دانلود ترجمه مقاله بررسی اثرات افتراقی سرمایه اجتماعی آنلاین بر پیامدهای روانی – اجتماعی
عنوان فارسی |
یک مطالعه میان فرهنگی برای بررسی دقیق اثرات افتراقی سرمایه اجتماعی آنلاین بر پیامدهای روانی – اجتماعی |
عنوان انگلیسی |
A cross-cultural study to explore the differential impacts of online social capital on psychosocial outcomes |
کلمات کلیدی : |
  سرمایه اجتماعی آنلاین؛ انگیزه های هویت؛ مدیریت برداشت؛{احساس} تنهایی؛ شادمانی؛ رضایت از زندگی؛ میان فرهنگی |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 34 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. روش 2. نتایج 3. بحث و بررسی
چکیده – ماهیت رابطه بین سرمایه اجتماعی آنلاین و بهزیستی، می تواند تحت تاثیر تعدادی از عوامل مهم، ماننده انگیزه های هویت و راهبردهای خودبیانگری، قرار داشته باشد. علاوه بر این، احتمال دارد، تفاوت های میان فرهنگی در این زمینه، وجود داشته باشد، زیرا استفاده اجتماعی از اینترنت ، می تواند تفاوت چشمگیری به لحاظ فراملّی داشته باشد. شرکت کنندگان ( تعداد = 682 نفر) از انگلستان و عربستان سعودی، پرسشنامه های مشتمل بر سنجه های مقطعی سرمایه اجتماعی آنلاین ( درون گروهی و میان گروهی) ، انگیزه های هویت، راهبردهای خودبیانگری و ابعاد بهزیستی را تکمیل کردند. یافته ها، برخی تفاوت های میان فرهنگی در مورد گستره مبتنی بودن سرمایه اجتماعی آنلاین بر عوامل مرتبط با هویت و بهزیستی را آشکار ساخت. یعنی، تنها سرمایه اجتماعی میان گروهی، از نظر رابطه های آن با تمام انگیزه های هویت و برخی آثار آبشاری آن بر اَبعاد بهزیستی، برای کاربران سعودی در مقایسه با کاربران انگلستانی، برجسته تر بود. برای کاربران انگلستانی، به نظر رسید که سرمایه اجتماعی درون گروهی آنلاین، روابط معناداری با انگیزه های هویتی اثربخشی و تعلق دارد، درحالیکه این انگیزه ها، میانجی رابطه آن با {احساس} تنهایی و رضایت از زندگی بوده است. در مجموع، این امر نشان می دهد که سرمایه اجتماعی آنلاین، بویژه از نظر نحوه اثرگذاری اَنواع متفاوت منابع اجتماعی آنلاین بر بهزیستی از طریق تلاش های بیانگری گوناگون، دارای تفاوت میان فرهنگی است. مقدمه: اتصال به اینترنت، می تواند طیفی از فرصت ها برای کاربران به منظور برقراری ارتباط، شبکه سازی، و تعامل با دیگران، در تعداد زیادی از پلَتفُرم های متفاوت شامل سایت های شبکه های اجتماعی، اتاق های گفتگو، تالارهای بحث، گروه های اجتماعی آنلاین، و ایمیل را تقویت کند. تعاملات در این تالارهای گفتمان، می تواند فرصت هایی برای ملاقات با افراد جدید، گسترش دادن روابط و توسعه ارتباطات در سرتاسر شبکه ها را بوجود آورد و بویژه، برای ایجاد سرمایه میان گروهی اجتماعی کاربران مفید است، که در آن، ارتباطات از حد شبکه های معمولی که کاربران در آنها حضور دارند، فراتر می رود. نظریه سرمایه اجتماعی ( پوتمَن، 2000) بیان می کند که دو نوع سرمایه اجتماعی وجود دارد که افراد می توانند از شبکه های اجتماعی خود بدست آورند. سرمایه درون گروهی اجتماعی، به منابع اجتماعی که افراد می توانند در داخل شبکه ها، و از جمله از طریق دوستان نزدیک و خانواده تجربه کنند، اشاره دارد. در مقابل، سرمایه میان گروهی اجتماعی، هنگامی تسهیل می شود که افراد، بتوانند منابع اجتماعی را از تجربیات سرتاسر شبکه ها کسب کنند. هرچند هر دو نوع سرمایه می تواند از طریق اتصال اینترنتی تقویت شود، اما این نوع اخیر است که اینترنت، ظرفیت منحصر به خود برای فراهم نمودن آن، در مقایسه با بیشتر ابزارهای " آفلاین " شبکه سازی اجتماعی را دارا می باشد. در حقیقت، شواهد گسترده ای وجود دارد که نقش پلَتفُرم های آنلاین مانند فیسبوک در گسترش دادن اَنواع متفاوت سرمایه اجتماعی را نشان می دهد ( آنتونیس، واندِن آبیل، و کانتِرز، 2015).
The nature of the relationship between online social capital and well-being may be impacted by a number of important factors, such as identity motives and self-presentational strategies. Additionally, there are likely to be cross-cultural variations in this respect, given that social internet use can vary considerably cross-nationally. Participants (N = 682) from the UK and Saudi Arabia completed questionnaires which took cross-sectional measures of online social capital (bonding and bridging), identity motives, self-presentational strategies and aspects of well-being. Findings revealed some cross-cultural variations in the extent to which online social capital operated on identity-related factors and well-being. Namely, online bridging was distinctly more prominent for Saudi users compared to UK users, in its relationships with all identity motives and some cascading effects on aspects of well-being. For UK users, online bonding appeared to hold significant relationships with the identity motives of efficacy and belonging, and these mediated the link onto loneliness and life satisfaction. Overall, this suggests that online social capital varies cross-culturally, specifically in respect of how different types of online social resources impact upon well-being via varying presentational efforts. Connection to the Internet can foster a range of opportunities for users to connect, network, and interact with others across a plethora of different platforms including social networking sites, chat rooms, discussion boards, online community groups, and email. Interactions on these forums can bring about opportunities to meet new people, extend relationships and develop connections across networks and are especially helpful in developing users’ social bridging capital in which connections extend beyond the usual networks which users may occupy. Social capital theory (Putman, 2000) posits that there are two types of social capital which individuals can garner from their social networks. Social bonding capital refers to the social resources which individuals can experience within networks, such as from close friends and family. On the contrary, social bridging capital is facilitated when individuals are able to garner social resource from experiences across networks. Although both of these may be fostered through internet connectivity, it is the latter of these which the internet has a rather unique capacity to provide, relative to most “offline” social networking means. Indeed, there is extensive evidence suggesting the role of online platforms such as Facebook in promoting different types of social capital (Antheunis, Vanden Abeele, & Kanters, 2015).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.