دانلود ترجمه مقاله دیجیتالی شدن اقتصاد و تمایل به کارآفرینی
عنوان فارسی |
دیجیتالی شدن اقتصاد و تمایل به کارآفرینی |
عنوان انگلیسی |
Digitalization of the economy and entrepreneurship intention |
کلمات کلیدی : |
  کارآفرینی؛ تمایل به کارآفرینی؛ دیجیتالی شدن؛ کوزوو (Kosovo) |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 103 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. موضوع کوزوو 3. مروری بر مقالات در زمینه تمایل به کارآفرینی در آموزش عالی 4. فرضیات و مدل ساختاری 5. جمع آوری داده ها و اندازه گیری ها 6. مدلسازی معادله ساختاری 7. بحث و بررسی و نتیجه گیری ها
چکیده – این مقاله به حوزه نوپای قصد کارآفرینی تکنولوژیکی با پیشنهاد یک مدل ارتباط دانشجویان، قصد کارآفرینی به منظور دیجیتالی کردن اقتصاد و ارائه شواهدی مبتنی بر اقتصاد گذرای کوچک در کشور کوزو کمک می کند. نمونه ما شامل 310 دانشجو از دو دانشگاه در کوزو (دانشگاه پریستینا و دانشگاه علوم کاربردی در فریزاج) است. این دو دانشگاه حدود 60 درصد کل دانشجویان کوزو را شامل می شوند. ما از نسخه اصلاح شده پرسشنامه قصد کارآفرینی (EIQ) توسعه یافته توسط لینان و چِن (2009) استفاده کردیم که میزان دیجیتالی شدن اقتصاد را در نظر می گیرد. یافته ها نشان داد که نگرش شخصی و محتوای رفتاری عوامل تعیین کننده اصلی قصد کارآفرینی است، مدل ساختاری ما در این مطالعه نشان داد که موارد ذکر شده 72.7 درصد کل واریانس را تشکیل می دهند. مقدمه: فناوری های دیجیتال – اینترنت، تلفن های هوشمند و اپلیکیشن ها و فناوری های دیگر که وظیفه به جمع آوری، ذخیره، آنالیز و به اشتراک گذاری اطلاعات را بر عهده دارند، نقش زیادی در اقتصاد جهانی و به ویژه با تغییر فرایند کارآفرینی ایفاء می کنند. (Anderson, 2014; Brynjolfsson and McAfee, 2014; World Bank, 2016) فناوری های دیجیتال فرصت های جدیدی برای کارآفرینان به منظور تنظیم کسب و کار و فروش محصولات و خدمات خود در سراسر جهان ارائه می دهند. (Elia et al., 2016) همچنین دارای تاثیراتی بر قصد کارآفرینی که به عنوان اعتقاد شخصی یک فرد به انجام یک و یا چند اقدام خاص تر در فرایند استفاده از یک فرصت کسب و کار جدید تعریف می شود، است. (Ahmad and Hoffman, 2008)
Our paper contributes to the nascent field of technological entrepreneurial intent by proposing a model linking students’ entrepreneurial intent to digitalization of the economy, and providing evidence based on a small transition economy: Kosovo. Our sample is composed of 310 students from two universities in Kosovo (University of Pristina and University of Applied Sciences in Ferizaj). These two universities account for around 60% of student enrolment in Kosovo. We use a modified version of the Entrepreneurial Intention Questionnaire (EIQ) scale developed by Liñán and Chen (2009) which considers the extent of digitalization of the economy. The findings reveal that personal attitude and behavioral content are the main determinants of entrepreneurial intention; our structural model shows that they explain 72.7% of the total variance. Introduction: Digital technologies – the Internet, smartphones and other applications and technologies that collect, store, analyze and share information – are playing a transformational role in the world economy, in particular by changing the entrepreneurship process (Anderson, 2014; Brynjolfsson and McAfee, 2014; World Bank, 2016). Digital technologies are providing new opportunities for entrepreneurs to set up businesses and sell their products and services worldwide (Elia et al., 2016). They are also having an impact on entrepreneurial intent defined as “a personal conviction of an individual to take one or more specific actions in the process of exploiting a new business opportunity” (Ahmad and Hoffman, 2008, p. 137).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.