دانلود ترجمه مقاله استراتژی های اجرای نیاز سنجی در آموزش خود مدیریتی دیابت
عنوان فارسی |
چالش ها و استراتژی های اجرای نیاز سنجی در آموزش خود مدیریتی دیابت در ایران: مطالعه کیفی |
عنوان انگلیسی |
Challenges and Strategies of Needs Assessment Implementing in Diabetes Self‑management Education in Iran: A Qualitative Study |
کلمات کلیدی : |
  دیابت شیرین؛ نیاز سنجی؛ تحقیقات کیفی؛ خود مدیریتی |
درسهای مرتبط | پرستاری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : NCBI |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 34 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
دانلود پاورپوینت مقاله نیاز سنجی آموزش خود مدیریتی بیماری دیابت |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مواد و روش ها 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – پیشینه: بسیاری از مربیان دیابت در ایران مهارت و شایستگی انجام نیاز سنجی را ندارند و بنابراین قادر به ارائه آموزش خود مدیریتی دیابت (DSME) متناسب با نیازها و شرایط آموزشی افراد نیستند. هدف این مطالعه بررسی و آنالیز اجرای نیاز سنجی در DSME و ارزیابی موانع و راهکارهای مناسب از دیدگاه مربیان است. مواد و روش ها: این مطالعه کیفی با استفاده از روش مرسوم آنالیز محتوا با مصاحبه های نیمه سازمان یافته و عمیق و با استفاده از روش نمونه برداری هدفمند با 20 پرستار، پزشک و متخصصان غدد انجام شد. داده های این مطالعه از آوریل تا اکتبر 2018 جمع آوری شد. مصاحبه ها با استفاده از روش آنالیز محتوای گراندهیم و لاندمان آنالیز شد. نتایج: آنالیز کیفی داده ها منجر به ظهور دو دسته اصلی چالش های آموزشی نیاز سنجی و چالش های مدیریتی نیاز سنجی و چهار دسته فرعی (کمبود برنامه ریزی آموزشی سازمان یافته، کمبود الگوهای عملی نیاز سنجی، حمایت و نظارت ناکافی مدیران، توجه ناکافی مدیران به عوامل انگیزشی) شد. نتیجه گیری: برنامه ریزی استراتژیک آموزشی، تعهد و حمایت مدیران در طراحی الگوهای عملی و ابزارهای نظارتی به منظور ارزیابی عملکرد مربیان در حوزه نیاز سنجی می تواند منجر به ارتقای نیاز سنجی DSME، کارایی برنامه ها و ارتقای سلامت جامعه گردد.
Background: Many diabetes educators in Iran do not have the necessary skills and competence for performing a needs assessment, and thus, cannot provide Diabetes Self-Management Education (DSME) to suit individual educational needs and conditions. The purpose of the present study was to explore and analyze needs assessment implementation in DSME and evaluate the barriers and the appropriate strategies from educators' viewpoints. Materials and Methods: The present qualitative study was conducted using a conventional content analysis approach with semi-structured and in-depth interviews and using a purposeful sampling method on 20 nurses, physicians, and endocrinologists. The data of this study were collected from April to October 2018. The interviews were analyzed using the content analysis method of Graneheim and Lundman. Results: Qualitative data analysis resulted in the emergence of two main categories of educational challenges of needs assessment and managerial challenges of needs assessment and four subcategories (lack of structured educational planning, lack of needs assessment practical patterns, managers' insufficient support and supervision, and managers' insufficient attention to motivational factors). Conclusions: Educational strategic planning, managers' obligation and support in designing practical patterns, and supervision tools to evaluate educators' performance in the needs assessment domain can result in the promotion of DSME needs assessment, the efficiency of plans, and the promotion of society's health.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.