دانلود ترجمه مقاله داده های دیجیتال و حسابداری مدیریت
عنوان فارسی |
داده های دیجیتال و حسابداری مدیریت: چرا به بازاندیشی درباره روش های پژوهش نیاز داریم |
عنوان انگلیسی |
Digital data and management accounting: why we need to rethink research methods |
کلمات کلیدی : |
  دیجیتالی کردن؛ روش تحقیق؛ تجربه گرایی؛ داده ای سازی |
درسهای مرتبط | حسابداری مدیریت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 98 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
دانلود پاورپوینت مقاله اطلاعات دیجیتال و حسابداری مدیریت |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. چرا دیجیتالی کردن بر پژوهش های حسابداری تاثیرگذار است 3. پرسیدن " چیستی " و " چرایی " در تحقیقات حسابداری مدیریت 4. مسائلی درباره داده ها که می تواند پرسش های مطرح شده ما را تغییر دهد 5. آیا دیجیتالی شدن می تواند پتانسیل تحقیقات را گسترش دهد؟ 6. خلاصه
چکیده – دیجیتالی کردن در حال اثرگذاری عمیق بر نحوه عملکرد شرکت هاست. اثر دیجیتالی کردن بر تحقیقات حسابداری در حال افزایش می باشد، زیرا ظهور اینترنت، فنّاوری های موبایل، و ابزارهای اقتصاد دیجیتال، منجر به شکل گیری عمق، گستره، و تنوّعی از داده ها گردیده است که به مراتب از آنچه پژوهشگران در گذشته بدان دسترسی داشتند، فراتر رفته است. اما درحالیکه دانشمندان اجتماعی علاقه مند به مسائل سازمانی، تردید درباره رویکردهای روش شناختی مرسوم برای مطالعه بسترهایی که از اَشکال داده های دیجیتال بهره می برند را آغاز کرده اند، نگرانی های کمتری از این حیث در تحقیقات حسابداری مدیریت ابراز گردیده است. این مقاله تلاش دارد تا تداوم اعمال پذیر بودن تفکر روش شناختی مرسوم هنگام انجام تحقیقات در داخل محیط های داده های دیجیتال را بدقّت بررسی نماید تا بر مطالعات حسابداری مدیریت اثرگذار باشد. در این مقاله، دلیل اثرگذاری دیجیتالی شدن بر قواعد روش شناسی مورد توجه قرار می گیرد، مشخّص می شود که چگونه شیوه های توصیفی و تبیینی پرسشگری که حسابداران مدیریت بطور مرسوم انتخاب کرده اند نیازمند بازاندیشی است، شیوه هایی به بحث گذاشته می شود که بدانوسیله ویژگی های داده های دیجیتال آنچه از مطالعات قابل اقتباس است را تغییر می دهد، و به پتانسیل موجود در داخل محیط های دیجیتالی شده برای پیشرفت های روش شناسی اشاره می کند. مقاله حاضر، در شرایط دیجتیالی شدن، با تاکید بر نیاز، برای زیر سوال بردن شیوه های پرسشگری و نیاز به بازنگری در اعمال پذیر بودن قواعد روش شناسی که پژوهشگران حسابداری مدیریت تاکنون بکار گرفته اند، به نتیجه گیری می پردازد.
Digitalisation is having profound effects on how enterprises function. Its impact on accounting research is growing as the rise of the internet, mobile technologies and digital economy tools generate depth, breadth and variety of data that far exceed what researchers have had access to in the past. But whilst social scientists interested in organisational issues are starting to question conventional methodological approaches to the study of contexts where digital data forms are drawn upon, little such concern has been voiced in the management accounting literature. This paper seeks to explore the continued applicability of conventional methodological thinking when carrying out investigations within digital data environments to inform management accounting studies. It considers why digitalisation impacts methodological precepts, identifies how descriptive and explanatory modes of questioning which management accountants have conventionally opted for need rethinking, discusses ways in which digital data characteristics alter what can be drawn from empirical studies, and points to the potential offered within digitalised settings for methodological advance. It concludes by highlighting the necessity, where digitalisation exists, to question modes of posing questions and to reconsider the applicability of methodological precepts deployed by management accounting researchers to date.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.