظرفیت آن برای ارزیابی روابط خاص میان مردم بومی و اوقات فراغت، ورزش، و تفریح در استرالیا را کاهش داده است. در این مقاله، مفهوم «بومیسازی» را معرفی میکنیم و تقاضا برای برنامههای درسی مطالعات اوقات فراغت و ورزش را نشان میدهیم که محتوای بومی، دانش، و دیدگاهها را در بر میگیرد. ما یک مطالعهی موردی از تلاشهایی که برای بومیسازی برنامهی مدیریت ورزش، تفریح، و رویداد در دانشگاه Edith Cowan در غرب استرالیا صورت گرفتهاند را ارائه میدهیم. این مطالعهی موردی، زمینه را برای بازتاب انتقادی از یک مربی مطالعات فراغت، و مجموعهای از توصیهها در مورد اینکه شیوهی یادگیری و تدریس انتقادی و بازتابی چگونه میتواند به طور مؤثرتری در آموزش مطالعات اوقات فراغت و ورزش قرن بیست و یکم ادغام شود، فراهم میکند.
The past two decades have witnessed a shift from stand-alone and critically reflexive leisure studies programs into an assortment of sport, tourism, hospitality, events, and (outdoor) active recreation management-focused programs. This shift, driven by student and University led demand for more vocational and employability oriented degrees, has reduced the criticality of leisure studies and, consequently, its capacity to evaluate the particular relationships between Indigenous peoples and leisure, sport and recreation in Australia. In this article, we introduce the concept of ‘Indigenisation’ and demonstrate the demand for leisure and sport studies curricula that embed Indigenous-related content, knowledges and perspectives. We provide a case study of efforts to Indigenise the Sport, Recreation and Event Management program at Edith Cowan University in Western Australia. This case study provides the context for a critical reflection from a leisure studies educator, and a set of recommendations for how criticality and reflexive teaching and learning practice can be more effectively integrated into twenty-first century leisure and sport studies education.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.