دانلود ترجمه مقاله مدیریت سود تعهدی در پاسخ به شوک قیمت نفت
عنوان فارسی |
مدیریت سود تعهدی در پاسخ به شوک قیمت نفت |
عنوان انگلیسی |
Accrual earnings management in response to an oil price shock |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت سود تعهدی؛ صنعت نفت؛ شوک قیمت نفت |
درسهای مرتبط | مدیریت سود |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 54 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. توسعه فرضیات 4. انتخاب نمونه و طرح تحقیق 5. نتایج تجربی 6. نتیجه گیری و دلالت های سیاسی
چکیده – هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین شوک قیمت نفت در سال 2014 و مدیریت سود شرکت های نفتی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار اسلو بوده است. نتایج حاکی از افزایش معنیدار مدیریت سود پس از افت قیمت نفت بود. همچنین مشخص شد كه شركت ها درآمد و اقلام تعهدی غیر عادی در کاهش درآمد خود را تعدیل كرده و طی سه ماهه سوم و چهارم سال 2014 شناسایی شده اند. ما این یافته را به استراتژی حساب شویی نسبت می دهیم. این مطالعه درک تأثیر شوک های اقتصاد کلان بر رفتار مدیریت سود را ترویج کرده و مقالات مدیریت سود در این صنعت همگن را تکمیل کرده و گسترش می دهد. مقدمه: افت قیمت نفت در سال 2014 موجی از شوک را در سراسر صنعت نفت ایجاد کرد. از ماه ژوئن 2014 تا ژانویه 2015 ، قیمت هر بشکه نفت خام برنت از حدود 115 دلار به 46 دلار در هر بشکه کاهش یافت. این افت چشمگیر در درجه اول به علت افزایش تولید نفت شیل توسط ایالات متحده و تصمیم اوپک برای حفظ سطح تولید خود بر این اساس بود که قیمت پایین نفت مزایای بلند مدت بیشتری نسبت به آن دارد که آنها بخواهند سهام خود را در بازار از دست بدهند (مک کین ، 2015). در اوضاع آشفته ، قابلیت اطمینان صورت های مالی برای ذینفعان بسیار ضروری است. با این وجود ، عدم تقارن اطلاعاتی بین تهیه کنندگان و کاربران اطلاعات مالی ، تغییر فرصت طلبانه ای را امکان پذیر می کند که کیفیت گزارشگری مالی را کاهش می دهد (آرتور و همکاران ، 2015). باسو و همکاران (2013) اظهار داشتند که گزارش های مالی مهمترین منبع اطلاعاتی برای سرمایه گذاران ، تحلیل گران و بدهکاران هستند. آگاهی از گرایش صنعت برای انجام فعالیتهای مدیریت سود در مواقع بحرانی برای کلیه کاربران این نوع اطلاعات مالی بسیار ارزشمند است. مقالات مدیریت سود به طور سنتی بر عوامل و پیامدهای دستکاری اطلاعات مالی متمرکز هستند ، در حالی که فضای اقتصاد کلان را ثابت نگه داشته یا فرض می کنند که تاثیری ندارد. در دوران پس از بحران مالی، این فرض به چالش کشیده شده است. تحقیقات تجربی نشان داده است که تغییرات چشمگیر در شرایط اقتصادی بر تمایل شرکت ها برای مدیریت سود تأثیر گذار است ، اما هیچ توافق نظری در مورد نحوه یا جهت گیری مدیریت را ارائه نمی کند. به طور مستقیم ، رکود اقتصادی بر هر صنعت تأثیر یکسانی ندارد و از این رو ، این پتانسیل را دارد که انگیزه های متضادی را به همراه داشته باشد. هدف مطالعه ما تمرکز بر صنعتي است که بيشترين ضربه را در اثر کاهش قيمت نفت در سال 2014 متحمل شده است و ادعا مي کنيم که انگیزه هاي گزارشگري بايد بيشتر از آنچه در ساير مطالعات تحقيقات مديريت سود وجود دارد، مشابه و همگن باشند. نروژ زمینه تجربی امیدوار کننده ای محسوب می شود زیرا بورس اوراق بهادار اسلو به ویژه در معرض قیمت های نفت قرار دارد (ناس و همکاران ، 2009). از این رو ، هدف این مطالعه همچنین شامل بررسی گزینه های حسابداری شرکت های نفتی لیست شده در بورس اوراق بهادار اسلو در پاسخ به شوک قیمت نفت در سال 2014 بوده است.
The aim of this study was to examine the relationship between the oil price shock of 2014 and earnings management of oil companies listed on the Oslo Stock Exchange. The results revealed a significant increase in earnings management following the oil price drop. Moreover, we found that companies adjusted their earnings and abnormal income-decreasing accruals were identified during the third and fourth quarters of 2014. We attribute this finding to the big bath strategy. The contribution of this study promotes the understanding of the effect of macroeconomic shocks on earnings management behaviour, and it supplements and expands the earnings management literature in this homogenous industry. Introduction: The oil price drop of 2014 sent shock waves throughout the oil industry. From June 2014 to January 2015, the price of Brent Crude dropped from approximately $115 to $46 per barrel. This dramatic drop was primarily attributed to the United States increased shale oil production and OPEC’s decision to maintain their level of production based on the rationale that low oil prices offer more long-term benefits than if they were to give up market shares (McCain, 2015). In turbulent times, the reliability of financial statements is particularly essential to stakeholders. However, information asymmetry between preparers and users of financial information makes opportunistic altering possible, which reduces the quality of financial reporting (Arthur et al., 2015). Basu et al. (2013) stated that financial reports are the most important source of information to investors, analysts, and debtors. Knowledge of an industry’s inclination to engage in earnings management activities in times of crisis is therefore critically valuable to all users of this type of financial information. Earnings management literature has traditionally focused on the determinants and consequences of financial information manipulation, while holding the macroeconomic environment constant or assuming that it does not have an impact. In the post financial crisis era, this assumption has been challenged. Empirical research has indicated that dramatic changes in the economic climate influence the propensity of companies to manage earnings, but it provides no consensus on how or in what direction that management occurs. Intuitively, downturns do not have the same impact on every industry, and hence, they have the potential to result in contrasting incentives. The aim of our study focused on the industry hardest hit by the oil price drop of 2014, and we assert that reporting incentives should be more similar and homogenous than they are in most other earnings management studies. Norway is a promising empirical setting because the Oslo Stock Exchange has a particularly significant exposure to oil prices (Næs et al., 2009). Hence, the aim of this study also included an examination of accounting choices of oil companies listed on the Oslo Stock Exchange as they responded to the oil price shock of 2014.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.