دانلود ترجمه مقاله محرک های مشارکت جامعه برند
عنوان فارسی |
محرک های مشارکت جامعه برند |
عنوان انگلیسی |
Drivers of brand community engagement |
کلمات کلیدی : |
  مشارکت جامعه برند؛ تجارب جامعه برند؛ عزت نفس جامعه برند؛ سرمایه گذاری بر روابط جامعه برند؛ تعهد جامعه برند؛ وفاداری برند؛ مالکیت برند؛ جوامع برند آنلاین |
درسهای مرتبط | برندینگ |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 92 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و فرضیات تحقیق 3. روش 4. نتایج 5. نتیجه گیری 6. محدودیت ها و برنامه های تحقیقاتی آینده
چکیده – جامعه برند به عنوان یک متغیر برجسته بازاریابی ارتباطات در حال تکامل است که نتایج امیدوار کننده ای برای شرکت ها به همراه داشته است. این مقاله با تکیه بر نظریه تبادل اجتماعی، یک مدل نظری را ارائه کرده که نقش مزایای مربوط به جامعه برند آنلاین را مورد تاکید قرار می دهد، (تجربه محور و عزت نفس محور) و سرمایه گذاری در زمینه رابطه اجتماعی در پیش بینی سطوح تعامل جامعه برند اهمیت دارد. اطلاعات جمع آوری شده از طریق تکنیک پرسشنامه نظر سنجی از 925 عضو جوامع برند آنلاین شرکتی به منظور تست اندازه گیری و نظریه ساختاری به ترتیب با استفاده از آنالیز فاکتور اکتشافی و مدل سازی معادلات ساختاری به کار گرفته شد. نتایج تجربی نشان داد که مزایای مبتنی بر تجربه و عزت نفس محرک تعامل جامعه برند است. سرمایه گذاری در بخش ارتباطات اعضاء جامعه نیز محرک مثبتی در تعامل جامعه برند آن هاست. مدل ساختاری نیز از تاثیر مثبت تعامل جامعه برند بر تعهد جامعه برند و وفاداری برند حمایت می کند. علاوه بر این، مشاهده شده که مالکیت برند تاثیر مزایای جامعه و سرمایه گذاری روابط جامعه را بر تعامل جامعه برند وساطت می کند. این مطالعه به تحقیقات دانشگاهی در زمینه جوامع برند آنلاین و به درک مدیران جامعه برند در زمینه مدیریت تعامل مشتریان در جوامع برند آنلاین کمک کرده و بنابراین دارای اهمیت مدیریتی و نظری برجسته ای است.
Brand community engagement is evolving as a prominent relationship marketing variable that yields promising outcomes for the firms. Drawing upon the relevant premises of social exchange theory, this paper proposes a theoretical model portraying the role of online brand community based benefits (experience based and self-esteem based) and the community relationship investment in predicting the levels of brand community engagement. Data collected through a survey questionnaire technique from 925 members of the firm created online brand communities was employed to test the measurement and structural theory using confirmatory factor analysis and structural equation modeling respectively. The empirical results reveal that the customers’ experiential and self-esteem based benefits drive their brand community engagement. The perceived community relationship investment of the members also drives their brand community engagement positively. The sequential structural model also supported a positive impact exerted by brand community engagement on brand community commitment and brand loyalty. Additionally, it is observed that the focal brand ownership moderates the effect of community benefits and community relationship investment on brand community engagement. This study contributes to the nascent academic research on online brand communities and to the existing understanding of the brand community managers in managing customer engagement in online brand communities, thereby of profound theoretical and managerial relevance.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.