دانلود ترجمه مقاله پتانسیل های فناوری های دیجیتال در کارآفرینی دانشگاهی
عنوان فارسی |
مطالعه ای بر پتانسیل های فناوری های دیجیتال در کارآفرینی دانشگاهی |
عنوان انگلیسی |
Potential of digital technologies in academic entrepreneurship – a study |
کلمات کلیدی : |
  جهت گیری کارآفرینی؛ استارت آپ ها؛ کارآفرینی؛ موسسات |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 28 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 68 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. پیشینه نظریه تحقیق 4. روش تحقیق 5. یافته ها و بحث و بررسی 6. نتیجه گیری و دلالت ها
هدف: فن آوری های دیجیتال در کسب و کار به امری لازم الاجرا تبدیل شده و در زمینه نهادهای دانشگاهی نیز مورد توجه قرارگرفته است. اکوسیستم های دیجیتال فنوری زمینه ای را برای برقراری ارتباط و اشتراک محصولات و خدمات شان با مشتریان موجود و بالقوه فراهم می کنند. استارت اپ ها و شرکت های کارآفرینی در استفاده از فناوری های رسانه های اجتماعی برای تجاری سازی ایده های کسب و کارشان، با چالش های داخلی و خارجی روبرو هستند. هدف این مقاله شناسایی فرصت ها و چالش های پیش روی کارآفرینان دانشگاهی می باشد. طرح/ روش/ رویکرد: این تحقیق با استفاده از بستر های رسانه های اجتماعی، رویکرد کیفی از جمله مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته با استارت اپ های کارآفرینان دانشگاهی را اتخاذ کرده است تا اصلی ترین چالشی که آنها با آن مواجه اند، را پیدا کند. هدف این مقاله، نوعی مطالعه اکتشافی و دربردارنده نظریه برجسته یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری (UTAUT) و مدل فرصت طلبی فناورانه (TO) بود. پاسخگویان این پژوهش 23 استات اپ کارآفرینانه دانشگاهی بود که با استفاده از نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند. به پاسخ دهندگان پرسشنامه ای متشکل از سؤالات بسته با مقیاس لیکرت پنج نقطه ارائه شد. این پرسشنامه دربردارنده پارامترهای مختلف بود که به سنجش چالش های رسانه اجتماعی استارت اپ های کارآفرینانه دانشگاهی در مرحله اولیه کسب و کار شان می پرداخت. یافته ها: در این مطالعه مشخص شد که روابط کسب و کار و مشتری، برند، شهرت، رقابت و فرهنگ و زبان بر کارآفرینی فناوری های دیجیتال تأثیر می گذارد. این در حالیست که یافته ها دریافتند که مدل تحقیقاتی بسط یافته تأثیر مثبتی بر اهداف کارآفرینان دانشگاهی و استفاده از بسترهای رسانه ای فناوری های دیجیتال دارد. نتیجه این مقاله، موضوعاتی در زمینه کارآفرینی فناوری های دیجیتال، عوامل تعیین کننده و مزایای استفاده واقعی از مدلUTAUT و مدل TO را که می توان بطور صحیح برای حل مسائل مربوط به بسترهای رسانه ای فناوری های دیجیتال و پتانسیل پذیرش و استفاده از فن آوری های دیجیتال از آن استفاده نمود را روشن می نماید. اصالت/ ارزش: بررسی استارتاپ های کارآفرینان دانشگاهی را می توان از نظر ماهیت اصلی در نظر گرفت. در حوزه آتی کارآفرینی دانشگاهی ادبیات استاندارد کمی وجود دارد. دولت ها برای ارتقاء استارت اپ های کارآفرینان دانشگاهی دست به ابتکار می زنند و این یافته ها می تواند مسیر صحیحی به این ابتکارات اعطا نماید.
Purpose: Digital technologies have become indispensable in businesses and are gaining attention in academic institutions context too. Digital technological ecosystems provide a platform to communicate and share their products and services to existing and potential customers. Entrepreneurial startups and companies face internal and external challenges utilizing social media technologies to commercialize their business ideas. The purpose of this paper is to identify opportunities and challenges faced by academic entrepreneurs' startups. Design/methodology/approach: This research has adopted a qualitative approach comprising of semi-structured in-depth interviews with academic entrepreneurs’ startups to find the main challenge they face using social media platforms. The purpose was associated with an exploratory type of study and also included a prominent unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT) and technological opportunism (TO) model. The research respondents were 23 academic entrepreneurs startups who were chosen applying purposive sampling. Respondents were given a set of a questionnaire consisting of close-ended questions that are five-point Likert scale. The questionnaire included various parameters to measure the social media challenges the academic entrepreneurs’ startups undergo in the initial phase of their businesses. Findings: The study identified that business-to-customer relations, brand, reputation, competition and cultural and language influence digital technologies entrepreneurship. While, the findings discovered the extended research model has a positive influence on academic entrepreneurs' intentions to use digital technologies media platforms. The outcome of this paper has thrown more light on which issues are there in digital technologies entrepreneurship, the determinants and actual usage advantages from UTAUT model and TO model that could be properly employed to solve issues of digital technologies media platforms and the potential concerning the adoption and use of digital technologies. Originality/value: The study of academic entrepreneurs' startups can be considered original in nature. There is dearth of standard literature in the upcoming area of academic entrepreneurship. Governments are taking initiatives to promote academic entrepreneurs' startups, and the findings will be able to give them a right direction.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.