دانلود ترجمه مقاله بازاریابی حسی دیجیتال: ادغام فناوری های نوین
عنوان فارسی |
بازاریابی حسی دیجیتال: ادغام فناوری های نوین در تجربه آنلاین چند حسی |
عنوان انگلیسی |
Digital Sensory Marketing: Integrating New Technologies Into Multisensory Online Experience |
کلمات کلیدی : |
  رفتار مصرف کننده؛ بازاریابی دیجیتال؛ بازاریابی حسی؛ تعامل انسان و رایانه (HCI)؛ محیط آنلاین |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 178 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری: بازاریابی حسی در محیط آنلاین چه معنایی دارد؟ 3. فناوری های توانمند سازی بصری: شکلی جدید از تصویر ذهنی 4. فناوری های توانمند سازی لمسی: شکلی جدید از تماس فیزیکی 5. فناوری های توانمند سازی چند حسی: آینده تعامل 6. نیاز به پژوهش 7. نتیجه گیری
چکیده – افراد به طور فزاینده ای در حال خرید (به عنوان مثال، غذا، لباس) و مصرف (به عنوان مثال، فیلم ها، دوره های آموزشی) آنلاین می باشند که در آن به طور سنتی، تعامل حسی اغلب محدود به داده های بصری و به میزان کمتر، شنیداری است. با این حال، رابط های حسی دیگر (به عنوان مثال، از جمله صفحات لمسی، همراه با طیف وسیعی از راه حل های مجازی و افزوده شده) به طور فزاینده ای در دسترس مردم برای تعامل آنلاین هستند. علاوه بر این، پیشرفت اخیر در زمینه تعامل انسان و رایانه به این معنا است که محیط های آنلاین احتمالا بیشتر حواس را درگیر می کنند و در سالهای آتی با محیط های آفلاین ارتباط بیشتری پیدا می کنند. این توسعه به احتمال زیاد با تعامل فزاینده با احساسات عاطفی مصرف کننده، یعنی تماس دستی / لامسه، و احتمالا حتی حس بویایی، همزمان خواهد بود. بنابراین بازاریان و پژوهشگران آینده نگر نیاز خواهند داشت که آخرین ابزارها / فناوری ها را به منظور ارائه تجربه های آنلاین غنی تر برای مصرف کنندگان آینده متناسب سازند. این بررسی برای کمک به خواننده علاقه مند برای درک بهتر آن چه بازاریابی حسی در یک زمینه دیجیتال می تواند ارائه کند طراحی شده است، در نتیجه می تواند راه را برای تحقیقات بیشتر و توسعه در این حوزه باز کند.
People are increasingly purchasing (e.g., food, clothes) and consuming (e.g., movies, courses) online where, traditionally, the sensory interaction has mostly been limited to visual, and to a lesser extent, auditory inputs. However, other sensory interfaces (e.g., including touch screens, together with a range of virtual, and augmented solutions) are increasingly being made available to people to interact online. Moreover, recent progress in the field of human–computer interaction means that online environments will likely engage more of the senses and become more connected with offline environments in the coming years. This expansion will likely coincide with an increasing engagement with the consumer's more emotional senses, namely touch/haptics, and possibly even olfaction. Forward-thinking marketers and researchers will therefore need to appropriate the latest tools/technologies in order to deliver richer online experiences for tomorrow's consumers. This review is designed to help the interested reader better understand what sensory marketing in a digital context can offer, thus hopefully opening the way for further research and development in the area.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.